زمان مطالعه: 9 دقیقه
سوالات متداول موبایل

سوالات متداول موبایل

حتما برای شما هم تا به حال پیش آمده که در هنگام کار با گوشی با مشکلاتی مواجه شده باشید.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

تنظیمات موبایل

حتما برای شما هم تا به حال پیش آمده که در هنگام کار با گوشی با مشکلاتی مواجه شده باشید. آسمونی در این بخش تعدادی از سوالات متداول موبایل به همراه پاسخ آن ها را آماده کرده است.

سوالات متداول موبایل
سوالات متداول موبایل

سوالات متداول موبایل

1- چگونه از اتمام سریع شارژ باتری جلوگیری کنید؟
این مشکل یکی از اغلب مشکلات کاربران اندروید است که دلایل مختلفی دارد، برای رفع این مشکل سعی نمایید نرم افزار ی که استفاده بیش از حد از باتری دستگاه شما را دارد پیدا کنید.

1) روشن بودن WiFi و بی استفاده ماندن آن
2) روشن بودن GPS و باز بودن برنامه ای که از GPS استفاده می کند.
3) برنامه هایی که همزمان با نرم افزار در حال اجرا، فعالند.
4) بالا بودن مقدار روشنایی صفحه نمایش
5) وجود تصاویر متحرک برنامه های رایگان در گوشه ای از تصویر

در این موارد شما می توانید از برنامه های بهینه ساز برای باتری استفاده کنید، که کنترل برخی از این قسمت ها در گوشی و تبلت شما بر عهده می گیرند و از شارژ باتری تا حد زیادی محافظت می کنند.در برخی از نسخه های اندروید گزینه ای به نام Power Saver وجود دارد که با فعال سازی آن می توانید از استفاده بیش از حد باتری جلوگیری کنید. در گوشی های HTC این گزینه را با پایین کشیدن صفحه اعلانات خواهید دید.

2- چگونه از پیشنهاد کیبورد در حین تایپ و تغییر کلمات جلوگیری کنید؟
به دلیل روشن بودن قابلیتی به نام Auto correction این اتفاق می افتد که برای خاموش کردن آن می توانید به مسیرSettings > Language input >Android Keyboard > Auto correctionبروید و گزینه Off را انتخاب کنید.

3- چرا زمان استفاده از برنامه Launcher با زدن دکمه Home به حالت پیش فرض بر می گردد؟
برای جلوگیری از این اتفاق کافی است، فقط 2 بار پشت سر هم و سریع دکمه Home را بزنید گوشی پیغامی نشان خواهد داد”Complete the action using” شما باید Launcher مورد نظر خود را انتخاب و گزینه Always را انتخاب کنید.

4- چگونه مزاحم تلفنی خود را بلاک کنید؟
تعداد زیادی نرم افزار یا Application برای انجام این کار موجود است. یکی از برنامه هایی که ما پیشنهاد می کنیم برنامه SPC است، که تنظیمات و قابلیت های زیادی در این زمینه دارد.

5- چرا صفحه نمایش بیش از حد چرخش دارد؟
بعضی از کاربران گوشی و تبلت های اندروید از اینکه دستگاهشان در هر حالتی که قرار بگیرد که صفحه نمایش آن به سرعت بچرخد، ناراضی هستند برای حل این مشکل به منوی Display در Setting بروید و گزینه Auto rotate screen را خاموش کنید.

6- چرا Wifi دستگاه من در حالت lock بعد از مدتی خاموش می شود؟
برای حل این مسئله به Wireless & Networks / Wi-Fi Settings  بروید و دکمه منو را بزنید و Advanced را بزنید و قسمت Sleep policy را روی Never  بگزارید این کار مشکل شما را حل خواهد کرد.

7- چگونه مشکل خطای running out of memory در صفحه اعلانات را رفع کنم؟
دلایل زیادی باعث بوجود آمدن این خطا می شوند یکی اصلی ترین آنها پر شدن حافظه داخلی گوشی می باشد که دانلود اطلاعت بر روی حافظه داخلی باعث آن می شود ، برای حل این مشکل باید فضای خالی حافظه داخلی را افزایش بدهید برای این کار دانلود هایی که توسط برنامه های مختلف انجام شده است را با استفاده از یک برنامه ی فایل منیجر از داخل حافظه داخلی به حافظه خارجی انتقال دهید External SD

8- چرا دستگاه هنگام نصب برنامه ی جدید خطای not enough memory  را نشان میدهد و اجازه نصب هم نمی دهد؟
این مشکل هم بدلیل نبود فضای خالی کافی در حافظه داخلی می باشد برای حل این مشکل به منوی Applications  از Setting بروید و در داخل صفحه ی هر برنامه چک کنید اگر قابلیت Move To SD روشن بود آن را بزنید این کار باعث میشود فضای خالی بیشتری بدست آورد برای همه برنامه ها این کا را انجام دهید.

