زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی الن دی‌جنرس ؛ مجری پرطرفدار برنامه «الن شو» + عکس

بیوگرافی الن دی‌جنرس ؛ مجری پرطرفدار برنامه «الن شو» + عکس

آسمونی ، در این پست با بیوگرافی و زندگی الن دی‌جنرس مجری محبوب و با سابقه آمریکایی همراه ما باشید.   ...
آسمونی ، در این پست با بیوگرافی و زندگی الن دی‌جنرس مجری محبوب و با سابقه آمریکایی همراه ما باشید.

 

برنامه الن شو
برنامه الن شو
برنامه الن شو

 

الن لی دی‌جنرس(Ellen Lee DeGeneres) زاده 26 ژانویه 1958 در لوئیزیانا؛ کمدین، نویسنده، بازیگر و مجری تلویزیونآمریکایی است. او از 1994 تا 1998 ستارهٔ سریال کمدی موقعیت الن بود و از سال 2003 تهیه‌کنندگی و مجری‌گری برنامهٔ تاک شوی الن دی‌جنرس شو را به عهده دارد. وی که در سال 1986 با حضور در برنامهٔ تونایت شو جانی کارسون مجری و کمدین مشهور آمریکایی، شناخته شد، به اجرای برنامه‌های استندآپ کمدی می‌پرداخت. الن صداپیشگی شخصیت دُوری در انیمیشن «www.imdb.com/ title="درجستجوی نمو" /tt0266543/" target="_blank">درجستجوی نمو» در سال 2003 و «در جستجوی دوری» در سال 2016 را بر عهده گرفت که جایزه ساترن را از آن خود کرد، و این اولین باری بود که این جایزه به یک صداپیشهٔ زن تعلق می‌گرفت. او همچنین مجری جایزه اسکار (سال‌های 2007 و 2014) و جایزه امی و گرمی بوده‌است. او برندهٔ سیزده جایزه امی برای برنامهٔ الن دی‌جنرس شو و چهارده جایزه برگزیده مردم است. وی در سال 2010 در نقش یکی از داورانِ نهمین فصل برنامهٔ امریکن آیدل ظاهر شد. الن در 1997 طی حضور در برنامهٔ اوپرا وینفری اعلام کرد که همجنسگرا است. او در 2008 با پورشا دی راسی ازدواج کرد.

الن دی‌جنرس در جوانی
الن دی‌جنرس در جوانی
الن دی‌جنرس در جوانی

 

زندگی‌نامه

دوران کودکی و تحصیلات

الن در در ایالت لوئیزیانا به دنیا آمد. مادرش بتی پرفِر، روانشناس و پدرش الیوت دی‌جنرس کارمند بیمه و برادرش وَنس نوازنده و تهیه‌کننده است. وی از نژاد انگلیسی-فرانسوی-آلمانی-ایرلندی است. پدر و مادرش تا سن 13 سالگی از الن می‌خواستند وی پیرو آیین Christian Science شود، اما دو سال بعد آنها تصمیم به جدایی گرفته و در همان سال هم از یکدیگر طلاق گرفتند. بعد از مدت کوتاهی مادر الن با روی گروسندرف که یک فروشنده بود، ازدواج کرد. سپس، الن و مادر و پدر خوانده‌اش از نیواورلئان به آتلانتا نقل مکان کردند اما برادر الن، ونس همراه پدرش ماند. الن در می 1976 از دبیرستان آتلانتا فارغ‌التحصیل شد و بعد برای ادامه تحصیل در رشتهٔ مطالعات و ارتباطات در دانشگاه نیواورلئان، دوباره به آنجا بازگشت. اما بعد از گذراندن یک ترم، دانشگاه را رها کرد تا در یک شرکت حقوقی که متعلق به یکی از خویشاوندانش بود، امور مذهبی انجام دهد. وی همچنین در حین این کار، شغل جدید دیگری هم پیدا کرده و به آن مشغول شد، یعنی فروشندهٔ لباس در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای. شغل‌های اولیهٔ الن شامل کار در جی. سی. پنی، گارسونی در Friday's، (و همچنین در یک رستوران دیگر)، نقاش ساختمان، مهمانخانه‌دار و متصدی بار بودند. او همیشه هنگام اجرای برنامه‌های کمدی‌اش، یادی هم از دوران بچگی و تجربیات شغل‌های گذشته‌اش می‌کند.

