زمان مطالعه: 4 دقیقه
دیدارهای خاطره انگیز ; پایان یک قهر و آشتی 20 ساله

دیدارهای خاطره انگیز ; پایان یک قهر و آشتی 20 ساله

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی پایان یک قهر و آشتی 20 ساله به...

دیدارهای خاطره انگیز جام های جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

پایان یک قهر و آشتی 20 ساله

  به گزارش آسمونی ، هنگامی که جام جهانی در سال 1930 آغاز شد هیچ یک از تیمهای بریتانیایی در این مسابقات حضور نداشتند. در حقیقت انگلیسی ها که ابداع کننده فوتبال نوین بودند، در هنگام تاسیس فدراسیون جهانی فوتبال، این تشکیلات را به رسمیت نشناختند و پس از عضویت در فیفا نیز بارها و بارها در اعتراض به بسیاری از قوانین فیفا از جمع اعضای این فدراسیون بیرون آمدند. به این ترتیب سه جام جهانی 1930، 1934 و 1938 بدون حضور بریتانیا برگزار شد و حتی وقتی در سال 1950 اعضای بریتانیا در مسابقات انتخابی شرکت کردند، در ازای گرفتن امتیازی بزرگ از فیفا بود یعنی حضور 4 بخش بریتانیا در قالب 4 تیم مستقل: انگلیس، اسکاتلند، ایرلند و ولز! از این جمع انگلیس به جام جهانی 1950 صعود کرد.

end-of-a-20-year-old-riot-and-reconciliation
end-of-a-20-year-old-riot-and-reconciliation

در غیاب نیل فرانکلین

به گزارش آسمونی ، در گروه دوم تیم انگلستان با شیلی در استادیوم ماراکانا رو به رو شد. تیم فوتبال انگلستان که به برزیل رفت از استعدادهای برجسته ای برخوردار بود وامید موفقیت زیادی برای آن تیم می رفت. اما در واقع با کناره گیری«نیل فرانکلین» سنترهافبک تیم ملی که عضو باشگاه فوتبال «استوک سیتی» بود این تیم صدمه زیادی دیده بود. «نیل» مدت پنج سال در این نقش در تیم بازی کرده بود و در آستانه مسابقات جهانی به عذر و بهانه اینکه همسرش در انتظار نوزادی است از عزیمت به برزیل خودداری کرد ولی بعدا معلوم شد برای بازی در باشگاهی در «بوگوتا» بنام «سانتافه» قراردادی با او منعقد شده بود. در آن سال «کلمبیا» به عضویت فدراسیون بین المللی فوتبال در نیامده بود و چون بازیکنان معروفی چون «روسی» و «دی استفانو» از آرژانتین رفته بودند شاید به همین جهت بود که آرژانتین از شرکت در مسابقات فوتبال جام جهانی برزیل خودداری نمود. به همین ترتیب هم بود که «فرنکلین» از انگلستان رفت و پس از مدتی متوجه شد که در «بوگوتا» فرصتی برای ابراز شایستگی و لیاقت برای او وجود نداشت و در نتیجه نقطه تاریکی در سابقه فوتبال ایجاد شد. به این ترتیب که فرنکلین به انگلستان مراجعت کرد ولی مورد تعلیق قرار گرفت و سپس به تیم فوتبال شهر «هال» پیوست و به تدریج از نظرها محو شد.

دیدارهای خاطره انگیز ; پایان یک قهر و آشتی 20 ساله
دیدارهای خاطره انگیز ; پایان یک قهر و آشتی 20 ساله

ستارگانی برجسته در تیم انگلیس

اما به هر حال هنوز در تیم انگلستان بازیکنان برجسته ای چون«بیلی رایت»( دفاع 26 ساله ولورهمپتون)، « آلف رمزی( مدافع 30 ساله تاتنهام)»، « تام فینی( فروارد 28 ساله تیم پرستون )»، « استنلی مورنتسن( فروارد 29 ساله بلکپول)» و « ویلف مانیون( فروارد 32 ساله تاتنهام)» و« استنلی ماتیوس( فروارد 35 ساله بلکپول)» وجود داشتند. در مورد «ماتیوس» اظهار نظرهای متفاوتی می شد. انتخاب کنندگان افراد تیم انگلستان با نظر بدبینی به او می نگریستند زیرا او را بازیکن مافوق عالی می دانستند که گذشت زمان و بالا رفتن سن نمی توانست از استعداد او بکاهد. به همین جهت بود که او را در نقش حمله انگلستان غیر قابل اعتماد می دانستند.

