زمان مطالعه: 3 دقیقه
شرکت های کاریابی چیستند؟

شرکت های کاریابی چیستند؟

میدانید کاریابی و شرکت های کاریابی یعنی چه؟ آیا تا بحال وارد این شرکتها شده اید؟ دنبال کار و استخدام هستید؟ برای یافتن مشاغل مورد نظرتان خیلی وقت میگذارید؟ این

یکی از دغدغه های امروزی یافتن شغل مناسب است که تقریبا از سنی مشخص تمام افراد درگیر آن خواهند بود. افراد بیکار نمیتوانند هرروز به شرکت های مختلف سر بزنند و یا حضوری به دنبال کار باشند. چراکه هم وقت شخص تلف میشود و هم وقت آن شرکت و معمولا شغل مورد نظر را نیز پیدا نمیکنند. بنابراین راه بهتر برای یافتن شغل مناسب، مراجعه به موسسات کاریابی است. موسسات کاریابی مشخصات و ویژگی های شخص را ثبت و ضبط میکنند و در موارد نیاز کارمند را به موقعیت شغلی مناسب خود میرساند. شرکت های کاریابی هم برای کارمندهای به دنبال کار و هم برای کارگزاری هایی به دنبال نیروی کار مناسب هستند. اما اینکه موسسه کاریابی مورد نظر حتما بانک اطلاعات کاملی داشته باشد معمولا بستگی به سابقه کاری چنین موسسات و پیگیری های آنها بستگی دارد.

انواع آگهی های استخدامی

استخدام
استخدام

در شرکتهای کاریابی میتوانند عکسدار یا بدون عکس باشند. اما لازم به ذکر است که وجود عکس مناسب همیشه به نفع شما خواهد بود و آگهی شما زودتر و بهتر دیده میشود و توجه بیشتری به خود جلب میکند. افرادی که آگهی کاریابی شما را ثبت میکنند قابلیت اینکه آن را به صورت ویژه و فوری منتشر کنند را نیز دارند اما نوع شرکت، وبسایت آن و فرم های درخواستی متقاضیان، و سلسله مراتب ثبت آگهی مواردی هستند که در این روند و فوری کردن آگهی شما موثر هستند.

در آگهی هایی که برای شرکت های کاریابی ارسال میکنید علاوه بر اطلاعات تحصیلی و سوابق کاریتان میتوانید حقوق موردنظرتان را نیز ذکر کنید تا سریعتر و مطمئن‌تر به نتیجه برسید.

آگهی های استخدامی بر روی وبسایت های گوناگونی منتشر میشوند و نسبت به قبل موارد اینترنتی بیشتر شده اند. برخی موسسات کاریابی نیز با دریافت اطلاعات و سوابق، یا رزومه شما، و پس از بررسی رزومه تان، کارفرما و شرکت دیگری که به نیروی کار با مشخصات شما احتیاج دارد را مطلع میسازد. چراکه شرکتها و موسسات کاریابی تقریبا نقش یک واسطه را ایفا میکنند، واسطه ای میان کارمند و کارفرما در انتظار ملاقات!

شرکت های کاریابی چیستند؟
شرکت های کاریابی چیستند؟

درصورت قبولی آگهی شما، شرکت کاریابی از طریق تماس، ایمیل یا پیامک با شما ارتباط خواهد گرفت و اطلاعات استخدام را ارسال خواهد کرد.

از دیگر خدمات شرکت های کاریابی ارائه مشاوره برای افراد متقاضی مشاغل است. اما بهتر است که قبل از دریافت مشاوره حضوری به منظور تسریع در کار خودتان و کمتر کردن هزینه، مشاوره تلفنی دریافت کنید. چراکه ممکن است شغلی که در نظر دارید با موضوعی دیگر مغایر باشد.

در مواردی که اطلاعات خود را در اختیار شرکت کاریابی میگذارید باید مطمئن شوید که این شرکت حتما و قطعا معتمد است و اطلاعات شخصی شما را به هیچ منظور دیگری استفاده نمیکند.

برای پیدا کردن شرکت های کاریابی و استخدام حتما سریع و هدفمند در اینترنت جستجو کنید. از قبل رزومه خود را آماده کنید. در آسمونی قبلا راجع به اینکه چطور رزومه بنویسید توضیح داده ایم، میتوانید برای قدم اول از آن مطلب کمک بگیرید و شروع کنید. سایتهای لینکدین ، جاببنک ،گلس دور و ... نمونه های خارجی سایت های کاریابی هستند که در این سایت ها اصولا دسته بندی بر اساس شهر ها و ایالات و استان ها انجام شده و 2 مدل کاربر وجود دارد، کاربری که به دنبال شغل و کاربری که به دنبال نیروی کار است. این دو دسته در سایتهای کاریابی به راحتی با یک جستجوی ساده یکدیگر را پیدا میکنند و بدون آنکه صاحب سایت کاریابی ملزم به کاری جز نظارت باشد، این دو دسته در اسرع وقت یکدیگر را پیدا میکنند.

employment-co
employment-co

البته تاکید شده البته حین ثبت نام در این شرکت ها و سازمان ها و سایتهای کاریابی حتما هوشمندانه برخورد کنید و آگاه باشید که مورد کلاهبرداری کاریابی که یکی از کثیف ترین مدل کلاهبرداری هاست قرار نگیرید. دادستانی و پلیس فتا با این شرکتها که به طور قانونی نیز فعالیت میکنند برخورد نمیکند. بسیاری از مردم مدعی هستندکه در شرکت های مختلف کاریابی ثبت نام کرده اند و ماه هاست اتفاقی نیوفتاده است! بسیاری نیز شاکی هستند که چرا خدمات سایت های کاریابی درخواست پرداخت مبالغ مختلفی دارند. لذا هوشیار عمل کنید و قبل از هرچیزی از صحت سایت ها مطلع شوید، چراکه بسیاری از سایت های کاریابی پس از طی سلسله مراتب مختلف مربوط به استخدام و ثبت نام شما، قادر به فراهم ساختن موقعیت های مناسب شما هستند، کافیست کمی صبوری کنید یا پیش از نهایی کردن ثبت نامتان در این شرکتها حتما مشاوره ای هرچند کوتاه بگیرید که سوتفاهمی رخ ندهد!

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «شرکت های کاریابی چیستند؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره شرکت های کاریابی چیستند؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.