دی‌جنرس و همسرش
دی‌جنرس و همسرش
دی‌جنرس و همسرش

 

استندآپ کمدی

دی‌جنرس اجرای قهوه‌خانه‌ها آغاز کرد. در سال 1981 او مجری کلوب Clyde's Comedy در نیواورلئان بود. دی‌جنرس همیشه می‌گوید در آن زمان وودی آلن و استیو مارتین بزرگترین الهام‌بخش‌های وی بوده‌اند. در اوایل دههٔ 1980، او توری در ایالت‌های آمریکا برگزار کرد؛ و در سال 1982 به عنوان بامزه‌ترین فرد «شو تایم» معروف شد و در سال 1986 برای اولین بار در Tonight Show جانی کارسون ظاهر شد. بعد از آن کارسون وی را به باب نیو هارت معرفی کرد و الن مورد توجه هر دوی آن‌ها قرار گرفت و این باعث شد که کارسون او را به گفتگویی روی صفحهٔ تلویزیون دعوت کند. باز هم این اولین باری بود که چنین فرصتی به یک کمدین داده می‌شد.

الن در حال اجرای استندآپ کمدی
الن در حال اجرای استندآپ کمدی
الن در حال اجرای استندآپ کمدی

 

نقش آفرینی در فیلم‌ها

دی‌جنرس از اواخر دههٔ 1980 تا اوایل دههٔ 1990 در فیلم‌هایی نظیر  Coneheads بازی کرد. در سال 1992 دو تهیه‌کننده به نام‌های نیل مارلینز و کارول بلک، الن را برای اجرای نقش نانسی مک‌اینتایر در طنز تلویزیونی «لاری هیل» انتخاب کردند. پخش این مجموعه تنها بعد از چهار اپیزود روی آنتن رفتن، لغو شد. اما کارول و نیل که تحت تأثیر اجرای فوق‌العادهٔ الن قرار گرفته بودند، او را به زودی برای اجرای نقشی در سریال کمدی  «این دوستان من» که بعدها به «الن» تغییر نام داد، انتخاب کردند. ویل و گریس، Sesame Street و سیمپسون‌ها نیز از جمله برنامه‌هایی هستند که وی در آن‌ها حضور داشته‌است.

دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری
دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری
دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری

 

نکاتی جالب در مورد الن دی‌جنرس

  • مجله فوربس در سال 2018 ثروت او را 87.5 میلیون دلار تخمین زد که او را به پانزدهمین هنرمند پر درآمد تبدیل کرد.
  • در سال 2015 توسط فوربس، او به عنوان پنجاهمین زن قدرتمند دنیا معرفی شد.
  • او تا به حال 4 کتاب منتشر کرده است
  • او یک شرکت ضبط به نام  Eleveneleven و یک شرکت تولیدی به نام A Very Good Production تاسیس کرده است. همچنین یک برند سبک زندگی به نام ED Ellen DeGeneres را راه‌اندازی کرده که در زمینه پوشاک، لوازم جانبی، وسایل خانه، کودک و لوازم حیوانات خانگی فعالیت می کند.
  • وی 30 جایزه امی و 20 جایزه برگزیده مردم برده است و در این زمینه رکورد دار است. همچنین جوایزی بسیاری به خاطر تلاش‌ها و فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش دریافت کرده است.
  • در سال 2016، مدال آزادی ریاست جمهوری را دریافت کرده است.
  • او گیاه‌خوار، دوست دار حیوانات و فعال حقوق حیوانات است.
اختصاصی آسمونی

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی الن دی‌جنرس ؛ مجری پرطرفدار برنامه «الن شو» + عکس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی الن دی‌جنرس ؛ مجری پرطرفدار برنامه «الن شو» + عکس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.