زمان مطالعه: 7 دقیقه
آموزش رایگان انگلیسی به سبک اکسیر!

آموزش رایگان انگلیسی به سبک اکسیر!

آیا امروزه کسی پیدا می شود که دغدغه یاد گرفتن زبان انگلیسی، را نداشته باشد؟ موسسات آموزشی بسیاری هم طرق متفاوت در این زمینه فعال اند. اما هم اکنون از شما یک سوال داریم.

تاکنون به آموزش رایگان زبان انگلیسی فکر کرده اید!؟ آیا یادگیری انگلیسی به صورت رایگان ممکن است؟

آموزش رایگان انگلیسی به سبک اکسیر!
آموزش رایگان انگلیسی به سبک اکسیر!

چرا آموزش زبان انگلیسی


اصلا چرا باید به سراغ آموزش و یادگیری انگلیسی برویم؟! بشر همیشه برای ارتباط با دیگران از ابزارهای مختلفی استفاده کرده و این ابزارها زبان تنها چیزی بود که که با آن میشد پیچیده ترین مفاهیم و مسائل را به ساده ترین کل ممکن انتقال داد. اما اینکه مردم در هر یک از نقاط دنیا به یک زبان حرف می زنند، به نوعی باعث خلل در ارتباطات جمعی شده است. اگر تمام مردم جهان به یک زبان یکسان حرف می زدند، طبعا این ارتباط ساده تر و سریع تر صورت می گرفت. به همین دلیل زبان انگلیسی در چند قرن اخیر بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفت تا آنجا که امروزه یادگرفتن زبان انگلیسی به یک ضرورت تبدیل شده است.

به علت وجود سیاست آمریکایی، دانش بسیاری در دنیا از طریق کتب، وبسایت ها و غیره به اشتراک گذاشته شده و می شود. فقط کافی است زبان انگلیسی شما خوب باشد؛ آنگاه می توانید هرچه می خواهید را با یک سرچ ساده گوگل پیدا کرده، بخوانید و یاد بگیرید. در گذشته، نیاز به کلاس درس خیلی بیشتر حس می شد چرا که دانش به صورت مکتوب به وفور یافت نمی شد. اما امروز داستان متفاوت است.

 

انگلیسی رسمی (Formal) و غیر رسمی (Informal)


مکالمه یک روز کاری تان را در شرکت یا یک مکالمه تان با استادتان در دانشگاه به خاطر بیاورید. در عین حال آن را با مکالمه با دوستان و همکارانتان مقایسه کنید. با هم متفاوتند درست است؟ همان طور که می بینید زبان انگلیسی با موقعیت های روزمره ی زندگی شما تغییر می کند. دو نوع سبک اساسی انگلیسی وجود دارد: رسمی و غیر رسمی. شما انگلیسی رسمی را در متون رسمی یا شرایط جدی و رسمی بشنوید یا استفاده کنید. مثلا در اسناد رسمی، اخبار، سخنرانی های رسمی یا نامه های تجاری. در نقطه مقابل انگلیسی غیررسمی در نامه های شخصی و مکالمات روزمره استفاده می شود.

 

چرا انگلیسی یک زبان عالی است؟


پس از چینی، زبان انگلیسی دومین زبان پرکاربرد جهان است. تعداد زبان آموزان این زبان در سراسر جهان به یک و نیم میلیارد نفر می رسد. به همین دلیل شانس شما برای رو به رو شدن با این افراد در سراسر جهان بسیار زیاد است!

وقتی صحبت از مسائلی مثل مسافرت یا پیدا کردن شغل می شود، زبان انگلیسی واقعاً بی رقیب است. در طول دو دهه اخیر، زبان انگلیسی برای بسیاری از شرکت های بزرگ و مشهور به یک ضرورت تبدیل شده است. هرچه رقابت رشد کند و بیشتر به دهکده‌ی جهانی شدن نزدیک تر شویم، دانستن زبان‌های بیشتر باعث می‌شود رشد و رقابت بیشتر و بهتر پیش برود. چند زبانه بودن یک ویژگی بسیار مثبت برای اخذ یک موقعیت شغلی است. برای ساد گرفتن این مزیت و دانش مفید، همیشه منابع رایگانی در دسترس است. بنابراین شما هیچ بهانه ای برای یاد نگرفتن زبان و در نتیجه‌ی بهره‌مند شدن از مزایای مختلف آن ندارید J

 

لهجه های زبان انگلیسی


زبان های دنیا اغلب لهجه های مختلفی دارند. زبان انگلیسی هم اینطور است. انگلیسی لهجه های مختلفی دارد از جمله: کانادایی، استرالیایی، نیوزیلندی، بریتانیایی، هندی و همچنین انگلیسی آمریکایی. هر کدام از این لهجه ها نیز در نقاط مختلف کشورها انواع مختلفی دارد. مثلا انگلیسی بریتانیایی به لهجه های لندنی، آکسفوردی، یورکشایری و … تقسیم می شود.

