آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ اورتون / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

اورتون ؛ قلعه پرینس روپرت و رنگ آبی سلطنتی

یک قلعه قدیمی با نوکی شبیه به مداد در سپری آبی رنگ ، اولین چیزهایی است که در لوگوی اورتون به چشم می خورند. اما چرا از چنین نماد و چنین رنگی در لوگوی این باشگاه استفاده شده است ؟ آسمونی ، اورتون در سال 1878 با نام « سنت دومینگو اف.سی » توسط گروهی از پیروان کلیسای متدیست در منطقه تریفیلد نورث رود تاسیس شد و در اولین بازی خود که یک مسابقه سراسر کلیسایی بود (1-0) اورتون چرچ کلوب را شکست داد. در نوامبر 1879 سنت دومینگو به اورتون تغییر نام داد و تیم با پیراهن راه راه آبی و سفید ، شورت سفید و جوراب مشکی در مسابقات حضور پیدا کرد. اما وقتی بازیکنانی از تیمهای دیگر به اورتون پیوستند ، هر کدام از آنها با لباس باشگاه قبلی خود در تمرینات شرکت کردند و نتیجه این امر ، ناهماهنگی وحشتناکی بود که در لباس تیم ایجاد شد. به همین خاطر مسوولان باشگاه تصمیم گرفتند برای صرفه جویی ، تمام لباس ها را رنگ کنند و از آن به بعد باشگاه با پیراهن سیاه در میادین شرکت کند. اما این لباس مورد توجه کسی قرار نگرفت.

everton-logo-during-time
everton-logo-during-time

تیم، رنگهای صورتی و یاقوتی را هم به تن کرد اما سرانجام در فصل 02-1901 بود که برای اولین بار از آبی تیره - موسوم به آبی سلطنتی - به عنوان پیراهن اورتون استفاده شد. لباس جدید به قدری مورد توجه قرار گرفت که وقتی اورتون در سال 1906 پیراهن آبی روشن به تن کرد ، تماشاگران باشگاه به لباس جدید اعتراض کردند و باز هم پیراهن باشگاه آبی تیره شد. همین رنگ در لوگوی باشگاه هم به کار رفت. اولین بار در فینال جام حذفی در 1920، تیم لوگویی داشت که در آن سه حرف E، F و C که مخفف عبارت « اورتون فوتبال کلوب » بود ، به چشم می خورد. اما در پایان فصل 38-1937 « تئو کلی » که بعدها نخستین مربی تاریخ باشگاه شد، علامتی را برای کراوات بازیکنان تیم طراحی کرد. آسمونی ، این علامت، تصویری از « اورتون لاک آپ » بود ؛ قله ای که در سال 1787 ساخته شد و با نام « قلعه پرینس روپرت » هم شناخته می شد و نماد منطقه بود.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اورتون ، قلعه پرینس روپرت و رنگ آبی سلطنتی
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اورتون ، قلعه پرینس روپرت و رنگ آبی سلطنتی

دو حلقه برگ بو که نمادی دانشگاهی بود و روی سر برندگان قرار داده می شد نیز به لوگو اضافه شد و در دو طرف برج قرار گرفت. آخرین بخش لوگو هم نواری بود که شعار باشگاه به زبان لاتیم در آن نوشته شده بود. معنای شعار Nil Satis Nisti Optimum این بود: هر چیزی جز بهترین بودن ، بی فایده است. اورتونی ها برخلاف همشهری خود، لیورپول از پرنده نماد شهر استفاده نکردند. با این حال نماد آنها از نظر اصالت ، هیچ کمبودی نسبت به لیورپول نداره و به بهترین شکل ممکن، نمادهای باشگاه و شهر را به نمایش می گذارد. بدون آن که شباهتی بین نماد اورتون و همشهری آنها وجود داشته باشد.  

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اورتون ، قلعه پرینس روپرت و رنگ آبی سلطنتی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اورتون ، قلعه پرینس روپرت و رنگ آبی سلطنتی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.