زمان مطالعه: 2 دقیقه
میزبانی ایمیل و میزبانی پست الکترونیک

میزبانی ایمیل و میزبانی پست الکترونیک

میزبانی ایمیل یا میزبانی پست الکترونیک یکی از سرویس های میزبانی است که برای ارسال و دریافت ایمیل از آن...

میزبانی ایمیل چیست؟

سرویس میزبانی ایمیل، توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ در اختیار مدیر وب قرار گرفته و امکان ارسال/دریافت ایمیل با نام برند و شرکت تجاری را برای کاربران آن وب سایت فراهم میسازد.به طور پیش فرض، به هنگام تهیه فضای میزبانی (Host) از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ، تمامی امکانات جانبی و مورد نیاز جهت میزبانی وب سایت، از جمله سرویس ایمیل در اختیار Web Master (مدیر وب) قرار داده میشود.تمامی اطلاعات و امکانات مربوط به ایمیل، از جمله نام اکانت های ایمیل، ایمیل ها و اطلاعات موجود در پوشه های Inbox و Sent Item و ... و همچنین Email Forwarder و Auto Responder های تعریف شده برای اکانتهای ایمیل، استفاده از سرویسهای pop و smtp و imap و امکان Set نمودن اکانت های ایمیل روی نرم افزار هایی نظیر Microsoft Outlook بر روی سرویس میزبانی پست الکترونیکی ارائه میگردد.با آسمونی همراه باشید.

میزبانی ایمیل یا میزبانی پست الکترونیک در چه مواقعی مورد استفاده قرار میگیرد ؟
1- در مواردی که به دلیل مکاتبات روزمره و همچنین ارسال/دریافت ایمیل های اداری و تبلیغاتی، قصد شما از ثبت دامنه تنها Send/Receive با نام برند و یا شرکت تجاریتان باشد و نیاز به سایر امکانات Hosting (بانک اطلاعاتی و FTP و ...) و راه اندازی وب سایت نداشته باشید.
2- در مواردی که در حال طراحی وب سایت (Website) خود هستید و قصد دارید تا زمان Publish نهائی برنامه سایت، بدون پرداخت هزینه کامل هاستینگ، تنها از خدمات سرویس ایمیل استفاده نمائید.
3- در مواقعی که از سرویس ایمیل هاست فعلی، رضایت کافی وجود نداشته باشد و یا به هر دلیل دیگری نیاز باشد در کنار هاست فعلی، سرویس ایمیل (E-mail) دامنه بر روی سرورهای شرکت هاستینگ دیگری میزبانی گردد.

میزبانی ایمیل روی سرورهای اشتراکی

این نوع میزبانی، همانند میزبانی های اشتراکی دیگر بوده و بدین معنی است که روی یک سرور چندین (حدودا 300 الی 500) سایت میزبانی میگردند و تمامی منابع سرور بین سایت ها Share و قابل استفاده میباشد.در این نوع میزبانی به دلیل ازدیاد کاربران در مواقع Peak سرور، امکان مواجه شدن با کندی و مشاهده تاخیر در ارسال/دریافت ایمیل (Email) وجود دارد. همچنین احتمال ثبت شدن IP Mail Server در Blacklist در صورت عدم رعایت Password Policy و همچنین ارسال خبرنامه به تعداد بالا توسط سایر کاربران بیشتر از میزبانی پست الکترونیکی روی سرورهای اختصاصی میباشد.

میزبانی ایمیل روی سرورهای اختصاصی

در سرور های اشتراکی، منابع سرور (Ram, CPU, Bandwidth) بین تمامی وب سایت های موجود روی سرور Share و قابل دسترسی میباشد. اما سرورهای اختصاصی تنها مختص یک دامنه بوده و در نتیجه میزان منابع اختصاص یافته به دامنه در این نوع میزبانی، بیشتر از سرورهای اشتراکی میباشد.به همین دلیل Send/Receive ایمیل بر روی سرورهای اختصاصی با سرعت بیشتری انجام میگردد.

در صورتی که ارسال ایمیل برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است و با مشکلاتی از قبیل محدودیت ایجاد اکانت ایمیل، محدودیت تعداد ارسال ایمیل (E-mail) در یک بازه زمانی خاص و همچنین کندی سرور و تاخیر در ارسال/دریافت ایمیل ها و همچنین ثبت IP Mail Server در Blacklist روی سرورهای Share مواجه هستید، پیشنهاد میگردد از میزبانی پست الکترونیکی روی سرورهای اختصاصی استفاده نمایید.

این نوع میزبانی، به دلیل بالا بودن ضریب دسترسی دائمی به اطلاعات اکانت های ایمیل و همچنین ارائه خدمات اختصاصی تنها برای یک دامنه، اغلب مورد توجه شرکت های بزرگ و مدیران حرفه ای وب قرار میگیرد.لازم به ذکر است به دلیل اختصاصی بودن، سرور در این میزبانی، هزینه آن نسبت به میزبانی پست الکترونیکی روی سرورهای اشتراکی به مراتب بالاتر است.

نظر خود را درباره «میزبانی ایمیل و میزبانی پست الکترونیک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره میزبانی ایمیل و میزبانی پست الکترونیک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.