در این بین انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی از جمله پرکاربردترین و معتبرترین لهجه ها به حساب می‌آید. هر چند زبان انگلیسی ها و آمریکایی ها یکی است اما زبان انگلیسی در طول قرن ها، تحت تاثیر فواصل جغرافیایی و ورود قوم‌های مختلف به این کشورها دچار تغییرات مختلفی شده است. البته این تفاوت ها فقط منحصر به لهجه نمی شود. تفاوت هایی از جمله تفاوت در هجی کلمات و املا، تفاوت در استفاده اسامی متفاوت برای بیان یک مفهوم یکسان و همچنین تفاوت در دستور زبان انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی وجود دارد که این دو زبان را از هم متفاوت می سازد. در عین حال هر کشور یک لهجه استاندارد دارد که همه بتوانند آن را متوجه شوند. به جهت به وجود یکپارچگی بین مردم در انگلستان، لهجه Received Pronunciation(RP) که به آن «انگلیسی آکسفورد» یا «انگلیسی بی ‌بی‌ سی» نیز گفته به عنوان یک استاندارد پذیرفته شده است. در آمریکا هم General American(GA) لهجه استانداردی است که در دانشگاه ها، رسانه ها، مدارس و محافل رسمی از آن استفاده می شود.

اگر می خواهید منابع مناسبی از آموزش رایگان تلفظ انگلیسی را پیدا کنید، می توانید از مقالات آموزشی رایگان ما در وبسایت آکادمی اکسیر استفاده کنید.

exiracademy-org
exiracademy-org

چطور گرامر انگلیسی بیاموزیم؟


اغلب شما با شنیدن عنوان گرامر انگلیسی داغ دلتان تازه می شود! البته تا حد زیادی هم حق دارید. آموزش گرامر معمولا به شکلی غیر استاندارد به زبان آموزان تدریس می شود تا آنجا که تنها دستاورد این نوع تدریس، بیزاری زبان آموز از گرامر انگلیسی است. زبان آموزان بسیاری به ما مراجعه می کنند و خواستار این هستند که زبان انگلیسی را بیاموزند اما در این آموزش خبری از گرامر انگلیسی نباشد!

از دید ما شما باید گرامر انگلیسی را مفهومی یا Conceptual یاد بگیرید، مثلا به جای اینکه ساختار گذشته استمراری را حفظ کنید، باید یاد بگیرید چطور با استفاده از این زمان، درباره خودتان و تجارب زندگی تان صحبت کنید! اگر به این شکل یک مفهوم را بیاموزید، آن مفهوم به شکلی عمیق و ریشه ای در ذهن شما نقش می بندد.

شما می توانید بهترین و تخصصی ترین آموزش رایگان گرامر انگلیسی را در وبسایت ما آکادمی اکسیر مشاهده کنید.

آموزش رایگان انگلیسی به سبک اکسیر!
آموزش رایگان انگلیسی به سبک اکسیر!

چطور لغات انگلیسی رابیاموزیم؟


بسیاری از زبان آموزان ما شکایت می کنند که: دانش لغت من ضعیف است… بسیاری از متون را متوجه نمی شوم ... هر متنی برایم بیشتر از 10 لغت جدید دارد...حرف زدن برایم سخت است چون معادل بسیاری از لغات را بلد نیستم. رایتینگ نوشتن برایم سخت است چون دایره واژگانم ضعیف است.... من اصلا نمی توانم لغت حفظ کنم! و ... احتمالا شما هم دچار چنین مشکلاتی باشید. همانطور که می دانید اگر لغات یک زبان را بلد نباشید، از اساس نمی توانید به آن زبان مسلط شوید و با آن زبان ارتباط برقرار کنید. به همین دلیل اهمیت واژگان انگلیسی فوق العاده بالاست.

