زمان مطالعه: 1 دقیقه
استعلام ممنوع الخروجی به چه صورت است؟

استعلام ممنوع الخروجی به چه صورت است؟

استعلام ممنوع الخروج بودن و اطلاع از ممنوع الخروج بودن قبل از سفر بسیار مفید خواهد بود و باعث می شود که برنامه خود را بدانیم.

خیلی مواقع پیش آمده که افراد هنگام خروج از کشور و در فرودگاه با این مساله مواجه می شوند که ممنوع الخروج هستند. این موضوع می تواند همه برنامه های سفر شخص را به هم بریزد و در صورتی که محل اقامت نیز در کشور مقصد رزرو شده باشد متحمل خسارت های بیشتری خواهد شد.

برای بررسی ممنوع الخروج بودن بهترین مرجع اداره گذرنامه است که می تواند بهترین کمک را به ما بکند. البته در قبل روش های مختلفی برای استعلام ممنوع خروج بودن وجود داشت مانند تلفنی یا اینترنتی و… اما طبق قانون جدید چک کردن ممنوع خروج بودن از طریق اداره گذرنامه انجام می شود. در این مقاله به روش استعلام اینترنتی و تلفنی از ممنوع الخروج بودن و وجود سامانه استعلام تلفنی ممنوع الخروج بودن می پردازیم.

روش استعلام ممنوع الخروجی

 در گذشته استعلام ممنوع الخروجی تلفنی انجام می شد اما سواستفاده بعضی افراد که مشخصات شناسایی فرد دیگر را داشتند باعث شد که اطلاع از ممنوع الخروج بودن از طریق تلفن دیگر انجام نشود. مردم می توانند برای اطلاع از ممنوع الخروجی‌ها و رفع ممنوع الخروجی‌های مربوط به پرونده‌های دوایر اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به سایت ثبت من به نشانی زیر مراجعه کنند:

my.ssaa.ir/portal/executive/inquery-exitban 

البته بسیاری از ممنوع الخروجی‌ها در سامانه «ثبت من» موجود نیست و در صورتی که اشخاص فقط براساس پرونده‌های اجرایی ممنوع الخروج شده باشند، در این سامانه مطلع خواهند شد. در صفحه استعلام، مشخصات فردی خود را به طور دقیق وارد نمایید. برای استعلام ممنوع الخروجی به مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و شماره ملی نیاز خواهید داشت.

استعلام ممنوع الخروجی به چه صورت است؟
استعلام ممنوع الخروجی به چه صورت است؟

آیا من ممنوع الخروج هستم؟

1- بدهکاران قطعی مالیاتی و بدهکارانی که به موجب صدور حکم قطعی دادگاه یا صدور اجراییه در اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک، بدهی آن‌ها محرز شده است.
2- اشخاصی که در خارج از ایران به دلیل تکدی، ولگردی، سرقت، کلاهبرداری و هر دلیل دیگری، شهرت داشته باشند.
3- افرادی که مسافرت آن‌ها به خارج از کشور به تشخیص مقامات قضایی، مخالف مصالح جمهوری اسلامی ایران باشد.
4- کسانی که با اعلام کتبی مقامات قضایی، حق خارج شدن از کشور را ندارند.
5- کسانی که اخذ گذرنامه و خروجشان از کشور به اراده فرد دیگر، پدر، شوهر و … محول شده است.
6- افرادی که مهریه همسر خود را پرداخت نکرده باشند، همسر می‌تواند از دادسرا ممنوع الخروجی شوهر را درخواست نماید.

نکته: لازم به ذکر است که برای افراد زیر 18 سال، اجازه پدر برای خروج فرزند از کشور الزامی می باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «استعلام ممنوع الخروجی به چه صورت است؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره استعلام ممنوع الخروجی به چه صورت است؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.