end-of-a-20-year-old-riot-and-reconciliation
end-of-a-20-year-old-riot-and-reconciliation

«ماتیوس» از سال 1934 یعنی شانزده سال پیش تا آن سال برای تیم انگلستان بازی کرده بود «ماتیوس» دارای استعداد اعجازآمیزی در حرکات سریع و تغییر مسیر بود و بطوریکه خودش اظهار می کرد هنگامی که تحت فشار قرار می گرفت این استعداد او نمایان می شد و تا آن سال این استعداد در او باقی مانده بود.

دیدارهای خاطره انگیز ; پایان یک قهر و آشتی 20 ساله
دیدارهای خاطره انگیز ; پایان یک قهر و آشتی 20 ساله

یک لژیونر در ترکیب شیلی

به گزارش آسمونی ، با این که به دلیل عدم آشنایی بازیکنان انگلیسی با آب و هوای ریو تنفس برای انگلیسی ها مشکل شده بود با این حال توانستند دو بر صفر شیلی را شکست دهند. گلهای انگلستان را مورتنسون در دقیقه 22 و ویلف مانیون( 51) به ثمر رسانیدند. پس از گل دوم، جورج روبلدو سنتر فروارد 24 ساله شیلی که اصالتا یورکشایری بود و برای مسابقات جام جهانی به تیم ملی شیلی فرا خوانده شده بود یک ضربه آزاد به دست آورد. او با تمام قدرت به طرف دروازه انگلستان شلیک کرد ولی از بخت بد توپ به تیر دروازه اصابت کرد. یکی از انگلیسی ها در این لحظه به او گفت: جورج! خودت را جمع و جور کن؛ تو حالا برای تیم نیوکاسل در کشور انگلستان بازی نمی کنی!

end-of-a-20-year-old-riot-and-reconciliation
end-of-a-20-year-old-riot-and-reconciliation

ورود به خانواده جام جهانی

به گزارش آسمونی ، در این مسابقه ماتیوس بازیکن بنام انگلیس شرکت نداشت و به جای او تام فینی در گوش راست و جیمی مالن فروارد 27 ساله در گوش چپ بازی می کرد. جیمی بازیکن بلند قامت و سریع باشگاه وولوز انگلستان بود که قبل از جنگ جهانی او را یک اعجوبه می دانستند. شاید این بازیکن بیش از اندازه برای انگلستان خوب بود به این شکل که سایر اعضای تیم در مقایسه با او در سطح پایین تری قرار داشتند و به همین جهت او اغلب تا نزدیک دروازه حریف پیش می رفت ولی در آنجا سرگردان می ماند. ولی وقتی همین بازیکن برای چلسی بازی می کرد از این نوع بازی لذت می برد.

دیدارهای خاطره انگیز ; پایان یک قهر و آشتی 20 ساله
دیدارهای خاطره انگیز ; پایان یک قهر و آشتی 20 ساله

تیم انگلستان با بازیکنانی چون دین و لاوتون عادت کرده بود. لاوتون آخرین بازی بین المللی خود را چندین سال قبل انجام داده بود. به هر حال اعضای تیم انگلیس هنوز به ریزه کاریهای بازی جیمی آشنایی حاصل نکرده بودند. اما آنچه مهم بود نه برد 2 بر صفر این تیم، بلکه ورود انگلیس به صورت رسمی به خانواده جام جهانی بود. اتفاقی که در روز 25 ژوئن 1950 و در حضور 30 هزار تماشاگر استادیوم ماراکانا رخ داده بود.

نظر خود را درباره «دیدارهای خاطره انگیز ; پایان یک قهر و آشتی 20 ساله» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دیدارهای خاطره انگیز ; پایان یک قهر و آشتی 20 ساله فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.