زمان مطالعه: 7 دقیقه
صفر تا صد عمل کاشت ابرو

صفر تا صد عمل کاشت ابرو

بسیاری از افراد با این واقعیت روبرو می شوند که موی ابرو هایشان در حال نازک شدن است. در نتیجه آنها نقاط کچلی را...

صفر تا صد عمل کاشت ابرو

حدود 30 درصد از زنان و 20 درصد از مردان در سراسر جهان از ریزش ابرو رنج می‌برند. ریزش ابرو علل مختلفی دارد ممکن است در اثر عقب‌نشینی خط مو، نازک شدن ابرو، بیماری آلوپسی و... رخ دهد. مهم ترین تاثیری که این مشکل دارد تحت تاثیر قرار دادن می‌تواند اعتماد به نفس افراد به خصوص بانوان است. چرا که ابروها نقش مهمی در قاب چهره و زیبایی افراد دارند. برای ابروهایی که دچار ریزش زیاد و کچلی هستند راه حل های مختلفی وجود دارد اما می‌توان گفت کاشت ابرو، طبیعی‌ترین راه حل موجود برای فرد است. از این رو ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این عمل زیبایی، از جمله نکات مهم قبل، حین و بعد از عمل بپردازیم و به شما را در داشتن ابروهایی پُرپشت و زیبا کمک کنیم.

علل مختلف ریزش ابرو

ریزش ابرو مشکلی است که هم زنان و هم مردان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در حالی که کاشت ابرو در زنان رایج‌تر است، مردان نیز می‌توانند از این روش برای بازگرداندن ابروهای خود استفاده کنند.

  • اصلاح بیش از حد: برداشتن بیش از حد ابرو در طول زمان می‌تواند به فولیکول‌های مو آسیب برساند و باعث ایجاد زخم و ریزش دائمی ابرو شود.
  • پیری: با افزایش سن، از 50 سالگی به بعد، به طور طبیعی شاهد نازک شدن موها در
  • ضربه: زخم‌های ناشی از تصادف، ورزش، سوختگی یا جراحی (مانند پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی)
  • ژنتیک: برخی افراد به طور ارثی ابروهای نازکی دارند یا دچار نقاط کچلی در ابروهای خود هستند.
  • بیماری‌های زمینه‌ای: بیماری‌هایی مانند کم‌کاری تیروئید و آلوپسی آره‌آتا نیز می‌توانند باعث ریزش ابرو شود

کاشت ابرو چیست؟

عمل کاشت ابرو

کاشت ابرو، یک عمل زیبایی دائمی است که برای پرپشت‌تر نشان دادن ابروها یا جایگزینی موهای از دست رفته انجام می‌شود. در این روش، جراح با استفاده از پیوند فولیکول‌های موی سر، کاشت موهای ابرو را انجام می‌دهد و فولیکول‌های جدید را جایگزین فولیکول‌های از دست رفته می‌کند.

پیوند مو نوعی عمل جراحی کاشت مو است که در آن جراح، قطعه کوچکی از پوست سر شما را که معمولاً از بالای گوش برداشته می‌شود، جدا می‌کند. این قطعه شامل فولیکول‌های مو (لوله‌هایی که موهای شما را رشد می‌دهند) است که می‌تواند بین دو تا ۱۵ فولیکول مو داشته باشد. سپس جراح، پیوند مو را به ابروهای شما منتقل می‌کند.

پس از بهبودی پوست شما بعد از جراحی، موهای روی ابروهای شما برجسته‌تر به نظر می‌رسند و نیاز به استفاده از آرایش یا مداد ابرو را کاهش می‌دهند. از آنجایی که این روش برای پر کردن ابرو به صورت طبیعی انجام می‌شود، می‌توان برای طبیعی‌تر نشان دادن هرچه بیشتر ابرو، آن‌ها را کوتاه کرد، حالت داد و حتی رنگ کرد.

انواع روش‌های کاشت ابرو

دو روش اصلی کاشت مستقیم مو (DHI) و استخراج واحد فولیکولی (FUE) برای کاشت ابرو وجود دارد.

کاشت مستقیم مو (DHI)

روش کاشت مو مستقیم (DHI) یک روش کاشت مو است که شامل استخراج فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده و کاشت فوری آن‌ها در ناحیه گیرنده با استفاده از ابزار مخصوص قلم مانندی به نام Choi implanter است.