9- چرا هنگام دانلود فیلم و عکس از WhatsApp و Viber با خطای SD card is full مواجه می شوم؟
برای حل این مشکل با استفاده از فایل منیجر به حافظه داخلی گوشی خود مراجعه کرده و فولدر Whatsapp و یا Viber  را پیدا کنید سپس media در داخل این فولدر تمامی فایل های ذخیره شده توسط این دو نرم افزار وجود دارد هر کدام که نیاز ندارید را حذف کرده و دوباره برای دانلودتان تلاش کنید.

10- چرا  یک برنامه خاص پشت سر هم Crash  میکند؟
برای حل این مشکل اول یک بار گوشی را خاموش و روشن کنید .اگر درست نشد از منوی setting  به قسمت Applications بروید و manage applications را پیدا کنید به صفحه برنامه مورد نظر بروید و گزینه های Clear data  و clear cash  را انتخاب کنید. اگر باز هم مشکلتان ادامه داشت برنامه را پاک کرده و دوباره نصب کنید.

11- چرا نمی توانم از برنامه play store  داخل دستگاه برنامه ای را دانلود کنم؟
یکی از بیشترین مشکلاتی که کاربران اندرید در کشورمان به آن بر میخورند همین مورد می باشد که برای رفع آن باید اول از همه مطمئن شوید اکانت گوگل تان درست روی گوشی تنظیم شده است یا خیر برای این کار به برنامه جیمیل رفته و مشخصات کاربری خود را وارد کنید اگر بدون مشکل جلو بروید می توانید به صفحه اصلی جیمیل خود دستیابی پیدا کنید.سپس به برنامه play store رفته و برنامه مورد نظر را انتخاب و گزینه دانلود را میزنیم اگر مشکلی نداشته باشد باید دانلود آغاز شود ولی اگر نشود احتمال قوی این مشکل برای تحریم بودن آی پی های کشور ایران می باشد که برای رفع آن باید از برنامه های تغییر دهنده ی آی پی استفاده کنید.

12- چرا  دمای دستگاه بعضی اوقات خیلی بالا میرود؟
این مشکل می تواند دو علت داشته باشد و هر دوی آن به شبکه بر می گردد اگر به شبکه 3G متصل هستید و در حال استفاده از  اینترنت هستید امکان داغ شدن گوشی است و آن هم برای دور بودن موقعیت شما نسبت به آنتن BTS خواهد بود.ولی اگه به شبکه wifi متصل هستید و از اینترنت استفاده میکنید باید برای رفع مشکل به  Access Pointنزدیک شوید.

13- چگونه  برنامه ها را حذف کنم؟
از طریق مسیر زیر Settings / Applications / Manage Applications به صفحه برنامه مورد نظر رفته و uninstall را انتخاب کنید.

14- برای باز کردن قفل گوشی به جز زدن کد چه راهی وجود دارد؟
به جز زدن کد که راهی طولانی و نا امن هست می توانید از الگوی کشیدنی یا Pattern استفاده کنید ، برای ایجاد یک pattern  به آدرس زیر بروید: Settings / Security / Set up screen lock و enter a pattern را انتخاب کنید.

15- موقعیت یاب گوشی زیاد دقیق نیست چکار کنم؟
به Settings / Location بروید و Use GPS satellites را انتخاب کنید این گزینه باعث افزایش دقت موقعیت یاب می شود.

16- هنگام نصب بعضی نرم افزارها یا بازی ها با Error 1335 مواجه می شوم و نصب آن کامل نمی شود. چگونه نصب کنم؟
کاربران گمان می کنند این مشکل اغلب به دلیل آسیب دیدگی DVD یا CD های آنهاست. همچنین مشکل مشابه دیگری نیز وجود دارد که از روش زیر برطرف خواهد شد. مشکل دیگر این است که مثلاً شما یک DVD را از اینترنت Download می کنید. در ابتدا ، این DVD به صورت تعدادی فایل RAR در سایتی قرار گرفته و شما پس از دریافت همه فایل های RAR هنگامی که می خواهید آن ها را Extract کنید با خطایی مواجه می شوید که اعلام می کند فایل های RAR شما آسیب دیده اند و نمی تواند آن ها را از حالت فشرده خارج کند و خلاصه همه زحمات شما برای Download آن به هدر می رود.

دلیل بروز این مشکل ، هماهنگ نبودن قطعات سخت افزاری سیستم شما است که ممکن است بی ربط به نظر برسد. قوی و ضعیف بودن کامپیوتر شما ربطی به بروز این مشکل ندارد و در سیستم های جدید و قوی بیشتر با آن روبرو می شوید. دلیل اصلی ، سرعت زیاد سیستم در انجام عملیات است و در حالی که همه فایل ها به درستی وجود دارند Error 1335 نمایان شده و از نبود یک یا چند فایل اصلی ایراد می گیرد. در حقیقت سرعت زیاد سبب شده است که از روی این فایل ها به سرعت رد شده و وجود آن ها را احساس نکند. برای رفع این مشکل باید از طریق Start Menu و گزینه Run وارد Configuration سیستم شوید. بدین صورت که در Run تایپ کنید Msconfig و OK کنید. در پنجره باز شده به سربرگ BOOT.INI بروید. در پائین پنجره دکمه Advanced Options را کلیک کنید. پنجره کوچکی باز می شود که گزینه اول آن MAXMEM به معنی Maximum Memory است. آن را با تیک زدن فعال کنید. عدد داخل آن را به 256 تغییر دهید. با این کار ، شما ظرفیت Ram خود را به 256 کاهش داده تا سرعت سیستم را کم کنید. همه پنجره ها را با Apply و OK تأیید کنید و سیستم خود را Restart کنید تا تغییرات انجام شده اعمال گردد.

