زمان مطالعه: 3 دقیقه
کنکور و کلاس کنکور چیست؟

کنکور و کلاس کنکور چیست؟

کنکور نام آزمونی است که برای سنجش دانسته های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها، در برخی کشورها مانند چین و...

entrance-exam
entrance-exam

کنکور نام آزمونی است که برای سنجش دانسته های ژاپن، برگزار می‌شود در صورتی که این نوع آزمون‌ها در کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا برگزار نمی‌شود. آسمونی در این بخش مطالب مفیدی در مورد کنکور و کلاس کنکور برای شما عزیزان تهیه کرده است.

کنکور سراسری

در ایران، سازمان سنجش آموزش کشور که سازمانی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، متولّی اصلی برگزاری کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌های دولتی است. این آزمون در هر سال یک بار در ماه تیر برگزار می‌شود و از سال 1391 به صورت یک مرحله‌ای و برای پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر به‌طور جداگانه برگزار شد.

اوّلین کنکور ایران در سال 1348 برگزار شد و 47٫703 نفر داوطلب در آن شرکت کردند. سؤالات اوّلین دورهٔ کنکور، به صورت سؤالات جواب کوتاه طرّاحی شده بود. آزمون سال 1395، چهل و هشتمین آزمون کنکور ایران بود.

آزمون کنکور سراسری سال 93 با حضور 1میلیون و 34 هزار و 322 نفر چهل و ششمین کنکور کشور بود.

دروس اختصاصی گروه‌های آزمایشی مختلف عبارت‌اند از:

    علوم ریاضی و فنی:

ریاضیات (شامل: ریاضی، حسابان، حساب دیفرانسیل و انتگرال، هندسه، هندسه تحلیلی و جبر خطی، ریاضیات گسسته، آمار و مدلسازی، جبر و احتمال)، فیزیک و شیمی.

    علوم تجربی:

زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، ریاضیات عمومی، فیزیک و شیمی

    علوم انسانی:

زبان و ادبیّات فارسی (شامل: تاریخ ادبیات ایران و جهان، آرایه‌های ادبی، عروض و قافیه و متون نظم و نثر)، زبان عربی، اقتصاد، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، فلسفه و منطق، تاریخ، جغرافیا و ریاضیات پایه.

    زبانهای خارجی:

زبان خارجی تخصّصی

    هنر:

درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی-فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی، خواص مواد

4 درس زبان و ادبیات فارسی، دین و زندگی، زبان خارجی و زبان عربی در تمام آزمون‌ها به‌عنوان دروس عمومی مورد سؤال واقع می‌شوند.

از سال1392 سنجش و یذیرش دانشجو علاوه بر شیوهٔ فراگیر در دانشگاه پیام نور قبولی در دانشگاه در بیشتر رشته‌های تحصیلی در هر پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، علوم انسانی، هنر و زبان خارجه از طریق قبولی به شیوهٔ سوابق تحصیلی ((معدل کتبی سوم دبیرستان)) در بیشتر دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه غیرانتفاعی انجام گرفت و در دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت کامل از طریق پذیرش با سوابق تحصیلی انجام گرفت و در سال 1394 بیشتر از 20٪ رشته محل‌های دانشگاه‌های سراسری و بیش از 70٪ دانشگاه‌های دیگر کشور منحصراً پذیرش از طریق سوابق تحصیلی صورت گرفت و تا حذف کامل کنکور در سال 1397، پذیرش از طریق آزمون سراسری ولی بسیار محدودتر ادامه دارد

کلاس کنکور چیست؟

برای کسانی که خودشان یک بار درس ها را خوانده باشند و به نقاط ضعف و قوت خود مسلط باشند و همچنین سوالات کنکوری آن درس را،تجزیه و تحلیل کرده اند،کلاس کنکور می تواند مفید باشد.اما برای کسانی که فقط به علت اینکه دیگران به کلاس می روند،پس من هم باید بروم یا با این اعتقاد که اگر کلاس کنکور نروم در کنکور موفق نمی شوم،سم خواهد بود.

شما وقتی نمی دانید که در کنکور سوالات چگونه می آیند و همچنین شما چه چیزهایی را می دانید و چه اطلاعاتی ندارید،کلاس کنکور رفتن به جز اتلاف وقت و پول چیزی نخواهد بود.

از طرفی یادتان باشد یک کلاس کنکور یک روز شما را درگیر می کند پس این را باید در نظر بگیرید که حتما با شناخت خودتان باید به کلاس بروید تا در آن کلاس شما بر نقاط قوت خود مسلط تر و همچنین نقاط ضعف خود را از بین ببرید.

نکتات مهم و حیاتی:

1. آیا برای موفقیت در کنکور باید به کلاس کنکور رفت؟

خیر.زیرا کلاس کنکوری که کورکورانه انتخاب شده باشد،نتیجه ای جز باخت ندارد.

2. در برخی از این کلاس ها،استاد برای آنکه به شما بفهماند که بسیار با سواد است مطالبی را می گوید که شما در دانشگاه به آن ها نیاز دارید.بسیاری از این راه حل ها در دانشگاه مفید است و هرگز نمی توان در کنکور با سرعت عمل مناسبی به سوالات پاسخ داد.اگر جزوه ی استاد خیلی پر از اطلاعات است حتما به این استاد شک کنید.

نظر خود را درباره «کنکور و کلاس کنکور چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کنکور و کلاس کنکور چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.