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

استخراج واحد فولیکولی (FUE)، روشی نوین در کاشت مو است که با ظرافت و دقت، تک تک فولیکول‌های مو را از ناحیه اهداکننده (معمولاً پشت سر) جدا کرده و به ناحیه ابرو پیوند می‌زند. این روش، طبیعی‌ترین و ماندگارترین راه حل برای پرپشت کردن ابروها و جایگزینی موهای از دست رفته به شمار می‌رود.این روش کم تهاجمی است و هیچ جای زخم خطی بر جای نمی‌گذارد.

فواید کاشت ابرو

کاشت مو ابرو فواید مختلفی دارد. اولین مزیت آن ظاهر و رشد طبیعی آن‌ها است. تا زمانی که فولیکول‌های مو درو ابرو وجود دارند به رشد خود ادامه می‌دهند. از این رو نتایج این درمان دائمی به شمار می‌رود. همچنین از دیگر فواید این روش می‌توان به قابلیت حالت پذیری موهای جدید در ابرو اشاره کرد. در این روش موهای کاشته شده را می توان به گونه ای حالت داد که با ابروهای طبیعی و ظاهر شما مطابقت داشته باشد. و به عنوان آخرین مزیت اعتماد به نفس زیادی است که وجود ابروهای پر و زیبا به شما هدیه می‌دهند.

چه افرادی می‌توانند کاشت ابرو انجام دهند؟

افراد مناسب عمل کاشت ابرو

این عمل زیبایی ممکن است برای کسانی که ابروهای کم پشتی دارند به دلیل افزایش سن، ژنتیک یا شرایط پزشکی مانند آلوپسی مناسب باشد. افرادی که ابروهای خود را بیش از حد اصلاح کرده‌اند و اکنون آن قسمت‌ها  از دست رفته‌اند نیز ممکن است کاندیدهای خوبی برای این عمل باشند. با این حال، مهم است که انتظارات واقع بینانه داشته باشید و درک کنید که کاشت ابرو شکل طبیعی ابروها را باز نمی‌گرداند، بلکه باعث ایجاد ابروهایی پرتر و ضخیم‌تر می‌شود.

آمادگی های قبل از کاشت ابرو

قبل از انجام عمل، مهم است که با یک متخصص مشورت کنید تا در مورد اهداف خود و نتایجی که می‌توانید انتظار داشته باشید صحبت کنید. چند روز قبل از جراحی از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، الکل و سیگار خودداری کنید. با قطع مصرف این سه مورد خطر خونریزی و عوارض بعد از عمل به شدت کاهش میابند.

چگونگی انجام عمل کاشت ابرو

چگونگی انجام عمل کاشت ابرو

عمل کاشت ابرو معمولاً با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و ممکن است چندین ساعت طول بکشد. در طی این روش، فولیکول‌های مو با دقت از محل اهداکننده، معمولاً پوست سر، برداشته می‌شوند و سپس به ابروها پیوند می‌شوند. فولیکول های موی پیوند شده به نتیجه مطلوب و مقدار موی موجود برای پیوند بستگی دارند و در محل جدید خود مستقر می‌شوند. موهای پیوندی جدید در چند هفته اول پس از عمل شروع به رشد می‌کنند و تا چند ماه به رشد خود ادامه می‌دهند. در نهایت بهترین نتیجه از این عمل پس از یک سال قابل مشاهده است.

مراحل عمل

هدف اولیه این عمل، طراحی و فرم دهی شکل ابروهاست که با ایجاد تقارن و تناسب کلی صورت این هدف برآورده می‌شود. ابروهایی که متناسب با چهره شما هستند، چشمان شما را زیباتر و صورتتان را کشیده‌تر نشان می‌دهند. عمل کاشت ابرو، مستلزم استفاده از 150 تا 300 فولیکول مو است که تعداد این موها به حجم ابروی ریخته شده و طرح نهایی ابرو بستگی دارد. این عمل شامل مراحل زیر است:

  • بیهوشی، این روش تحت بی‌حسی موضعی برای به حداقل رساندن ناراحتی انجام می‌شود.
  • جراح شما موهای ناحیه اهداکننده را کوتاه می‌کند تا دسترسی به آن آسان‌تر شود. ناحیه اهداکننده بخشی از پوست سر شماست که پزشک آن را برای پیوند به ابروهای شما برمی دارد.
  • جراح شما گرافت های مو را از ناحیه اهداکننده با یک ابزار تیز مخصوص یا چاقوی جراحی برمی دارد. ناحیه اهدا کننده با بخیه بسته شده است.
  • گرافت های مو پس از ایجاد شکاف در پوست شما در محل ابروهای شما قرار می گیرند تا جایی برای پیوند ایجاد شود.
  • پس از اینکه پیوند در جای خود قرار گرفت، جراح ناحیه پیوند را به هم بخیه می‌زند

مشابه روش‌های سنتی، موهای کاشته شده جدید بعد از چندین هفته می‌ریزد و سپس مو وارد مرحله استراحت می‌شود. پس از استراحت، ابرو وارد فاز رشد می‌شود. لازم است که ابروهای کاشت شده مرتب و آراسته شوند چون آن‌ها موهای سر هستند که بیش از حد نرمال موهای ابرو رشد می‌کنند.

