زمان مطالعه: 5 دقیقه
روش دریافت وقت سفارت

روش دریافت وقت سفارت

کسانی که در طول سال سفرهای خارجی زیادی دارند حتما با روند دریافت وقت سفارت آشنایی دارند. آسمونی در این بخش...
روش دریافت وقت سفارت
روش دریافت وقت سفارت


کسانی که در طول سال سفرهای خارجی زیادی دارند حتما با روند دریافت وقت سفارت آشنایی دارند. آسمونی در این بخش روش دریافت وقت سفارت برای کشورهای مختلف را عنوان می کند. همچنین در پایان این مقاله نکاتی که در زمان وقت سفارت باید رعایت کرد و همینطور قوانین وقت سفارت را نیز بیان می کنیم.

روش دریافت وقت سفارت برای کشورهای مختلف

مراحل اخذ وقت سفارت آمریکا
  • مرحله اول: پر نمودن فرم DS-160
تمام متقاضیان انواع ویزای non-immigrant مستلزم به پر نمودن فرم DS-160 و گرفتن بارکد ثبت نام به صورت اینترنتی می باشند که داشتن این بارکد جهت گرفتن وقت سفارت آمریکا الزامی می باشد.

(نکته: قبل از پر نمودن و ثبت فرم DS 160، کشور مورد نظر خود را برای مصاحبه انتخاب کنید.)
  • مرحله دوم: تعیین وقت سفارت و زمان برای مصاحبه
روش های گرفتن وقت از سفارت در کشورهای گوناگون مانند آمریکا متفاوت می باشد

بدیهی است تمام هموطنان ایرانی چه خردسال و چه بزرگسال می بایست وقت جداگانه ای برای خود داشته باشند.

کلیه متقاضیان حتی کودکان زیر 14 سال می بایست در زمان مصاحبه در سفارت حضور یابند.

در زمان تعیین وقت ملاقات به نکات زیر توجه کنید.

اطلاعات پاسپورت به طور صحیح در هنگام اخذ وقت سفارت الزامی می باشد.

بارکد درج شده در تاییدیه فرم DS-160 به طور منظم و دقیق الزامی می باشد.

زمان تعیین تاریخ مصاحبه به این نکته توجه نمایید که تاریخ مصاحبه حتما سه الی چهار ماه قبل از تاریخ سفر باشد.

بعد از اتمام ثبت تاریخ و وقت ملاقات یک پرینت از رسید به شما ارائه می شود.

توجه داشته باشید که رسید ارائه شده دارای شماره تأییدیه باشد که در صورت نیاز به تغییر زمان ملاقات داشتن این شماره الزامی می باشد.
  • مرحله سوم: پرداخت وجه مربوط به مصاحبه (Visa Application Fee)
تمامی افراد متقاضی ویزا ملزم به پرداخت هزینه ی مصاحبه به سفارت می باشند . وجه دریافتی سفارت آمریکا برای ویزاهای غیر مهاجرتی 160 دلار می باشد.

نکته : در بعضی از کشورها مانند کشورهای ارمنستان و امارات و غیره مرحله پرداخت وجه مصاحبه قبل از مرحله گرفتن وقت سفارت می باشد.

embassy-time
embassy-time
  • مرحله چهارم: تهیه وآماده کردن مدارک و فرم های مربوطه
وقت سفارت ایتالیا

برای دریافت وقت سفارت ایتالیا باید از طریق روشی که خود کنسولگری ایتالیا اعلام میکند گرفته شود .

برای دریافت وقت سفارت ایتالیا یک ماه قبل از پرواز اقدام نمایید

وقت سفارت فرانسه

فرانسه یکی از کشور های حوزه شنگن می باشد که برای دریافت ویزا آن ابتدا باید اقدام به دریافت وقت سفارت فرانسه نمود.
  • آدرس :بخش روادید سفارت فرانسه در ایران، در خیابان نوفل لوشاتو – پلاک 66-64 واقع شده است.
  • دریافت گذرنامه و جواب ویزا:یکشنبه الی چهارشنبه، از ساعت 2 الی 3 بعد از ظهر ، به غیر از روزهای تعطیل
وقت سفارت یونان

یونان یکی از کشورهایی حوزه شنگن است که متقاضی بسیار بالایی دارد و به راحتی نمی توان ویزا دریافت نمود ت

نحوه پرداخت هزینه ویزا

سفارت هزینۀ درخواست ویزا را تنها نقداً به یورو دریافت خواهد نمود. از آن جایی که سفارت به طور محدود اسکناس ریز در اختیار دارد، لذا خواهشمند است مبلغ را در صورت امکان دقیقاً برابر میزان هزینه ویزا شمرده و پرداخت نمایید. سفارت از پذیرفتن یورو به صورت پول خرد (سکه) معذور است و تنها اسکناس های پنج، ده، بیست، پنجاه، و صد یورویی قبول خواهد نمود. پرداخت با کارت امکان پذیر نمی باشد.