تعداد واژگان شما با بیشتر با خواندن و با انجام دستورالعمل‌های خاص که تک تک این دستورالعمل‌ها به صورت کاملا رایگان در وبسایت ما در اختیار شما قرار داده شده است، با گذشت زمان افزایش پیدا می کند. داشتن دایره واژگان خوب باعث می شود مهارت درک مطلب تان را افزایش بدهید. از طرف دیگر وقتی تا حد زیادی به یک زبان دیگر تسلط پیدا کنید حتی اگر تمام واژه های یک متن را درک نکنید، با درک کلی جملات و ساختارها می توانید معنی آن ها را هم حدس بزنید. علاوه بر درک این مهارت، داشتن دایره واژگان خوب باعث می شود بتوانید ایده ها و افکارتان را بهتر و موثرتر بیان کنید. در این حالت صحبت کردن شما تکراری و کسل کننده نخواهد ماند به این علت که شما این توانایی را خواهید داشت تا مناسب ترین کلمات را انتخاب کنید و ایده ها و افکار خود را موثر تر به گوش بقیه برسانید. هم‌زمان شما قادر خواهید بود اطلاعات مختلف دنیای امروز را بهتر دریافت کرده و تحلیل کنید. بنابراین به دانش، شناخت و اطلاعات عمومی شما افزوده می شود. از یک سوی دیگر نیز، وقتی دایره لغاتتان افزایش یابد و بتوانید مسلط صحبت کنید، باعث می شود در دیگران احساس خوب ایجاد کنید چرا که هر چقدر مسلط تر و بهتر صحبت کنید طرف مقابلتان تمایل بیشتری به شنیدن صحبت های شما دارد.

شما می توانید به منابعی بسیار مناسب و رایگان برای آموزش رایگان لغات انگلیسی را در وبسایت ما پیدا کنید.

 

چرا انگلیسی را رایگان یاد بگیریم!؟


امروز مانند دو دهه ی قبل نیست که منابع آموزشی رایگان به وفور در اینترنت وجود نداشته باشد یا مانند پیش از آن؛ که اصلا اینترنتی وجود نداشت تا منابع آموزشی رایگان در آن قرار بگیرند. تا همین چند سال قبل هم اغلب سایت های آموزشی بیشتر به هدف تبلیغ یا بیشتر دیده شدن، محتوای اندکی از دانش و اطلاعات خود را در اختیار عموم قرار می دادند و برای مابقی آموزش هایشان پلتفرم های دیگری داشتند. اما در حال حاضر منابع آموزشی بسیار وسیعی در سرتاسر اینترنت یافت می شود که نه تنها برای آموزش مبتدی مناسب اند بلکه می توانید به کمک آن ها به سطح بالایی از زبان انگلیسی برسید. شما باید از هر فرصت و موقعیتی برای آموزش زبان استفاده کنید، چرا که همانطور که توضیح دادیم، آموزش زبان در دنیای امروز بسیار ضروری است بنابراین شما باید از تمامی فرصت ها برای یاد گیری چیزی به ارزشمندی زبان استفاده کنید.

 

آیا تمامی منابع آموزشی اینترنت برای یادگیری قابل اعتماد هستند!؟


صد در صد خیر! طبعا در اینترنت هم مثل هر فضای دیگری بسیاری از محتواهای نامناسب و یا مضر برای هر حوزه ای به وفور پیدا می شود. به همین دلیل شما باید به دنبال منابعی باشید که استاندارد و هدفمند باشند. امروزه حتی بسیاری از منابع آموزشی گرانقیمت هم می توانند زبان آموزان بسیاری را گمراه و از آموزش زبان زده کنند.

از دید ما دانش باید رایگان و در خدمت همگان باشد. بنابراین از شروع فعالیت مان و از بدو تاسیس آکادمی اکسیر، شروع به آموزش رایگان زبان کرده و مقالات و محتواهای بسیار مفیدی را در وبسایت قرار دادیم تا هر کسی از هر نقطه از جهان بتواند به کمک این محتواهای با کیفیت زبان انگلیسی را به بهترین شکل ممکن و به صورت خودآموز، بیاموزد.

بنابراین شما به راحتی و به ساده ترین شکل ممکن می توانید تنها با وارد شدن به سایت آکادمی اکسیر با صدها مقاله و محتوای آموزشی کاملا رایگان به سراغ آموزش زبان بروید. معطل نکنید!

نظر خود را درباره «آموزش رایگان انگلیسی به سبک اکسیر!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آموزش رایگان انگلیسی به سبک اکسیر! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.