زمان مطالعه: 2 دقیقه
سمفونی بی پایان زمان در سریال "دارک"

سمفونی بی پایان زمان در سریال "دارک"

یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین محصولات شبکه نتفلکیس، سریال Dark است. سریال دارک در ژانر فرا طبیعی و علمی تخیلی است که به زبان آلمانی و توسط کشور آلمان ساخته شده

نت‌فلیکس همیشه در ساخت سریال‌های عامه ‌پسند، خلاق، پرپیچ و خم و غیرمنتظره پیشتاز بوده است. این روز ها دارک به یکی از معتاد کننده ترین سریال های نتفلیکس تبدیل شده است. و از نگاه منتقدان به عنوان یکی از پنج فیلم برتر علمی تخیلی شناخته شده است. این سریال در شهرخیالی ویندن که در مجاورت یک نیروگاه هسته ایی در آلمان قرار گرفته میگذرد. شخصیت های داستان هرکدام به نوعی به هم مربوط هستند و شما در عین پیچیدگی این سریال، از آن لذت خواهید برد. خطوط زمانی چندگانه در سریال تاریک آن را بسیار منحصر به فرد و مهیج می کند. نکته ی جالب سریال دارک این است که هر چه بیشتر در سریال پیش می رویم، بسیاری از معما ها حل می شوند و در عین حال سوال های زیادی در ذهن شکل می گیرد. این سریال به دلیل وجود دنیای موازی بسیار مورد توجه قرار گرفته است، به این صورت که در فصل اول این سریال، هنگامی که میکل همراه برادرش به جنگل رفته بود مفقود می شود و در سال 1986 پیدا می شود. دارک تنها یک سریال علمی تخیلی نیست، هرچقدر که در خط داستانی سریال به جلو می رویم با موضوعات فلسفی و وجودی مواجه می شویم و تاثیر فلسفی مفهوم زمان را بر روی هستی انسان ها مشاهده و درک می کنیم. سریال دارک در پیچیدگی و رازآلودگی حرف اول را می زند و این پیچیدگی در فصل دوم به اوج خود می رسد. تا فصل دوم شاهد روایت داستان اهالی شهر در دهه 20، 50 و 80 بودیم اما موضوع از این هم پیچیده تر می شود. به جرئت می توان گفت که هیچ عیب و ایرادی نمی توان از سریال تاریک گرفت. شاید تلاش شخصیت های داستان برای تغییر مسیر زمان و شکست های پیاپی خسته کننده و تکراری به نظر برسد و همین نکته یکی از اهداف سازندگان این سریال پر رمز و راز می باشد تا پوچی و ناتوانی بشریت را به تصویر بکشد. دارک ذهن بیننده را تا مدت ها درگیر می کند، علم فیزیک را به چالش می کشد و مفهوماتی را که امروزه عادی تلقی می کنیم به شکل دیگری نشان می دهد به طوری که ما را وادار می کند تا به تاثیری که بر محیط پیرامون خود می گذاریم عمیق تر فکر کنیم و اینکه آیا می توانیم دنیا را تغییر دهیم؟!
خیلی‌ها دارک را با سریال «چیزهای عجیب‌تر» مقایسه می‌کنند اما فضای «چیزهای عجیب‌تر» به ماجراجویی‌ها و فانتزی ها می پردازد، در حالی که «تاریک» حال و هوای بسیار واقع‌گرایانه‌ تر و تکان‌دهنده‌ تری دارد. در واقع می توان این سریال را ترکیبی از «فرینچ»، «چیزهای عجیب تر»، «در زمان» و «لاست» و «بین ستاره ای» دانست. فراموش نکنید که برای دیدن این سریال یک دفترچه یادداشت برای ثبت وقایع و جزئیات داستان با خود به همرا داشته باشید!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سمفونی بی پایان زمان در سریال "دارک"» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سمفونی بی پایان زمان در سریال "دارک" فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.