زمان مطالعه: 3 دقیقه
استقلال خوزستان ؛ تیمی هفت ساله با عجیب ترین قهرمانی لیگ برتر

استقلال خوزستان ؛ تیمی هفت ساله با عجیب ترین قهرمانی لیگ برتر

استقلال خوزستان ؛ تیمی هفت ساله با عجیب ترین قهرمانی لیگ برترمعرفی تیم های لیگ برتر / اختصاصی آسمونی - مهدی...

استقلال خوزستان ؛ تیمی هفت ساله با عجیب ترین قهرمانی لیگ برتر

معرفی تیم های لیگ برتر / اختصاصی آسمونی - مهدی زارعی

استقلال خوزستان ؛ تیمی هفت ساله با عجیب ترین قهرمانی لیگ برتر
استقلال خوزستان ؛ تیمی هفت ساله با عجیب ترین قهرمانی لیگ برتر

فصل 95-94 فصلی عجیب برای استقلال خوزستان بود . تیمی که یک فصل قبل در آستانه سقوط به لیگ آزادگان بود و تنها به لطف بازی پلی آف مقابل مس کرمان موفق شد در لیگ برتر باقی بماند ، در همان روز نخست مقابل سپاهان مدافع عنوان قهرمانی با یک گل شکست خورد ؛ نتیجه ای که هیچ کس را شگفت زده نکرد اما تنها دو هفته بعد استقلال به جمع سه تیم بالای جدول وارد شد .

تلاش برای کسب 4 امتیاز از دو بازی

استراتژی عبدالله ویسی سرمربی آبی های خوزستان خیلی ساده و واضح بود . تلاش برای گرفتن 3 امتیاز در هر دو بازی. امری که در صورت تحقق، استقلال را می توانست از خطر سقوط و تکرار بازی پلی آف نجات دهد . اما به مرور زمان، روند نتیجه گیری استقلالی ها ، برنامه های ویسی را تغییر داد. پس از چند هفته استراتژی ویسی این گونه شد : کسب 3 امتیاز از بازیهای داخلی و یک امتیاز از مسابقات خارج خانه برای ماندن در جمع بالانشین ها . در همان زمان بسیاری معتق بودند که استقلالی ها حداکثر یک نیم فصل می توانند در صدرجدول باشند ...

ادامه شگفتی های استقلال خوزستان

در تاریخ لیگ برتر حتی سابقه داشت که تیمی چون برق شیراز هفته های نخست را در صدرجدول لیگ سپری کرد و یک نیم فصل بالانشین ماند اما در پایان همان فصل به لیگ یک سقوط کرد . شاید همین سوابق سبب می شد که کسی در ادامه لیگ روی استقلال خوزستان حسابی بازنکند . شاگردان ویسی نیز از این امر بیشترین بهره را بردند و به نتایج درخشان خود ادامه دادند . در همان حال ، سپاهان بدترین نتایج خود را در تاریخ لیگ برتر کسب کرد و پرسپولیس هم هفته های نخست را در قعرجدول گذراند تا حتی با وجود نتایج درخشان در پایان لیگ هم موفق به جبران امتیازات از دست رفته خود نشود . باخت پرسپولیس به نفت در آخرین هفته های لیگ ، سرنوشت قهرمانی را در دست استقلال خوزستان قرار داد ؛ تنها یک برد مقابل ذوب آهن برای رسیدن به این افتخار کافی بود !

قهرمانی در لیگ برتر

در روز آخر لیگ 95-94 استقلال خوزستان با دو گل نیمه دوم خود ، ذوب آهن را شکست داد . اما پرسپولیس در بازی همزمان با دشواری و با حداقل اختلاف راه آهن سقوط کرده را شکست داد تا استقلال خوزستان با تفاضل گل بهتر قهرمان لیگ شود. افتخاری که همان زمان هم مشخص بود که دیگر تکرار نخواهد شد . این تیم در مجموع 30 بازی توانست 15 بازی را پیروز شود، در 12 بازی نتیجه مساوی کسب کرده و تنها 3 باخت در کارنامه خود برجای گذارد، تیم استقلال خوزستان با 33 گل زده و 14 گل خورده به این افتخار دست یافت .

esteghlal-khouzestan
esteghlal-khouzestan

درخشش در لیگ قهرمانان آسیا

یک فصل بعد همه چیز دستخوش تغییر شد . ویسی راهی سپاهان شد و جمعی از بازیکنان تاثیرگذار استقلال خوزستان هم از این تیم رفتند . با این وجود نتایج سیروس پورموسوی دستیار سابق ویسی و سرمربی استقلال خوزستان در فصل 96-95 هم آبرومندانه بود . این تیم در بازیهای خانگی خود در لیگ قهرمانان آسیا با الجزیره امارات و لخویا قطر(1-1) مساوی کرد و در عمان در دیداری که تنها نام میزبان را داشت ( 1 - 0 ) الفتح عربستان را از پیش رو برداشت. یک تساوی( 1 - 1 ) مقابل الفتح و برد ( 1 - 0 ) در خانه الجزیره سبب شد تا باخت ( 2 - 1 ) در خانه لخویا تاثیری در صعود خوزستانی ها به دور بعد نداشته باشد و تیم کوچک ایرانی ، راهی مرحله بعد شد . در یک هشتم نهایی بازیها دو شکست ( 2 - 1 ) مقابل الهلال عربستان در انتظار این تیم بود و حذف از رقابت ها ؛ الهلالی که در نیمه نهایی در دو بازی ( 6 - 2 ) پرسپولیس را در هم کوبید .

داستان یک تبانی

اما پس از این نتایج درخشان ، همه چیز به روزهای گذشته بازگشت . مسوولان استانی علاقه ای به حمایت از این تیم نداشتند و حضور فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان هم سبب می شد که کمترین توجهات به تیمی شود که در سال 1390 تاسیس شده است . این تیم در آن ایام در شهر اهواز و با خرید امتیاز باشگاه استقلال جنوب کار خود را آغاز کرد و فصل 91 - 90 را در لیگ یک سپری کرد . در حالی که در گروه دوم رقابت ها بین 14 تیم ، ششم شده بود . اما یک فصل بعد نتایج این تیم به شدت بهبود یافت تا جایی که خوزستانی ها در گروه دوم پس از شهرداری تبریز دوم شدند . کمی بعد با محرز شدن تبانی های شهرداری تبریز ، این تیم به دسته پایین تر فرستاده شد و استقلال خوزستان بدون نیاز به بازی پلی آف، به لیگ برتر صعود کرد . فصل گذشته آبی های خوزستان با استفاده از عبدالله ویسی عنوان دوازدهم لیگ را از آن خود ساختند . حالا باید دید که ایا این تیم با داریوش یزدی می تواند در لیگ باقی بماند ؟ بدون شک ، بقا در لیگ ، بزرگ ترین رویای آبی ها در این لیگ است . اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «استقلال خوزستان ؛ تیمی هفت ساله با عجیب ترین قهرمانی لیگ برتر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره استقلال خوزستان ؛ تیمی هفت ساله با عجیب ترین قهرمانی لیگ برتر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.