زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اسپانیول ، خاطره دریاسالار اهل آراگون

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اسپانیول ، خاطره دریاسالار اهل آراگون

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ اسپانیول / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی اسپانیول ؛ خاطره دریاسالار اهل...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ اسپانیول / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

اسپانیول ؛ خاطره دریاسالار اهل آراگون

سه رنگ قرمز، زرد و آبی، رنگهایی هستند که در بیشتر علامتها و نمادهای مربوط به شهر بارسلونا مشاهده می شوند؛ حتی در نماد دانشگاه بارسلونا. وقتی که باشگاه اسپانیول در روز 28 اکتبر 1900 توسط آنخل رودریگز روییز دانشجوی 21 ساله دانشگاه بارسلونا تاسیس شد، طبیعی به نظر می رسید که از یکی از این رنگها در پیراهن خود استفاده کند. نام اولیه باشگاه « سوسیه داد اسپانیولا د فوتبول » بود و بازیکنان آن پیراهن زرد روشن به تن داشتند. اما رنگ شورت تیم ثابت نبود و هر بازیکنی با شورتی متفاوت از سایرین در میادین حضور پیدا می کرد. اسپانیول نخستین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا بود که بدون کمک گرفتن از انگلیسی ها و با استفاده از فوتبال دوستان اسپانیایی شکل گرفت تا از همان ابتدا، تمام ساختار این تیم اسپانیایی باشد.

espanyol-logo-changing-during-time
espanyol-logo-changing-during-time

یک سال بعد از تاسیس باشگاه، نام تیم به « کلوب اسپانیول د فوتبول » تغییر کرد. تا سال 1910که نام باشگاه « کلوب اسپورتیوو اسپانیول » شد، پیراهن زرد بر تن بازیکنان این تیم باقی ماند. دلیل این امر، یکی از دوستان رئیس باشگاه بود که در کار تجارت پارچه بودو مقدار زیادی لباس زرد در محل کار خود داشت؛ لباس هایی که مورد استفاده بازیکنان اسپانیول قرار می گرفت. اما تیم محله ثروتمند « ساریا » از 109 سال قبل، پیراهن راه راه آبی و سفید را به عنوان پیراهن اصلی خود انتخاب کرد. این دو رنگ از سپر یکی از دریانوردان قدیمی گرفته شده بود. گفته می شد که در قرون وسطا « روجر د لوریا » دریاسالار اهل منطقه اراگون، از تاج و تخت حکومت این منطقه دفاع کرد و به یاد او بود که رنگ سپر او، به عنوان رنگ لباس اسپانیول برگزیده شد.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اسپانیول ، خاطره دریاسالار اهل آراگون
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اسپانیول ، خاطره دریاسالار اهل آراگون

اسپانیول در ابتدا یک توپ فوتبال را به عنوان لوگوی خود انتخاب کرد که به رنگ پرچم ایالت کاتالونیا قرمز و زرد بود و سه حرف C.E.F  که مخفف عبارت « باشگاه فوتبال اسپانیول » بود، در آن به چشم می خورد. اما بعد از تغییر رنگ لباس باشگاه، لوگوی تیم هم دستخوش تغییر شد. یک دایره به رنگ راه راه آبی و سفید پیراهن باشگاه، در مرکز لوگوی تیم جای گرفت و در اطراف آن هم نام طولانی و کامل باشگاه به رنگ زرد در نواری قرمز نوشته شد. حروف اختصاری RCD مخفف عبارت « رئال دپورتیوو اسپانیول » است و باقی اسم باشگاه هم به صورت کامل نوشته شده است؛ نام « اسپانیول د بارسلونا ». یک تاج قرمز و زرد هم در بالای ناد جای داده شد تا نشان بدهد که این تیم حامی پادشاهی اسپانیاست و با وجود قرار داشتن در منطقه کاتالونیا، سیاست هایی کاملا متفاوت از جدایی طلبان و باشگاه بارسلونا دارد. حتی با این که در لباس دذوم کنونی اسپانیول، صلیب قرمز سنت جرج در زمینه ای سفید به بزرگ ترین شکل ممکن خودنمایی می کند و این صلیب در لوگوی بارسلونا هم به چشم می خورد. اما سیاست های کاملا متفاوت اسپانیول و بارسلونا سبب شده که دربی این دو تیم از معروف ترین دربی های اسپانیا باشد. یک نبرد برای اسپانیول که از ابتدای کار، بنای کار خود را روی اسپانیایی ها گذاشت و همچنان بعد از 118 سال به اسپانیایی بودن خود می بالد.

نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اسپانیول ، خاطره دریاسالار اهل آراگون» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ اسپانیول ، خاطره دریاسالار اهل آراگون فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.