زمان مطالعه: 3 دقیقه
ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان

ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان

«کارآفرین» در پیشرفت اقتصادی هر سازمان و جامعه‌ای نقش کلیدی دارد. او موقعیت‌های نو و جدید رابه اقتصاد...

«کارآفرین» در پیشرفت اقتصادی هر سازمان و جامعه‌ای نقش کلیدی دارد. او موقعیت‌های نو و جدید رابه اقتصاد معرفی می‌کند. او فقط مالک سرمایه‌های سازمان نیست، بلکه با به دست گرفتن رهبری کسب و کار با استعداد‌ها و قوای ذهنی خود، از فرصت‌ها به سرعت بهره‌برداری می‌کند. آسمونی در این بخش ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان را شرح می دهد.



ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان

ویژگی های شخصیتی کارآفرینان را باید داشت تا یک کارآفرین شد. چون به نظر می‌رسد آدم‌های کارآفرین و خاص نظیر اِلون ماسک و استیو جابز برای یک چیز پا به این دنیا گذاشتند: به چالش کشیدنِ وضعیت کنونی و ایجاد نظام‌های کاری متحول‌کننده. جای هیچ شک و تردیدی نیست این دو، به همراه عده‌ی معدود دیگری که عملکرد مشابه یا نزدیکی به این دو داشتند، آدم‌های منحصر به فردی هستند.

اگرچه شبکه‌ی مغزی کارآفرین های عادی هرگز شبیه ماسک یا جابز نیست، ولی این مسئله به این معنی نیست که آنها هرگز نمی‌توانند صاحب کسب‌وکار موفقی شوند. با این‌که می‌دانیم کارآفرینی کارِ هر کسی نیست، ولی برخی ویژگی‌های شخصیتی وجود دارند که اگر بتوانید به آنها دست پیدا کنید، راه‌ برای رسیدن به آرزوهای‌تان کمی هموارتر می‌شود.

ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان در ادامه آمده است:

ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان : افکار انتزاعی‌شان را عملی می‌کنند

به نظر می‌رسد هر آدمی ایده‌ای دارد که آن را بزرگ‌ترین ایده‌ی آینده می‌داند، ولی فقط تعداد کمی از آنها برای عملی کردن ایده‌های‌شان گام برمی‌دارند. خیلی‌ها هم وقت می‌بینند ایده‌های‌شان در حال شکست و افول هستند، سرخورده و ناامید می‌شوند. ولی برای از بین بردن این مشکل باید این توانایی را داشته باشید که ایده‌های‌تان را در ذهن‌تان بپرورانید و اگر دوست دارید آن را با موفقیت اجرا کنید، باید تمامی مراحل عملی کردن ایده‌ها را در ذهن خود مجسم کنید؛ از تولید تا فروش و حتی فراتر از آن.

ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان : در شکست‌ دست‌و‌پا نمی‌زنند، بلکه از آن درس می‌آموزند

اگر فردی هستید که همواره از شکست می‌ترسید، هرگز کارآفرین نخواهید شد. حقیقت این است که شما مدام شکست خواهید خورد، ولی باید قادر باشید این شکست‌ها را به عنوان تجربه‌هایی ببینید که باید از آنها درس بیاموزید؛ به علاوه نباید هرگز دچار هیجان‌های منفی شوید؛ به این ترتیب می‌توانید اشتباهات‌تان را اصلاح کنید، دوباره سعی کنید و رو به جلو پیش بروید.

ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان : کم‌تر حرف بزنید و بیش‌تر عمل کنید

همان‌طور که در بخش‌های پیشین اشاره کردیم، همه‌ی افراد می‌توانند ایده‌پردازی‌ کنند ولی آدم‌های اندکی واقعا ایده‌ّهای‌شان را عملی می‌کنند. حتی اگر آنها این توانایی را داشته باشند که ایده‌های‌ انتزاعی‌شان را به شکل عملی تجسم کنند، باز هم ممکن است مثلا مدام از همکارتان ایده‌هایی بشنوید که با وجود این‌که تمام راه را تا انتها در ذهن خود تجسم کرده است، هیچ‌وقت به آنها رخت عمل نمی‌پوشاند. کارآفرینان موفق کم‌تر حرف می‌زنند و بیش‌تر عمل می‌کنند.

ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان
ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان

ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان : عملکرد‌شان زیر فشار بهتر می‌شود

اداره‌ی نوبنیادها کار بسیار دشواری است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تحت فشار و در هنگام بالا رفتن خطر کارایی‌تان را از دست می‌دهید، بدون تردید شکست می‌خورید. اگر اوضاع اندکی از کنترل‌تان خارج شد، راحت باشید و استرس به خودتان راه ندهید، زیرا هیچ راهکار ثابتی برای هیچ نوبنیادی وجود ندارد – اغلب راهکارها را باید در طول مسیر یاد گرفت، و هیچ کدام از آنها در نقشه‌ی راه وجود ندارند. با وجود این، اگر شما از افراد معدودی هستید که تحت شرایط پرفشار و سخت، عملکردتان بالاتر می‌رود، برای سبک زندگی کارآفرینی بسیار مناسب هستید.

ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان : به راحتی ریسک‌های بزرگ می‌کنند

ریسک‌های بسیاری سر راه نوبنیادها وجود دارند. حقیقت این است که شاید در دوره‌ی خاصی درآمد اندکی داشته باشید یا حتی هیچ درآمدی هم نداشته باشید. مطمئنا راه‌حل‌های مکملی برای این شرایط وجود دارند؛ راه‌حل‌هایی نظیر این‌که مثلا وقتی به تازگی نوبنیادتان را تاسیس کرده‌اید یا پیش از ورود سرمایه به شرکت‌، تبلیغات تان را قطع نکنید، ولی گاهی اوقات باید بی‌خیال درآمد شوید و مدتی رایگان کار کنید.

گاهی اوقات نقشه به گونه‌ای پیش می‌رود که به شکل واضح باید در مقابل درآمدهای بالقوه در آینده، ریسک بزرگی را قبول کنید، ولی اگر ترجیح می‌دهید به شغل راحت‌تان ادامه دهید و حقوق ثابت خودتان را داشته باشید، قطعا برای کارآفرینی ساخته نشده‌اید.

ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان : از حل کردن معما لذت می‌برند و در آن ماهر می‌شوند

تاسیس و توسعه‌ی یک کسب‌وکار جدید دقیقا شبیه حل کردنِ یک معمای بسیار دشوار است. باید بدانید هرگونه تصمیم‌گیری راجع به فناوری، سخن‌پردازی، تصویرسازی یا فروش، بخشی از یک معمای بسیار پیچیده‌ای است، که در آن، نتایج به شدت تحت تاثیر تصمیم‌هایی هستند که در مورد نحوه‌ی حل همان معما اتخاذ می‌کنید.

اگر شما هم یکی از آن آدم‌هایی باشید که همیشه از شرایط پیچیده و دشوار لذت می‌برید، و حتی حاضر هستید برای آن‌که تصمیم هیجانی اتخاذ نکنید، یک قدم به عقب برشد، و همواره مراقبت پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی نیز باشید، شما یک کارآفرین هستید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ویژگی‌های شخصیتی کارآفرینان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.