زمان مطالعه: 5 دقیقه
سرگرمی های جالب برای روزهای تعطیل

سرگرمی های جالب برای روزهای تعطیل

کارهای خیلی زیادی هستند که می‌توانید در روزهای تعطیل انجام دهید و به نوعی از این روزها استفاده مفیدی داشته...

entertainment-for-the-holidays2
entertainment-for-the-holidays2

کارهای خیلی زیادی هستند که می‌توانید در روزهای تعطیل انجام دهید و به نوعی از این روزها استفاده مفیدی داشته باشید، آسمونی در این بخش به 42 سرگرمی جالب اشاره می‌کند که به کمک آن‌ها می‌توانید از اوقات فراغتتان به بهترین شکل استفاده کنید. این فعالیت‌ها ارزان، جالب و سرگرم کننده هستند. همچنان آسمونی را همراهی کنید.

  1.  پیاده‌روی کردن: یک پیاده‌روی سریع علاوه بر کمک به سالم بودن می‌تواند یک فعالیت جالب نیز باشد.
  2.  دویدن: دویدن هم رایگان است و هم یک ورزش فوق‌العاده.
  3.  یاد گرفتن شیرین‌کاری: این تفریح سالم یک راه عالی برای تحت تاثیر قرار دادن دوستانتان است. می‌توانید با خواندن مطالبی مرتبط با اصول این کار آشنا شوید.
  4.  شنا کردن: نزدیک‌ترین مجموعه ورزشی به خودتان را پیدا کرده و برای شنا کردن به آنجا بروید.
  5.  رقصیدن: رادیو را روشن کنید یا هدست گوشی‌تان را در گوش قرار داده و با آهنگ موردعلاقه‌تان برقصید.
  6.  ورزش‌های دسته‌جمعی: گروه‌های فوتبال، بسکتبال و والیبال زیادی وجود دارند که می‌توانید به یکی از آن‌ها ملحق شوید. علاوه بر تمرین کردن شانس آشنا شدن با افراد جدید را هم به دست می‌آورید.
  7.  طبیعت گردی کنید: به یک پارک محلی بروید یا به حومه شهر رفته و از این فرصت رایگان برای گشتن در طبیعت استفاده کنید.
  8.  به زمین بازی بروید: اکثر مسئولین برای رفاه حال شهروندان پارک‌هایی را همراه با زمین بازی ساخته و به رایگان در اختیار عموم قرار می‌دهند. مهم نیست که چند سال دارید، استفاده از سرسره و تاب‌ همیشه لذت‌بخش هستند.
  9.  کمی باغبانی کنید: به سمت باغچه‌تان بروید! اگر هم در یک آپارتمان بدون حیاط زندگی می‌کنید می‌توانید از گیاهان آپارتمانی برای فضای داخل منزلتان استفاده کنید.
  10.  رویدادهای تقویم را چک کنید: تقویم را چک کنید تا از رویدادهایی که در شرف اتفاق هستند مثل اعیاد، بزرگداشت‌ها و یا تعطیلات آگاه شوید.
  11.  عضو یک کلوب کتاب‌خوانی یا فیلم شوید: اکثر علاقه‌مندان به فیلم یا کتاب‌خوانی می‌توانند یک گروه هفتگی پیدا کنند. در این کلوب‌ها شما می‌توانید با افرادی با طرز تفکر خودتان آشنا شوید و درباره سرگرمی‌هایتان با یکدیگر گفت‌و‌گو کنید.
  12.  دوستانتان را ملاقات کنید: برنامه‌ریزی کنید که آخر هفته‌تان را با دوستانتان خوش گذرانده و شاد باشید.
  13.  کارهای داوطلبانه انجام دهید: داوطلب انجام کارهای یک خیریه شوید. این کار می‌تواند به عنوان یک تجربه به رزومه‌تان اضافه شده و هم‌چنین شما را با افراد جدید آشنا ‌سازد.
  14.  از موزه‌های رایگان دیدن کنید: در مورد موزه‌های رایگان در نزدیکی خودتان کمی اطلاعات کسب کنید و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.
  15.  از باغ‌وحش دیدن کنید: بازدید از یک باغ‌وحش می‌تواند یک ایده محشر برای گذراندن بعدازظهر یک روز تعطیل باشد.