مراقبت های بعد ازعمل کاشت ابرو

پس از عمل، رعایت دستورالعمل‌هایی که توسط جراح ارائه می‌شود بسیار مهم است. این نکات ممکن است شامل پرهیز از هرگونه فعالیت شدید، خودداری از دست‌زدن به ناحیه پیوند شده و همچنین تمیز و مرطوب نگه‌داشتن ابروها باشد.

  • بانداژ بپوشید تا زمانی که توصیه شود آن‌ها را بردارید.
  • تا زمانی که ارائه دهنده شما به شما بگوید ایمن است در فعالیت های شدید شرکت نکنید.
  • داروهای مسکن را طبق تجویز پزشک مصرف کنید.
  • برخی از بخیه ها باید برداشته شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است پس از چند روز حل شوند.
  • هنگام شستن محل(های) جراحی خود مراقب باشید و احتیاط کنید.
  • قرار ملاقات های بعدی را با جراح خود بگذارید تا ببینید آیا پوست شما به درستی بهبود می یابد یا خیر.

خطرات و عوارض کاشت ابرو

مانند هر عمل زیبایی، این عمل نیز خطرات و عوارض جانبی دارد. برخی از رایج ترین عوارض آن عبارتند از:

  • درد و تورم: ممکن است بلافاصله پس از عمل درد و تورم در اطراف ناحیه پیوند را تجربه کنید.
  • عفونت: در هر عما جراحی خطر عفونت وجود دارد.
  • جای زخم: جای زخم یکی از عوارض جانبی رایج این عمل است و معمولاً با گذشت زمان از بین می‌رود.

انتخاب جراح مناسب برای عمل

هنگامی که به این عمل فکر می‌کنید، مهم است که یک جراح معتبر و با تجربه را انتخاب کنید که در این نوع عمل تخصص داشته باشد. یک جراح خوب می‌تواند درک واقع بینانه‌ای از از خود عمل و نتایج مورد انتظار آن به شما می‌دهد.  همچنین مهم است که نتایج دلخواه خود را با جراح در میان بگذارید و اطمینان حاصل کنید که درک واضحی از خطرات و مزایای این روش دارید.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

هزینه کاشت ابرو به عوامل مختلفی مانند محل و شهرت کلینیک، تجربه و صلاحیت جراح و تکنیک خاص مورد استفاده برای این عمل می‌تواند بستگی دارد. همچنین دیگر عواملی که می‌توانند بر هزینه عمل تأثیر بگذارند عبارتند از: تعداد گرافت های مورد نیاز برای دستیابی به تراکم و شکل مطلوب ابروها، نوع پیوند مورد استفاده (یعنی استخراج واحد فولیکولی یا پیوند واحد فولیکولی)، و اینکه آیا این روش در زیر انجام می‌شود یا خیر. بی‌حسی موضعی یا آرام بخش.

قبل از کاشت ابرو چه باید بدانید؟

  • درد: این روش می تواند دردناک باشد و برای به حداقل رساندن ناراحتی، بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.
  • دوران نقاهت: در این دوران که می تواند بین 7 تا 10 روز باشد؛ ناحیه پیوند شده قرمز و متورم می‌شود.
  • تخصص: انتخاب یک پزشک مجرب، با تجربه و متخصص برای اطمینان از بهترین نتیجه مهم است.

نتیجه

کاشت ابرو، روشی طبیعی برای پرپشت‌تر و خوش‌حالت‌تر کردن ابروها و افزایش زیبایی و اعتماد به نفس افراد است. این عمل زیبایی، با وجود داشتن برخی عوارض جانبی، به طور کلی به عنوان روشی ایمن و موثر با نتایج دائمی شناخته می‌شود. اگر به دنبال کاشت ابرو هستید، انجام تحقیقات لازم و انتخاب یک جراح معتبر و باتجربه از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر به شما کمک می‌کند تا از نتیجه عمل تا حد زیادی مطمئن باشید و از تجربه‌ای مثبت و رضایت‌بخش بهره‌مند شوید.

نظر خود را درباره «صفر تا صد عمل کاشت ابرو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره صفر تا صد عمل کاشت ابرو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.