زمان مطالعه: 3 دقیقه
افراد تندرو و افراطی چگونه اند؟

افراد تندرو و افراطی چگونه اند؟

در دنیای سیاست واژه هایی مانند افراطی و افراط گرایی و تندرو بسیار رایج است. اما افراد تندرو و افراطی چگونه...

در دنیای سیاست واژه هایی مانند افراطی و افراط گرایی و تندرو بسیار رایج است. اما افراد تندرو و افراطی چگونه اند؟ آسمونی در این بخش در مورد افراد تندرو و افراطی صحبت می کند.

افراد تندرو و افراطی چگونه اند؟
افراد تندرو و افراطی چگونه اند؟



افراد تندرو و افراطی چگونه اند؟

امروزه برای مقابله باارزش‌ها به‌صورت علنی و تهاجمی برخورد نمی‌کنند بلکه به‌صورت نامحسوس و نرم آن ارزش را به ضد ارزش تبدیل می‌کنند و بدون اینکه شخص متوجه شود با روش‌های متعدد آن ارزش را برای فرد بی‌ارزش می‌کنند؛ به عنوان مثال امروزه دشمن برای مقابله با نهضت امام حسین (ع) به‌صورت آشکار جبهه نمی‌گیرد (نمی‌گوید عزاداری نکنید) بلکه روش عزاداری و محتوای آن را به سمتی می‌کشاند که آن عزاداری به هدفی ختم می‌شود که دشمن مدنظر دارد.

انقلابی

واژه انقلابی که یک واژه ارزشیست و مردم در انقلاب اسلامی یکی از بهترین تعابیری که برای حضرت امام(ره) در مبارزات برای ایشان استفاده می‌کردند این شعر بود:«رهبر ارتش آزادگان است آیت‌الله خمینی  انقلابی‌ترین مرد جهان است آیت‌الله خمینی»

 حتی رهبر انقلاب اسلامی نیز در پنجشنبه 19 بهمن 1391 برای خود همین واژه را به کار می‌برد:«منن دیپلمات نیستم؛ انقلابیم و حرفم را صریح و صادقانه می‌زنم

ولی دشمن برای از بین بردن ارزش این واژه، افراطی‌گری و تندروی را جایگزین می‌کند و به کسانی که به ارزش‌های اسلام و انقلاب پایبند هستند، تندرو و افراطی می‌گویند.

 لذا مقام معظم رهبری چند مرتبه این مسئله را گوشزد کرده‌اند از جمله در سخنرانی 30 دی ماه سالجاری فرمودند:«جوانان حزب‌اللهی را به تندروی متهم نکنید این‌ها همان کسانی هستند که با همه وجود و اخلاص در میدان حاضر هستند آنجایی هم که دفاع از مرزها لازم باشد مسئله جان دادن و خون دادن مطرح باشد همین‌ها می‌آیند در میدان.»

extremism
extremism

حقیقت واژه تندرو

در حقیقت کاربرد اصلی واژه تندرو و افراطی برای افرادی است که در فتنه سال 88 ادعای اعتدال و میانه‌روی داشتند که متأسفانه این افراد با حرکات و رفتارهای تند و افراطی و خلاف قانون کشور، کشور جمهوری اسلامی را به لب مرز پرتگاه بردند اما باز متأسفانه هنوز برخی افراد، آن‌ها را شخصیت‌های موجه می‌دانند که جای بسی تعجب است.

درواقع واژه تندرو و افراطی مال این‌هاست ولی آن را 180 درجه برگردانده و به نیروهای متعهد و شاخص انقلابی ما نسبت می‌دهند.

با بهره‌برداری از قضایای حمله به سفارت‌خانه عربستان، می‌خواهند واژه انقلابی هم خراب می‌کنند که انقلابی از دیوار مردم بالا می‌رود که اگر برفرض هم قبول کنیم که توسط بچه‌های انقلابی صورت گرفته است (که هیچ‌گاه یک فرد انقلابی آن را انجام نمی‌دهد) توسط افراد شاخص انقلابی مورد تائید قرار نگرفته است بلکه مورد مذمت قرارگرفته است و هیچ‌گاه توسط این افراد، ریختن و به آتش کشیدن سفارتخانه‌ها، حتی برای یک‌بار مورد تشویق قرار نگرفته است که در این قضیه سفارتخانه عربستان هم سازمان اطلاعات، افرادی را شناسایی کرده‌اند که از خارج تغذیه می‌شدند.

ولی حال یک نگاهی کوتاه به فتنه 88 بیندازیم که چگونه مجموعه‌ای از افراد شاخص یک جناح، رسماً عده‌ای را با پول، رفتار، گفتار و حرکاتشان، در خفا و ظاهر، دعوت به اغتشاش می‌کردند.

افرادی چون خانواده هاشمی (خانم و دختر و پسر، همه با یک‌صدا از زبان پدر)، میرحسین موسوی، کروبی، خاتمی و حتی می‌شود گفت ساکتین فتنه و ...

حال باید این افراد را تندرو و افراطی و خشونت‌طلب دانست یا افراد محجوب انقلابی؟

 در زمان فعلی نیز کسانی هستند که افراط و تندروی در نوع لحن و بیان دارند و مردم را بی شناسنامه، به جهنم، بزدل، ترسو، کم‌سواد و تازه به دوران رسیده می‌خوانند و این نوع گفتار افراطی به حدی رسیده که مردم را کلاغ و نمایندگان تائید شده در شورای نگهبان را قاطر می‌خوانند.

البته عده‌ای سعی دارند با این برچسب‌ها انقلابی‌ها را از مواضعشان عقب بنشانند و کاری کنند که دیگر در برابر تهاجم آن‌ها به ارزش‌ها بی‌تفاوت باشند و عکس‌العملی نشان ندهند.

ما نباید از این برچسب‌ها بهراسیم به‌عنوان نمونه عده‌ای که در جنگ یمن می‌خواستند غنائم جنگی را برای خود بردارند؛ حضرت علی علیه‌السلام را به خشونت و تندروی متهم می‌کردند و شکایتش را به‌پیش حضرت رسول (ص) بردند! پیامبر (ص) در پاسخ آن‌ها فرمودند «انه خشن فی ذات الله» علی (ع) در راه خدا خشن است؛ بی‌تردید باید در برابر مفسدان و غارتگران بیت‌المال برخوردی خشن داشته باشیم و برای دفاع از حقوق مردم ذره‌ای از خود انعطاف نشان ندهیم.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «افراد تندرو و افراطی چگونه اند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره افراد تندرو و افراطی چگونه اند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.