زمان مطالعه: 2 دقیقه
تعمیر بردهای الکترونیکی را چگونه یاد بگیریم؟

تعمیر بردهای الکترونیکی را چگونه یاد بگیریم؟

برد الکترونیکی یکی از مهم ترین قطعات در لوازم الکترونیکی است که امروزه در بیشتر لوازم الکترونیکی از آن...

برد الکترونیکی چیست؟

یکی از مهم ترین قطعات در لوازم الکترونیکی است که امروزه در بیشتر لوازم الکترونیکی از آن استفاده می شود. این قطعه بسیار حساس و پیچیده بوده و خراب شدن آن مشکلات بسیاری در لوازم الکترونیکی به وجود می آورد. با توجه به اهمیت این قطعه تعمیر بردهای الکترونیکی بسیار حائز اهمیت می باشد. در این بخش از آسمونی همراه ما باشید تا به چگونگی تعمیر بردهای الکترونیکی آشنا شوید.

مراحل تعمیر بردهای الکترونیکی

1- انواع بردهای الکترونیکی را بشناسید
پیش از آنکه اقدام به تعمیر برد نمایید می بایست با انواع بردهای الکترنیکی آشنا شده و از ویژگی های هریک مطلع شوید. بردهای الکترونیکی به طور کلی با توجه به جنس فیبر آنها و تعداد لایه ها دسته بندی می شوند.

2- قطعات بردهای الکترونیکی را بشناسید
شناخت قطعات یکی از مهم ترین موضوعات برای تعمیر برد می باشد. شما می بایست بدانید هر یک از قطعات چه کاربردی دارند و چه نقشی در برد ایفا می کنند. بدون شناخت قطعات نمی توانید به تعمیرات برد بپردازید.

3- اتصالات برد را بردارید
پس از آگاهی و شناخت قطعات قرار گرفته بر روی بردهای الکترونیک حالا می بایست اتصالاتی که روی برد قرار دارد را بردارید. توجه داشته باشید که در این مرحله به دیگر قطعاتی که بر روی برد قرار دارد آسیب وارد نشود.

4- قطعات برد را بررسی و سلامت آن را چک کنید
گاهی ممکن است برد به دلیل وجود اشیا خارجی مثل کاغد یا چوب، آب و خیسی، ذوب شدن، متورم شدن، شکستگی، سیاهی، تَرَک و غیره آسیب دیده باشد. بنابراین توصیه می کنیم کلیه قطعات را بررسی و سلامت آنها را چک کنید.

5- به تعمیر و یا تعویض قطعات بپردازید
پس از بررسی و انجام کلیه مراحل پیشین حالا می توانید نسبت به تعمیر و تعویض قطعه معیوب قرار گرفته بر روی برد الکترونیکی اقدام کنید.

چگونه تعمیرات بردهای الکترونیکی را یاد بگیریم؟

برای یادگیری تعمیرات بردهای الکترونیکی روش های متفاوتی وجود دارد. یکی از روش‌ها برای یادگیری تعمیرات بردهای الکترونیکی روش شاگردی در کنار تعمیرکار حرفه ای می‌باشد. این روش نیازمند مدت زمان طولانی حدود 5 تا 8 ماه نیاز است تا کلیه مهارت های لازم برای تعمیر بردهای الکترونیک فرا گرفته شود. شرکت در دوره های آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی روشی دیگر برای یادگیری مهارت های تعمیرات بردهای الکترونیکی می‌باشد. این روش نسبت برای یادگیری مهارت های لازم جهت تعمیر برد کاربردی تر می باشد. زیرا در مدت کوتاهی کلیه مهارت های لازم آموزش داده می‌شود و مدرک معتبر نیز به کارآموزان ارائه می شود. امروزه آموزشگاه های متعددی دوره های آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی را برگزار می نماید، متاسفانه برخی از آموزشگاه های فعال در این زمینه به صورت عملی و کاربردی این دوره را برگزار نکرده و تنها به صورت آکادمیک مطالب مربوط به تعمیر برد را آموزش می دهند. بنابراین برای یادگیری مهارت های تعمیرات برد توصیه می کنیم شرایط آموزشی دوره را بررسی کرده و بهترین آموزشگاه را برای گذراندن این دوره انتخاب نمایید. 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تعمیر بردهای الکترونیکی را چگونه یاد بگیریم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تعمیر بردهای الکترونیکی را چگونه یاد بگیریم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.