زمان مطالعه: 3 دقیقه
کارت آبی چیست؟ EU Blue Card

کارت آبی چیست؟ EU Blue Card

اتحادیه اروپا، کارت آبی را با کارکردی معادل کارت سبز (گرین کارت) ایالات متحده در نظر گرفته است.

اتحادیه اروپا، کارت آبی را با کارکردی معادل کارت سبز (گرین کارت) ایالات متحده در نظر گرفته است. اگر می خواهید بدانید کارت آبی چیست این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید زیرا به بررسی آن پرداخته ایم.

کارت آبی چیست؟ (EU Blue Card)

کارت آبی برنامه اتحادیه اروپا برای جذب نیروی کار متخصص و ماهر می باشد. که گویا از برنامه کارت سبز آمریکا الهام گرفته شده و رنگ آبی آن اشاره به رنگ پرچم این اتحادیه دارد.

ایده کارت آبی

کارت آبی اروپا
کارت آبی اروپا

اتحادیه اروپا قصد دارد در رقابت با دیگر کشورهای غربی بر سر افراد آشنا با تکنولوژی و خدمه بیمارستان ها که بیشتر از کشورهای در حال توسعه مهاجرت می کنند و دست یافتن به منابع کاری که می توانند کمبودهای موجود در اروپا را جبران کنند بیشتر تلاش کند. بر اساس این طرح مهاجرت افراد متخصص و خانواده‌هایشان به این اتحادیه تا حدودی تسهیل خواهد شد. از سال 2011 به بعد، نیروی کار متخصص هندی و روسی خواهند توانست با استفاده از «کارت آبی» (Blue Card) برای کار به اتحادیه اروپا وارد شوند. کشورهای عضو این اتحادیه سرانجام پس از ماه‌ها بحث و مذاکره، بر سر این موضوع به توافق رسیدند.

اتحادیه اروپا قصد دارد با «کارت آبی» و با الگوی «کارت سبز» (Green Card) آمریکا، کمبود نیروی کار متخصص خود را جبران کند. با استفاده از «کارت آبی» دروازه‌های اتحادیه اروپا به روی شهروندان کشورهای جهان سوم که دارای مدرک تحصیلی در رشته‌های مورد نیاز یا دست‌کم 5 سال سابقه کار هستند، باز می‌شود.

مزایای بلوکارت اروپا چیست؟

بلو کارت اروپا علاوه بر امکان زندگی و کار قانونی به شما این اجازه را می دهد تا آزادانه در منطقه شینگن سفر کنید. شما با داشتن این کارت از یک سری حقوق اجتماعی و اقتصادی و اقامت دائم در اتحادیه اروپا برخوردار می شوید.

قوانین و ساز و کار کارت آبی 

سیستم کارت آبی به متقاضیان مهاجرت به اروپا فرصت می دهد سریع تر اجازه کار بگیرند، آسان تر مسکن پیدا کنند و اقامت دائم بگیرند، و خانواده های آنها هم سریع تر و آسان تر به آنها بپیوندند. هر مهاجر تنها پس از این که 18ماه با کارت آبی در یک کشور اروپایی کار می کند می‌تواند به یک کشور اروپایی دیگر برود، اما باید در اولین ماه پس از ورود به کشور دوم کارت آبی جدیدی تقاضا کند. در مقابل دارندگان کارت سبز ایالات متحده حق زندگی و کار دائم در این کشور را به دست می آورند.

معیارهای لازم برای گرفتن بلوکارت اتحادیه اروپا

  • داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن
  • داشتن حداقل پنج سال تجربه در زمینه کاری خود
  • داشتن قرار داد کاری یا پیشنهاد شغلی برای استخدام با شرایط عالی برای حداقل یک سال
  • داشتن حداقل سقف حقوق در کشور مورد نظر شما در اروپا
  • برای مشاغل دولتی: ارائه مدرکی مبنی رعایت الزامات قانونی

مدارک مورد نیاز برای بلو کارت اتحادیه اروپا

  • فرم درخواست
    این فرم باید توسط شما یا کارفرمایتان با اطلاعات صادقانه و صحیح پر شود. فرم را دو بار پرینت بگیرید و در پایان هر دو نسخه را امضا کنید.
  • گذرنامه
    حداقل تا پانزده ماه بعد از تاریخ برنامه ریزی شما برای خروج از اتحادیه اروپا معتبر است. گذرنامه باید فاقد هر گونه آسیب باشد و حداقل دو صفحه خالی برای اضافه کردن ویزا داشته باشد.
  • کپی صفحات مهم پاسپورت
    یعنی اولین صفحات با مشخصات شما و صفحات دارای برچسب و مهر ویزا
  • پاسپورت های قبلی
    اگر پاسپورت های قدیمی تری دارید باید آنها را هم ارسال کنید. اگر بیشتر از یک پاسپورت قدیمی دارید آنها را با کش به هم ببندید.
  • دو قطعه عکس
    عکس ها باید یکسان و مطابق استانداردهای ایکائو باشند. عکس ها باید رنگی، با پس زمینه سفید ساده و در سه ماه اخیر گرفته شده باشند.
  • اثبات توانایی کاری
    مدرک دانشگاهی به عنوان مدرک حرفه ای مورد نیاز است. همچنین ارائه مدرک اثبات پنج سال سابقه کار حرفه ای مستمر در زمینه کاری خود الزامی است.
  • یک اظهار نامه توسط کارفرمای شما
    این اظهار نامه باید توسط کارفرمای شما نوشته شود و دلایل استخدام و مزایای حاصل از این کار را بیان کند. نوشتن یک اظهارنامه توسط کارفرما مبنی بر اینکه کارمند تمام شرایط و الزامات لازم برای کارفرما را دارد کافی است.
  • قرار داد کاری با یک کارفرما در اتحادیه اروپا مستقر در کشوری که می خواهید در آن کار کنید. این قرارداد باید توسط همه طرف های درگیر امضا شود. قرارداد باید حداقل یک ساله باشد و حداقل دستمزد لازم را پرداخت کند.
  • در صورت داشتن یک شغل دولتی باید یک مدرک معتبر ارائه دهید.
  • CV به روز
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست
  • گواهی بیمه درمانی
  • اثبات اینکه حقوق شما1.5 یا 1.2 برابر برای مشاغل که کمبود نیرو دارند از میانگین کشور میزبان بیشتر است.
  • اثبات عدم تهدید برای سیاست عمومی، امنیت یا سلامت کشور میزبان.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کارت آبی چیست؟ EU Blue Card» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کارت آبی چیست؟ EU Blue Card فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.