قوانین وقت سفارت

سفارتخانه های مختلف سیاست های متفاوتی را جهت ارائه وقت سفارت اتخاذ می کنند. مراجعه حضوری فرد متقاضی، تماس تلفنی، ارسال ایمیل و مراجعه به وب سایت عمده راه های تعیین وقت سفارت است. متقاضیان باید توجه داشته باشند که سفارت در ارتباط با ارائه وقت سفارت و صدور ویزا اختیار تام دارد.

تا پیش از زمان مصاحبه، حتما از طریق شماره پیگیری با سفارت درارتباط باشید، گاهی ممکن است باوجود دریافت تاییدیه وقت، سفارت بنا به هردلیلی اقدام به تغییر یا کنسل کردن وقت مصاحبه سفارت نماید. یا پس از انجام مصاحبه، با وجود کامل بودن مدارک موردنظر با درخواست ویزای متقاضی مخالفت نماید. در این گونه موارد، شرایط به وجود آمده از سوی سفارت را بپذیرید و از بحث کردن با افسر صدور ویزا یا اعتراض بیجا خودداری نمایید. با آگاهی از قوانین سفارت مربوطه، به آسانی می توان بار دیگر شانس خود را برای گرفتن ویزا امتحان کرد.

روش دریافت وقت سفارت
روش دریافت وقت سفارت


رعایت نکات ضروری در وقت سفارت

وقت سفارت برای شما متقاضیان عزیز روز مهمی طبیعتأ می باشد و همگی دوست دارند که این روز با موفقیت سپری شود و مشکلی که همه در این روز دارند استرس ان می باشد و ما در این مطلب تلاش بر این داشتیم تا یکسری نکات ضروری و کمک کننده را برای موفقیت شما عزیزان در روز وقت سفارت تان را بیان کنیم

نرمال و خونسرد باشید

شاید بتوان گفت که مهم ترین نکته در این راستا طبیعی بودن و خونسرد بودن شما در هنگام مصاحبه می باشد ، این امر طبیعی است و برای بسیاری پیش می آید اما از ما گفتن بود ، حتما بر آن غلبه کنید! می توانید روز یا روزها قبل با خود تمرین کنید ، محیط را شبیه سازی کنید و سوالات را مرور نمایید.

صادق باشید

این مورد نیز بسیار مهم است و در واقع مهمترین نکات از  رعایت نکات ضروری در وقت سفارت است، چرا که ایجاد کمترین شک در افسر ویزا باعث رد شدن درخواست شما می گردد.مثلا اگر ازتون پرسیده شد که آیا تا به حال در لاتاری شرکت کردید جواب صادقانه بدهید و بگید بلی (اگر شرکت کردید) و بگویید برای امتحان شانس بود و دوست دارم در کشورم زندگی کنم و برای تفریح به کشور مورد نظر (همان سفارت) سفر کنم.

یک نمونه بارز که پیش آمده : ممکن است افسر از شما بپرسد که چرا با همسرتان سفر نمی کنید ؟ و شما به دروغ بگویید که همسرم باردار است و نمی تواند و ویزای خود را می گیرید اما سال بعد که با همسرتان مراجعه می نمایید از شما می پرسند فرزندتان کجاست؟ چرا که از سری قبل اطلاعات شما ثبت شده است و باید توجیه کنید این مورد رو!

کامل بودن مدارک همراه

این مورد نیاز به توضیح خاصی ندارد ، همه مدارک همراهتان تکمیل باشد ف بخصوص سند های تجاری و مسکونی تان ترجمه شده بهمراهتان باشد.

حضور با ظاهر مرتب و آراسته

اکثرا در این مورد پوشیدن کت و شلوار را توصیه می کنند اما بدانید که ضرورت ندارد اما ظاهرتان حتما آراسته باشد چرا که مثلا با ظاهر نا مناسب یا مثلا لباس کهنه حاضر شوید احتمالا برای مسئول مربوطه شک بر انگیز است که آیا شما صلاحیت ورود به آمریکا را دارید یا خیر!

عدم حاشیه گویی در پاسخ

در پاسخ به سوالات در مصاحبه مختصر و مفید پاسخ دهید و از زدن به حاشیه و داستان تعریف کردن یا ابراز مطالب غیر ضروری خودداری نمایید.اگر هم اصرار به توضیح اضافی دارید در آخر توضیح مختصرتان بپرسید: بیشتر توضیح بدم؟

عدم گفت و گو در صف انتظار سفارتخانه

در مورد مسائل شخصی و زندگی خود با افراد حاضر در آنجا گفت و گو نکنید چون ممکنه چیزی بگویید که به ضررتان باشد و بدانید که در همه جا سفارتخانه دوربین و میکروفن تعبیه گردیده است.
نظر خود را درباره «روش دریافت وقت سفارت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره روش دریافت وقت سفارت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.