زمان مطالعه: 2 دقیقه
مُسکن دولتی چند ماه جوابگوی درد سرخابی‌ها خواهد بود؟

مُسکن دولتی چند ماه جوابگوی درد سرخابی‌ها خواهد بود؟

سخنگوی دولت، مُسکن موقتی را برای سه تیم پرطرفدار استقلال، پرسپولیس و ترکتورسازی صادر کرد تا سه نماینده ایران خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا را احساس نکنند.

مشکلات تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا

مشکلات این روزهای پرالتهاب فوتبال ایران بدون پیدا کردن راهکار دائمی، با مسکنی از سوی دولت حل شده و حالا به مدت یک سال خیال هوادران، مدیران، بازیکنان و مربیان فوتبال راحت است؛ آرامشی که دیر یا زود از بین می‌رود و سر و کله مشکلات بعدی پیدا خواهد شد. سر منشاء این مشکل مربوط به ضرب الاجل AFC برای تیم‌های حاضر در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا است که نباید به بازیکنان و مربیان خود بدهی داشته باشند که این موضوع شامل بدهی مالیاتی هم می‌شود اما کدام تیم ایرانی وجود دارد که بدون مشکل مالی باشد. با وجود فرصت سه ماه AFC به چهار نماینده ایران، هر چهار تیم تا آخرین ساعات این ضرب الاجل ناتوان در حل مشکلات خود بودند و ترکش این موضوع به نفت تهران خورد و این تیمِ - خصوصی - بدون ارائه سند و مدرکی، از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

ادامه دار شدن این موضوع و افزایش احتمال حذف سه تیم دولتی استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی، متولیان این تیم‌ها را برآن داشت تا از جیب خود هزینه کنند و شاهد حذف تیم‌های پرطرفدار خودشان نباشند؛ اقدامی که انتقاد زیادی به آن وارد است و در پشت این اقدام، هیچ گونه برنامه و هدفی دیده نمی‌شود. این سه تیم در طول سال‌هایی که توسط ارگان های دولتی اداره شدند، بعضا به واسطه انتخاب مدیران ناکارآمد با مشکلات عدیده مالی مواجه شدند و کار به جایی رسید که پرسپولیس و استقلال بیش از 100 میلیارد تومان بدهی دارند. تراکتورسازی هم وضعیتی مانند دو تیم دیگر دارد و در شرایط بهتری نیست. با کوتاه آمدن سازمان امور مالیاتی از مطالبات خود و دست نگه داشتن چند تن از بازیکنان و مربیان هر سه تیم، در مجموع دولت باید مبلغی در حدود 10 میلیارد تومان را به طلب کاران این باشگاه‌ها بدهد تا AFC ایرادی به تیم های ایرانی برای حضور در رقابتهای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا نگیرد.

مُسکن دولت تا چند روز و چند ماه اثر می‌کند؟

در کنار تمام مشکلات مدیریتی که این سه تیم در طول‌ سال‌های اخیر از آن رنج بردند، پرداخت نشدن حق پخش که مهم‌ترین منبع درآمدی تیم‌ها در دنیا محسوب می‌شود، منجر به این شده که تمام تیم‌های لیگ برتر ایران زیان ده باشند و اگر کمک‌های دولتی انجام نشود، همه تیم‌ها به زمین می‌خورند و در آخر هم نمی‌توانند مطالبات خود را پرداخت کنند که نتیجه آن افزایش بدهی تیم‌ها می شود. در حال حاضر مشکل فدراسیون فوتبال و صدا سیما وارد بخش جدیدی شده است؛ به طوری که فدراسیون فوتبال اجازه ورود دوربین‌ برنامه‌های ورزشی صدا و سیما را به ورزشگاه نمی‌دهد و صدا سیما هم در واکنش به این اقدام، به نحوی بازی‌ها را پوشش تصویری می‌دهد که تابلوهای تبلیغاتی کنار زمین چمن دیده نشود و قطعا این کار باعث کاهش درآمد فوتبال از تبلیغات کنار زمین می‌شود.

هواداران در روزهای گذشته مشکلات اصلی تیم‌های محبوب خود را مربوط به انتخاب مدیران دولتی و ناتوانی در گرفتن حق پخش تلویزیونی می‌دانند که موجبات بدهکاری این تیم‌ها را فراهم کرده است. دولت هم بدهی‌ این تیم‌ها را قبول کرد تا فعلا اعتراضی وجود نداشته باشد اما این پول‌ها مضاف بر بودجه دولتی این سه تیم است که همگی از صندوق بیت المال پرداخت می‌شود و تاکنون هیچ گونه برگشتی برای مردم و مسئولان هم نداشته است. اصرار دولت به تیمداری در فوتبال در حالی است که طبق سیاست‌های نظام، دولت باید سبک‌تر شود اما در طول چند سال گذشته مشخص شد که هیچ تلاشی برای این کار و خصوصی شدن تیمها صورت نمی‌گیرد.

پرداخت بدهی این سه تیم، مدیران باشگاه‌ها را هم بد عادت خواهد کرد که اگر بدهی به بار بیاورند، منبعی برای پرداخت بدهی تیم‌هایشان وجود دارد و بر گردن دولت می‌افتد. بدون شک اقدام دولت برای پرداخت بدهی استقلال، تراکتورسازی و پرسپولیس، مسکنی برای مشکلات این تیم‌ها خواهد بود اما اگر یک راهکار همیشگی برای این سه تیم اندیشیده نشود، دولت مجبور است سال آینده به جای 10 میلیارد، چند برابر این مبلغ را هزینه کند.

نظر خود را درباره «مُسکن دولتی چند ماه جوابگوی درد سرخابی‌ها خواهد بود؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مُسکن دولتی چند ماه جوابگوی درد سرخابی‌ها خواهد بود؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.