زمان مطالعه: 3 دقیقه
گل رُز طبیعی جاودان

گل رُز طبیعی جاودان

یکی از بهترین هدیه ها برای مناسبت های خاص، گل رز است و چه خوب می باشد اگر این گل رز عمری طولانی داشته باشد.

گل رز را می توان یکی از زیباترین و محبوب ترین گل های موجود در جهان نامید. این گل زیبا از نظر کثرت قرارگیری به عنوان گل ملی در رده اول جهان قرار دارد. به طوری که در کشورهای ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، انگلستان، ایران، عربستان سعودی، عراق، رومانی، مراکش، بلغارستان و … گل رز به عنوان گل ملی معرفی شده است.

گل رز طبیعی-eternal rose
گل رز طبیعی

گل تنوع نوعی و رنگی بسیار بالایی هستند. این تنوع به جایگاه گل رز در بین ملت ها افزوده است. به گونه ای که امروزه یکی از پر فروش ترین اقسام گل های طبیعی، گل های رز هستند. بنابراین جای تعجب نیست اگر تولید کنندگان و عرضه کنندگان گل رز طبیعی درصدد ایجاد تغییراتی در گل های خود و به عبارتی اصلاح ژنتیکی آن ها و یا ایجاد تغییرات فیزیکی جهت بهبود کیفی در آن ها باشند. گل رز جاودان بر اساس همین گستره تقاضای جهانی و بهبود کیفی گل های عرضه شده به علاقه مندان و خریداران تولید شده است.

معرفی گل رز طبیعی جاودان

برخی اعتقاد دارند که ایده گل رز جاودان از داستان دیو و دلبر گرفته شده است. اما آنچه که واضح است این است که تثبیت و افزایش ماندگاری گل های تزئینی (به ویژه زمانی که به عنوان هدیه ای ارزشمند از یک عزیز دریافت کرده باشیم) امری بسیار مهم است. روند جاودان سازی گل های رز طبیعی جاودان برای نخستین بار در سال 1980 میلادی اتفاق افتاد. از آن پس این روند روز به روز مدرن تر و پیشرفته تر شد. به گونه ای که امروزه بر اساس آخرین تکنیک های جاودان سازی گل های رز طبیعی جاودان می توانیم از عمر بالای گل های رز حتی تا چندین سال اطمینان حاصل کنیم. به علاوه، پیشرفت تکنولوژی و استفاده از روش های جدید، قابلیت تولید گل های رز طبیعی جاودان را در رنج رنگی بسیار گسترده ای فراهم ساخته است. بر خلاف تصور برخی از کاربران، گل های رز جاودان کاملا طبیعی هستند که طی پروسه های منحصر به فردی از گل های تازه رز به عمل آمده اند. این گل ها می توانند تا چندین سال تازه باقی بمانند بدون این که به آب نیاز داشته باشند یا طراوت، رنگ و زیبایی خود را از دست بدهند.

نحوه تثبیت گل رز

اغلب تولید کنندگان رزهای جاودان فرایند سری دقیق ساخت این گل ها را افشا نمی سازند. اما با استفاده از برخی منابع می توان به کلیات فرایند جاودان سازی گل های رز پی برد. فرایند تثبیت گل رز جاودان صرفا بر روی بهترین گل های رز دست چین اعمال می شود. هنگامی که گل ها به بهینه ترین مرحله رشد خود می رسند، با استفاده از تکنیک های پیشرفته فنی، اصطلاحا تریت می شوند. فرایند تریتینگ شامل تعویض سمغ یا شیره طبیعی داخل گل رز با یک مخلوط مایع شامل گلیسیرین (و احتمالا برخی روغن های دیگر)، آب و رنگ است. رزهای مورد استفاده در این پروسه باید تحت شرایط ویژه ای کاشت شده و رشد کرده باشند. در واقع، این نوع رزها معمولا قوی تر از سایر رزها بوده و ضخامت گلبرگ های آن ها بیشتر است. نتیجه این فرایند گل های رز بسیاری زیبایی است که کاملا طبیعی و تازه هستند و می توانید برای بیش از یک سال و در مواردی تا چند سال آن ها را نگهداری کنید. در حقیقت، نفس این فرایند، کنترل و تثبیت روند رشد گل های رز طبیعی است. در نتیجه، گل رز طبیعی جاودان حاصل از اعمال این متد تازگی، نرمی ابریشمین، زیبایی و قدرت بافت های خود را کاملا حفظ می نماید. به علاوه گل های رز طبیعی جاودان در مقایسه با گل های معمولی رز نگهداری بسیار ساده تری دارند. چرا که نیاز به آب، نور و مراقبت های دیگر ندارند. دانشمندان طی سال ها مطالعه و آزمایش بر روی گل های زیبای رز به این نتیجه دست یافته اند که نگهداری رزها در خلا اکسیژن و اصطلاحا مومیایی کردن آن ها باعث افزایش طول عمر گل ها می گردد. اما چیزی که در این تکنولوژی به چشم می خورد شرایط خاص به عمل آوری تولید گل های رز جاودان است که سبب افزایش بهای این نسل از گل های تزیینی شده است.

شرایط نگهداری از گل های رز طبیعی

دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید. از برخورد رزهای طبیعی جاودان با آب جلوگیری کنید (این گل ها نیازی به آبیاری ندارند). میزان رطوبت نسبی محیط را حدالامکان کم کنید. اجازه ندهید این گل های زیبا و زنده در تماس با حرارت بالا باشند. از تماس گل های رز طبیعی جاودان با مواد رزینی، روغن ها و منسوجات بپرهیزید. در صورتی که آن ها را در قاب های مخصوص دریافت کرده اید درب شان را باز نکنید.

تصاویر

گل رُز طبیعی جاودان + نحوه نگهداری و تصاویر
گل رُز طبیعی جاودان رنگ آبی
eternal-rose
eternal rose
گل رُز طبیعی جاودان + نحوه نگهداری و تصاویر
انواع گل رُزهای طبیعی جاودان
eternal-rose
گل رز جاودان رنگ بنفش
گل رُز طبیعی جاودان + نحوه نگهداری و تصاویر
گل رُز طبیعی جاودان رنگ قرمز
eternal-rose
گل رز جاودان رنگ صورتی
گل رُز طبیعی جاودان + نحوه نگهداری و تصاویر
گل رُز طبیعی جاودان صورتی
eternal-rose
 red eternal rose
نظر خود را درباره «گل رُز طبیعی جاودان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره گل رُز طبیعی جاودان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.