زمان مطالعه: 6 دقیقه
لیفت مژه  یا لمینیت مژه چیست

لیفت مژه یا لمینیت مژه چیست

این روزها انگار زیبا بودن حد و مرزی ندارد و برخی افراد هر قدر هم که زیبا باشند، باز هم دوست دارند زیباتر...

 

این روزها انگار زیبا بودن حد و مرزی ندارد و برخی افراد هر قدر هم که زیبا باشند، باز هم دوست دارند زیباتر باشند. دست‌اندرکاران مد و زیبایی هم از پا ننشسته اند و هرازگاهی روش‌های عجیب و زیبایی را به بازار ارائه می‌دهند. یکی از روش‌های جدید که به عنوان یک روش طبیعی و بی عارضه در سالن‌های زیبایی تبلیغ می‌شود و «لیفت و لمینیت مژه» است. آسمونی در این بخش در مورد لیفت یا لمینیت مژه بیشتر صحبت می کند.

لیفت یا لمینیت مژه چیست

همه خطرهای لیفت یا لمینیت مژه در آرایشگاه زنانه

به گزارش پوست و مو در این مطلب همراه ما بودند.

لیفت یا لمینیت مژه در یک جلسه؟

قبل از هر چیز با یکی از سالن‌های که لیفت مژه انجام می‌دهند، تماس گرفتیم. مژگان خودش را متخصص لیفت معرفی می‌کند و تخصص خود را برایم این طور تبلیغ می‌کند: «بابهترین مواد گیاهی، بهترین نتیجه را تضمین می‌کند. این روش جدید است و هیچ عوارضی ندارد. طی یک جلسه مژه‌هایت فر، ضخیم و تیره می‌شود و پر به نظر می‌آید. اگر مژه‌هایت خالی هم شده باشدبا این روش دیگر به چشم نخواهد آمد.»

درباره شیوه انجام این روش و قیمت آن هم می‌پرسم. او می‌گوید که: «نگران قیمت نباش، تخفیف می‌دهیم. قیمت با تخفیف سالن ما برای لیفت مژه 300.000 تومان است. این روش هیچ درد، یا خونریزی یا عوارضی ندارد و فقط مواد خاصی را به مژه‌هایت می‌زنم. خیلی راحت است و فقط هر دو ماه یکبار هم باید برای ترمیم بیایی. وقتی لیفت را انجام دهید دیگر لازم نیست آرایش کنید و به طور طبیعی زیبا می‌شود.» قبل از هر چیز مژه ها از آلودگی پاک می‌کنیم و یک پارک‌سازی انجام می‌شود. بعلاوه با استفاده از تقویت‌کننده‌ها، مژه ‌ها را تقویت می‌کنیم. با استفاده از محلول لیفت، مژه ها را بلند ترمی‌کنیم و بعد با استفاده از کراتین ساقه‌ها را تقویت کرده و پر می‌کنیم. کراتین باعث فرخوردگی مژه هم می‌شود. بعد از آن هم رنگ کردن مژه‌ها با رنگ است و دوباره سرم ویتامینه، مژه ها را تقویت می‌کنیم.او که از پرس و جوی زیاد من کلافه شده درباره موادی که استفاده می‌کند می‌گوید: «نگران موادی که استفاده می‌کنم نباش. مواد گیاهی و تقویت‌کننده است. مواد اصلی کراتین، ویتامین و روغن‌های مفید است. هیچ عارضه ای هم ندارد، من تضمین می‌کنم که همه چیز بهداشتی است و اگر برایت عارضه ای داشته از من شکایت کن.» بعد از این تماس، با مسعود داوودی و پروانه ساکت، متخصصان پوست و مو راجب این ادعا صحبت کردیم. در ادامه نظر کارشناسان را بخوانید.

eyelash-lamination
eyelash-lamination

لیفت یا لمینیت مژه که می‌گویند،یعنی چه؟

لیفت یا لمینیت مژه به عنوان روش‌هایی برای ضخیم‌تر و تیره کردن مژه‌ها به کار می‌روند که تفاوت چندانی با هم ندارند. این روش‌ها معمولاً توسط آرایشگران و در سالن‌های زیبایی انجام می‌شوند و متخصصان پوست و مو آنها را انجام نداده و توصیه نمی‌کنند چرا که یک روش علمی شناخته شده و دقیق نیست و ممکن است خطراتی به همراه داشته باشد.

موادی که برای لیفت یا لمینیت مژه استفاده می‌شود را می‌شناسید؟

موادی که در لیفت مژه استفاده می‌شوند مواد مختلفی هستند که قسمت عمده آن را کراتین تشکیل می‌دهد. کراتین بر اثر ماندن روی مژه‌ها، تا حدودی به پایه آنها نفوذ می‌کند و چیزی شبیه همان کراتینه کردن موهای سر است اما در ابعادی که برای مژه‌ها مناسب باشد. البته برای حالت گرفتن و تأثیر بهتر مواد شیمیایی و گیاهی دیگری هم در کنار کراتین استفاده می‌شود. این مواد باعث می‌شود که مژه ها ضخیم‌تر به نظر برسد. همه این موارد برای زمانی است که همه چیز در بهترین حالت آن باشد. اما گاهی اوقات ممکن است برخی از کسانی که لیفت مژه انجام می دهند برای کاهش هزینه‌ها و عدم تخصص، موادی استفاده کنند که برای مژه مناسب نباشند. مثلاً کراتینه مورا با همان ابعاد برای مژه به کار ببرند. بنابراین در انتخاب آرایشگر باید دقیق باشید و سراغ بهترین آرایشگاه ها بروید.