    entertainment-for-the-holidays1
    entertainment-for-the-holidays1

  16.  یک پیتزای خانگی بپزید: یک دستور پخت پیتزا آماده کنید و مطمئن باشید که قرار است کلی به شما خوش بگذرد.
  17.  کمی نان بپزید: این یک تفریح سالم، ارزان و سرگرم‌کننده است.
  18.  کمی ذرت بو دهید: این کار یک تجربه آسان و خوشمزه در آشپزی است.
  19.  یک مسابقه آشپزی ترتیب دهید: دوستانتان را دعوت کرده و با استفاده از چند قانون ساده و با هزینه کم تهیه یک غذای ساده را به مسابقه بگذارید. سپس نتایج را بررسی و برنده را اعلام کنید.
  20.  نت فلیکس: www.netflix.com یک سایت آنلاین و رایگان پر از ویدئوهای جالب است. با ساختن یک حساب کاربری می‌توانید خیلی راحت از دیدن ویدئوهای زیادی لذت ببرید.
  21.  دیدن فیلم‌های رایگان در یوتیوب: youtube.com یک منبع فوق‌العاده برای تماشای ویدئوهای خنده‌دار و خلاقانه است. می‌توانید به دنبال خنده‌دارترین ویدئویی بگردید که تا به حال آن را ندیده‌اید.
  22.  از بازی‌های آنلاین و رایگان لذت ببرید: هزاران بازی رایگان آنلاین وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.
  23.  در ویکی‌پدیا جست‌و‌جو کنید: افرادی که به دنبال کسب دانش هستند می‌توانند از این دایر‌ة‌المعارف بی‌نظیر رایگان استفاده زیادی کنند. تصادفا یک موضوع انتخاب کنید و خواهید دید چگونه ساعت‌ها صرف پیدا کردن حقایق جالب در مورد آن خواهید کرد.
  24.  وبلاگ نویسی: اگر تصمیم به نوشتن دارید، می‌توانید نوشته‌هایتان را در قالب یک وبلاگ دربیاورید و از این راه با کل دنیا نیز در ارتباط باشید.
  25.  از بازی‌های تخته‌ای استفاده کنید: از کار کردن با اینترنت خسته شده‌اید؟ پس این بازی‌های کلاسیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم: مونوپولی، شطرنج، بازی حرف‌چین، مهره بازی و یا مارپله.
  26.  طراحی کنید: تنها چیزی که احتیاج دارید یک مداد یا مداد شمعی و چند ورق کاغذ است. وقتش است کمی به خلاقیتتان اجازه دهید آزادانه شکوفا شود.
  27.  بازی‌هایی با استفاده از کاغذ و مداد انجام دهید: نقطه بازی، ایکس اُ، داربازی، اسم فامیل و سایر بازی‌های قدیمی گزینه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  28.  جمله بازی کنید: به نوبت روی یک تکه کاغذ جمله‌ای بنویسید و بعد از تمام کردن جمله کاغذ را تا کنید. در خط بعدی برای نفر بعد یک کلمه جدید بنویسید. با این کار می‌توانید داستان‌های جالبی بسازید.
  29.  یک بادبادک بسازید: در خانه یک بادبادک بسازید و سپس برای پرواز دادن آن به یک جای مناسب بروید.
  30.  کاردستی‌های کاغذی بسازید: برای این کار می‌توانید از این سایت کمک بگیرید origami-instructions.com
  31.  نویسندگی خلاقانه: برای این کار یک کامپیوتر یا یک کاغذ و قلم کافی است. لازم نیست که برای نوشتن مثل ارنست همینگوی باشید، کافی است هرچه که به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید.
  32.  یک نامه بنویسید: هنر نامه نویسی این روزها فراموش شده است. همیشه نوشتن نامه به یک دوست یا یکی از بستگان و دریافت نامه‌ای از آن‌ها کار لذت‌بخشی است.
  33.  با کمک مواد دورریختنی یک چیز جدید بسازید: نگاهی به اطرافتان بیندازید و ببینید که چه مواد دور ریختنی و کم قیمتی وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها چیزهای جدیدی بسازید.
  34.  قایم موشک بازی کنید: این یک راه بی‌نظیر برای سرگرم کردن فرزندانتان است؛ اما اگر شما فرد بزرگ‌سالی هستید که رگه‌های کودکی هنوز در وجودتان زنده است این بازی می‌تواند برای شما هم یک پیشنهاد عالی باشد.
  35.  لی‌لی بازی کنید: به فرزندان خود یاد دهید که چگونه این بازی قدیمی را انجام دهند. می‌توانید خودتان هم دوباره این بازی خاطره‌انگیز را تکرار کنید.
  36.  یک قلعه بسازید: با کمک جعبه‌های مقوایی، بالش و ملافه برای خودتان و اعضای خانواده‌تان یک قلعه کوچک بسازید و یک روز را کودکانه زندگی کنید.
  37.  کمی چرت بزنید: یک خواب کوتاه 20 دقیقه‌ای می‌تواند برای روز شما معجزه‌آسا باشد چرا که باعث بازگشت انرژی‌تان شده و شما را سرحال نگه می‌دارد.
  38.  نظافت: می‌توانید یک قفسه به هم ریخته را مرتب کنید، رو تختی‌هایتان را بشویید یا کمی خانه را نظافت کنید. این کار باعث سوخته شدن کالری هم شده و باعث می‌شود حس خوبی داشته باشید.

    entertainment-for-the-holidays3
    entertainment-for-the-holidays3

  39.  مطالعه کنید: مطالعه بخش مهمی از زندگی شماست. می‌توانید سری به کتابخانه‌های محله‌تان بزنید و برای مطالعه کتاب‌های قدیمی از آنجا قرض بگیرید.
  40.  یک زبان خارجی یاد بگیرید: هیچ چیزی نمی‌تواند مانع این شود که شما یادگیری زبان‌هایی مانند فرانسوی، ژاپنی یا ایتالیایی را کنار بگذارید. می‌توانید از سایت‌های آموزش آنلاین زبان مانند babble.com استفاده کنید.
  41.  رادیو گوش دهید: یک رادیوی کوچک تهیه کنید و از سرگرمی‌های رایگان رادیو لذت ببرید. رادیو جزء خدماتی‌ست که تا حد زیادی فراموش شده‌ اما هنوز هم بسیار سرگرم کننده است.
  42.  یک حیوان خانگی کوچک بخرید: یک ماهی، پرنده یا یک همستر می‌تواند برای شما بسیار سرگرم کننده و آرامش‌بخش باشد.
نظر خود را درباره «سرگرمی های جالب برای روزهای تعطیل» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سرگرمی های جالب برای روزهای تعطیل فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.