زمان مطالعه: 1 دقیقه
سوختن لوازم برقی با قطع شدن برق در تابستان!

سوختن لوازم برقی با قطع شدن برق در تابستان!

حالا که در تابستان مکرراً برق قطع میشود، چه کار کنیم لوازم برقی منزلمان این وضعیت را در کنار ما تاب بیاورند؟

 

در هر خانه ای و هرجایی که برق دارد، قطعا هرکدام از ما حداقل یک بار با نوسانات برق مواجه شده ایم. نوسانات میتوانند به خاطر سیمکشی نامناسب برق و یا خیس شدن آن و بلایای طبیعی مانند صاعقه باشد که موقتی نوسان ایجاد میکند. دستگاه های پرمصرف که ولتاژ بالا دارند و دستگاه های معیوب که میزان برق مصرفی ثابت ندارند و یا همچنین ممکن است که اضافه بار الکتریکی در محل مورد نظر در لحظه باعث آن شود.
نوسانات ولتاژ در ساده ترین مرحله باعث چشمک زدن چراغ های منزل میشوند. اما به نظرتان در بلندمدت این اتفاق چه تاثیری بر دیگر لوازم برقی خانه دارد؟ یا حالا که تابستان است و برق مدام قطع میشود، چه بر سر وسایل خانه می آید؟ این اتفاق مدام در حال افتادن است و ما ناچاریم که راه حلی برای محافظت از لوازم برقی خود بیابیم چون در صورت ادامه دار بودن نوسانات برق و قطع برق احتمال سوختن لوازم برقی وجود دارد.


اما چطور؟


آسمونی امروز راه چگونگی مقابله با این مسئله را به شما خواهد گفت!


ابتدا بهتر است سعی کنید منشاء نوسانات و علت نوسان برق را در خانه پیدا کنید.

فیوزها:


حتما در خانه ی خود یک جعبه ی فیوز دارید، توان فیوز 240ولت است. این بدین معناست که ولتاژ مصرفی یک خانه بر 240ولت تنظیم است وجعبه ی فیوز برای همین طراحی شده است تا نوسانات برق ورودی واحد شما را تنظیم کند و از سوختن وسایل جلوگیری کند؛ با این حال ممکن است که باز هم این اتفاق بیوفتد!


استفاده از یک UPS که به معنی یک منبع برق مستقل است که وقتی برق اصلی قطع میشود، میتواند به شما و لوازم برقی تان شانس این را بدهد که ناگهان با قطعی برق مواجه نشوند و هرطور که لازم است ابتدا خاموششان کنید و از برق بکشید که صدمه نبینند. در واقع از وسیله ی الکتریکی شما درمقابل شوک قطع برق ناگهانی محافظت خواهد کرد.


در اکثر کشورهای خارجی هم دستگاه هایی به نام GFCI وجود دارند که جریان برق داخلی و خارجی هر یک از لوازم برقی را نظاره کرده و طبق تشخیصش اگر شارش و جریان برق از حدی بیشتر شود به صورت خودکار برق را قطع میکنند که به دستگاه صدمه ای وارد نشود و به اصطلاح نسوزد.


اما یک روش بی هزینه هم برای محافظت از لوازم برقی این است که در صورتی که از آن وسیله استفاده نمیکنید از برق بکشیدش. دلیلش هم بسیار ساده است! نوسان و قطعی برق نمیتواند به لوازمی که به برق وصل نیستند صدمه ای برساند.

 

نظر خود را درباره «سوختن لوازم برقی با قطع شدن برق در تابستان!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره سوختن لوازم برقی با قطع شدن برق در تابستان! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.