17- چگونه اطلاعاتم را به صورت کامل از روی گوشی پاک کنم؟
بهترین راه برای انجام این کار استفاده از Reset Factory می باشد برای رسیدن به آن Settings / SD & phone storage رفته و Factory data reset رو انتخاب کنید ، برای اطمینان بیشتر این کار را دوبار انجام دهید.

18- چگونه از صفحه خود  screen shutبگیریم؟
با استفاده از دکمه های ترکیبی ولوم کم + ولوم زیاد و یا دکمه خانه + دکمه پاور و یا دکمه بازگشت + دکمه پاور (2بار)

19- من نمیتوانم گوشی خود را به نسخه جدید تر بروز رسانی کنم؟

متاسفانه  سازنده های گوشی ها و تبلت های اندروید برای همیشه از همه دستگاه هایشان پشتیبانی نمی کنند و آپدیت مداومی را برای کاربرانشان در نظر نمی گیرند اما شما می توانید با استفاده از Custom ROM  های موجود در اینترنت گوشی خود را آپدیت کنید اما قبل ازآن باید گوشی خود را روت کرده باشید که بتوانید آپدیت را انجام بدهید و باید این نکته را در نظر بگیرید که نصب ROM های Custom  ممکن است به کارکرد گوشی شما آسیب بزند و به درستی عمل نکند.

20- چگونه می توانم زبان گوشی خود را تغییر دهم؟
از Settings / Language & keyboard زبان مورد نظر برای دستگاه خود را انتخاب کنید.

21- چگونه میتوانم برنامه های از پیش نصب شده روی گوشی را حذف کنم؟
برای این کار نیاز به روت کردن دستگاه خود خواهید داشت بعد از روت کردن گوشی خود می توانید با استفاده از برنامه ای به نام Root Uninstaller  برنامه های ناخواسته روی گوشی خود را پاک کنید.

22- چگونه میتوانم سرعت گوشی اندرویدی خودم را بالاتر ببرم؟
برنامه هایی مانند SetCPU اجازه این کار را به گوشی های روت شده می دهد اما باید این نکته را در نظر بگیرید که انجام این کار میتواند عمر باتری شما را کاهش دهد.

23- بهترین روش برای بک آپ گرفتن از گوشی چیست؟
روش های زیادی در دسترس شماست اما برنامه Titanium Backup PRO یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه هست که به شما اجازه میدهد هر قسمت جداگانه از گوشی خود را بک آپ گرفته و حتی آن را به درایو های خارجی و ابری (گوگل درایو ، دراپ باکس ... ) منتقل هم بکنید

24- صدای پخش گوشی ضعیف شده چکار کنم؟
باید از طریق ستینگ به بخش Sound  مراجعه کرده و در قسمت Volume اندازه بلندی صدا را چک کنید ، احتمال دیگر این است که بلندگوی گوشی شما ضعیف شده باشد که می توانید با استفاده از برنامه AudioBoost صدای گوشی خود را تا 30% افزایش دهید ، کنترل این برنامه با استفاده از ویدجت روی صفحه اصلی  نیز امکان پذیر خواهد بود.

25- ساعت سیستم را تنظیم میکنم باز به هم میخورد؟
این اتفاق زمانی می افتد که تنظیم ساعت روی حالت خودکار ست شده باشد ، برای رفع آن از ستینگ به منوی Date & time  بروید و گزینه  Automatic را خاموش کنید و ساعت را به صورت دستی وارد کنید.

26- چرا زمانی که گوشی و تبلت به کامپیوتر متصل شده است نمیتوانم اطلاعات رم را روی گوشی ببینم؟
به صورت پیش فرض این کار امکان پذیر نیست ، مگر اینکه گوشی شما روت شده باشد و بتوانید برنامه Multi Mount SD-Card را نصب کنید که اجازه این کار را به شما بدهد .

27- چگونه از باز شدن اتوماتیک برنامه ای جلوگیری کنم؟
با استفاده از برنامه Advanced Task killer   میتوانید برنامه هایی که به صورت اتوماتیک باز می شوند را Ignore کنید.

28- اس ام اس هایی که میفرستم و برایم می فرستند غیر قابل مشاهده شده اند؟
این مشکل یک باگ در نرم افزار مسیجینگ اندروید می باشد که برای حل کردنش باید روی رشته ای (thread) که این مشکل را داراست دستتان را نگه داشته تا بتوانید آیتم Delete thread  را ببینید، باید رشته مورد نظر را حذف کنید تا این مشکل رفع شود.

نظر خود را درباره «سوالات متداول موبایل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سوالات متداول موبایل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.