خواص ظاهری لیفت یا لمینیت مژه

چیزی که با عنوان لیفت مژه مطرح می‌شود، روشی است که در آن با استفاده از مواد خاصی مژه ها ضخیم‌تر بنظر می‌آیند. در این روش قطور شدن مژه ها باعث می‌شود که حالت خمیدگی روبه‌بالا برای مژه های پلک بالا و خمیدگی روبه‌پایین برای مژه‌های پلک پایینی به وجود بیاید. از آنجا که مژه‌ها حالت خمیدگی پیدا می‌کنند این‌طور به نظر می‌رسد که مژه‌ها لیفت شده اند. بنابراین مژههایی که تا پیش از آن جلوی چشم‌ها بودند، به سمت بالا و پایین فر می‌خورد و همین قضیه باعث زیبایی می‌شود. به علاوه فر خوردن مژه ‌ها به سمت بالا و پایین، باعث می‌شود که چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند. همین قضیه به لحاظ زیبایی، برای افراد خوشایند است و جذب آن می‌شود .

رنگ مژه، ابداع غیر منطقی

علاوه بر همه مواردی که درباره این روش گفته شده، گاهی اوقات موادی شبیه رنگ مو هم به مژه‌ها مالیده می‌شود که تا یک روز نباید شسته شوند. یعنی کسی که لیفت مژه انجام می دهد تا 24 ساعت نباید به مژه‌هایش آب برساند. وقتی این مواد روی مژه ها باقی می‌مانند، مژه ها تیره‌تر می‌شود و شبیه این است که مژه ها رنگ شده باشند. مسلماً به لحاظ پزشکی این موضوع چندان پذیرفته شده نیست و ممکن است رنگ هایی برای این کار استفاده شوند که برای مژه‌ها مناسب نیست و هیچ مجوزی ندارد.

چند بار باید لیفت یا لمینیت مژه را انجام دهید؟

روش لیفت مژه دائمی نیست و باید تکرار شود تا به نتیجة دلخواه برسد. ماندگاری روش لیفت مژه در افراد مختلف، متفاوت است اما به طور متوسط دو تا سه ماه خواهد بود و بعد از آن فرد باید مراجعه مجدد داشته باشد. بنابراین تا زمانی که اثر این روش روی مژه‌ها باقی است، می‌توانید تأثیرات آن را ببینید و در زمانی که این تأثیرات از بین برود و مژه هایتان دوباره به حالت قبل برخواهد گشت.

آیا می‌دانید که چه عوارضی در کمین شما است؟

استفاده از روش‌هایی مانند لیفت یا لمینیت بسیار حساس است چرا که در نزدیک‌ترین محل به چشم‌ها انجام می‌شود و ریسک بسیار بالایی دارد. حساسیت، آلرژی، التهاب، قرمزی و تورم پلک ها از شایع‌ترین عوارض این روش‌ها هستند. به علاوه به دلیل تماس مواد مختلف با پلک‌ها، اگزما هم یکی دیگر از مواردی است که که امکان وقوع آن وجود دارد. یعنی ممکن است کار توسط فرد خوب و به خوبی انجام شود اما بدن فرد گیرنده به مواد آلرژی نشان دهد. موادی که روی مژه‌ها زده می‌شود نباید تا 24 ساعت در معرض آب قرار بگیرند؛ این است که اگر کمترین میزان آب یا حتی اشک به آن برسد، مواد به داخل چشم رفته و خطر بینای زیادی خواهد داشت. صدمات عنبیه، قرنیه و  … از جمله مهم‌ترین این عوارض است.

eyelash-lamination
eyelash-lamination

شاید حتی ریزش مژه

حساسیت و اگزما هم در موارد شدید ممکن است باعث ریزش مژه شود که البته قابل درمان است. اما گاهی در موارد اتهام جدی و در ترمیم‌های مجدد لیفت مژه، ممکن است مژه‌های ریخته‌شده مجدداً رویش نداشته باشد.

قبل از لیفت یا لمینیت مژه بدانید

نکته مهم درباره عوارض چنین روش‌هایی این است که از آنجا که این کار توسط افراد غیر پزشک انجام می‌شود و آنها غالباً تخصص لازم درباره چشم و پوست اطراف آن را نداشته و کوچک‌ترین بی‌دقتی یا استفاده نادرست از مواد جهت ترکیب مواد می‌تواند برای فرد بسیار گران تمام شود. بنابراین اگر مشکل و عارضه‌ای برای فرد پیش بیاید نه تخصص برای درمان عارضه وجود دارد و نه امکانات و تجهیزات پزشکی و حتی ممکن است درمان‌های پیشنهاد شود که کاملاً غیر علمی بوده و حتی قضیه را بدتر می‌کند. این است که فرد زمانی به پزشک مراجعه می‌کند که دیر است و شاید صدمات زیادی را متحمل شود.

بی‌گدار به آب نزنید

نکته بسیار مهم درباره حساسیت‌ها و آلرژی که ممکن است بر اثر این روش به وجود آید و به یک باره رخ نمی‌دهد، این است که فرد تصور می‌کند که من یک بار این کار را انجام دادم و هیچ عارضه‌ای نداشته در نتیجه برای دفعات بعدی هم مراجعه می‌کند. باید بگویم که حساسیت و آلرژی به تدریج خود را نشان می‌دهد و این‌طور نیست که اگر عارضه‌ای وجود دارد حتماً باید در دفعه اول خودش را نشان بدهد. ممکن است کسی عوارض لیفت مژه را بعد از دو یا سه بار که آن را انجام داده، بروز دهد.

نظر خود را درباره «لیفت مژه یا لمینیت مژه چیست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لیفت مژه یا لمینیت مژه چیست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.