زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی اسماعیل قاآنی

بیوگرافی اسماعیل قاآنی

سردار اسماعیل قاآنی بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد.

سردار اسماعیل قاآنی بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب گردید. در ادامه بیوگرافی ایشان را در آسمونی ببینید.

فعالیت های نظامی

اسماعیل قاآنی 17 مرداد 1336 در مشهد بدنیا آمد. وی یک نظامی ایرانی و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. او در جنگ ایران و عراق فرماندهی لشکر 5 نصر و لشکر 21 امام رضا را عهده‌دار بود. با پایان یافتن جنگ ایران و عراق، محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، سردار قاآنی را به قائم مقامی واحد هشتم عملیاتی نیروی زمینی سپاه پاسداران واقع در مشهد منصوب کرد.

قاآنی به دلیل نقش مهمی که در سپاه پاسداران دارد، لقب «فرمانده در سایه» به او تعلق گرفت.

اسماعیل قاآنی برای مدتی نیز معاون اطلاعات ستاد مشترک سپاه بود که پس از آن جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شد. پس از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی در 13 دی 1398، وی از سوی مقام معظم رهبری سید علی خامنه‌ای به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معرفی شد.

سردار قاآنی در دوران پیروزی انقلاب جوانی 20 ساله بود و اواخر سال 58 به عضویت سپاه پاسداران درآمد و اوایل سال 59 برای آموزش به تهران آمد. به گفته خودش، با شهید خادم‌الشریعه مؤسس تیپ 21 امام رضا(ع) و شهید چراغچی فرمانده تیپ امام رضا(ع) در یک کلاس آموزشی در پادگان سعدآباد- که الان پادگان امام علی(ع) است- آموزش دیدند.

آشنایی سردار اسماعیل قاآنی با سردار شهید قاسم سلیمانی

اسماعیل قاآنی از سال 1361 و در جلسه های مناطق علمیاتی، با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دوستی خود را شروع کرد که این دوستی و همکاری تا زمان شهادت سردار سلیمانی ادامه داشت. سردار قاآنی چند سال قبل در گفت وگویی در خصوص رفاقتی که با سردار سلیمانی داشته است می گوید: ما که بچه‌های جنگ هستیم، نقطه اتصال، ارتباط و رفاقتمان جغرافیا، خاک و شهرمان نیست و رفقای میدان جنگیم و در جنگ با هم رفیق شدیم. شاید یک سال بزرگ‌تر از ایشان باشم و چه بسا همسن باشیم. به هر حال این مسایل چندان مهم نیست.

ایشان در زمینه‌های مختلف از ما بالاترند و سن در توانایی‌ها، تجربیات، فهم و اخلاص ملاک نیست. ما در میدان جنگ با هم رفیق شدیم و کسانی که در سختی‌ ها با هم رفیق می‌شوند، ارتباطاتشان محکم‌تر و پایدارتر از افرادی است که در شهر یا محله‌ای با هم آشنا و رفیق می‌شوند. البته از افرادی هستم که به سردار سلیمانی به عنوان فرمانده‌ای که الحمدلله هم در دوره دفاع مقدس موفق بودند و هم بعد در مأموریت‌های داخل و خارج از کشور توفیق داشتند، ارادت دارم.

شایعه شهادت سردار قاآنی

رسانه های عربی در صبح روز چهارشنبه، 13 فروردین 1399 مدعی شدند سردار قاآنی در حمله موشکی رژیم صهیونیستی در خاک سوریه به شهادت رسیده است. در حالی که ایشان روز سه شنبه به بغداد پایتخت عراق سفر کردند و با شماری از مقامان عراقی نیز دیدار و گفتگو داشتند. در هر صورت این شایعه تکذیب شد

گالری تصاویر

سردار اسماعیل قاآنی در کنار سردار شهید قاسم سلیمانی
سردار اسماعیل قاآنی در کنار سردار شهید قاسم سلیمانی
اسماعیل قاآنی ، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران
اسماعیل قاآنی در جبهه
esmail-ghaani
اسماعیل قاآنی در راه پیمایی 22 بهمن
زندگینامه اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی اسماعیل قاآنی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی اسماعیل قاآنی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.