زمان مطالعه: 2 دقیقه
سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری تهران

سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری تهران

پرداخت عوارض شهرداری یکی از خدمات شهرداری است که در همه شهرها اجرا می شود. اما به تازگی امکان پرداخت...

پرداخت عوارض شهرداری یکی از خدمات شهرداری است که در همه شهرها اجرا می شود. اما به تازگی امکان پرداخت الکترونیکی خدمات شهرداری فراهم شده است که آسمونی در این بخش به معرفی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری تهران می پردازد.

سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری تهران
سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری تهران

سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری تهران

عوارض و مالیات‌های شهری در زمره مبالغی است که مدیریت شهری با اتکا به آن، امورات شهر را مدیریت می‌کند و هرگونه خللی در این زمینه باعث نارسایی در ارائه خدمات شهری می‌شود.

خلأ وجود آموزش و اطلاع‌رسانی دقیق، دیدگاه و فرهنگ نادرست آب و برق مجانی، همچنین عدم وجود وحدت رویه در عملکرد شهرداری‌ها در انجام محاسبات و اخذ عوارض خودرو توسط برخی از شهرداری‌ها در حد ارقام نامربوط و بسیار پایین‌تر از نرخ‌های مصوب کشوری، موجب ایجاد بدبینی و نارضایتی در بین مردم و بروز یکی از مشکلاتی است که معطوف به عوارض شهرداری‌ها می‌شود که برخی از پرداخت آن سر باز می‌زنند.

این در حالی است که به استناد تبصره 6 ماده 42 از فصل نهم قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مالکین خودروها موظف به پرداخت سالیانهٔ عوارض خودرو هستند که بر اساس آخرین‌مدل خودرو، برای خودروهای تولید داخل «قیمت فروش کارخانه» و برای خودروهای وارداتی «مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی» است که در صورت عدم پرداخت عوارض سالیانه در موعد مقرر، با استناد به ماده (46) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، به ازای هرماه تأخیر مشمول جریمه‌ای معادل 2 درصد خواهند شد.

پرداخت الکترونیک عوارض خودرو از آن مواردی است که با ترویج فرهنگ پرداخت الکترونیک در کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. از همین رو برخی از شهرهای بزرگ کشور در اقدامی قابل تحسین، این قابلیت را برای مردم ایجاد کرده‌اند که به راحتی از خانه یا محل کار خود به صورت اینترنتی عوارض خودرو خود را پرداخت کنند. اگر شما هم به دنبال پرداخت آنلاین عوارض خودرو خودتان هستید می‌توانید با توجه به شهر خود این عوراض را اینترنتی پرداخت کنید.

electronic-payment-of-municipal-fees
electronic-payment-of-municipal-fees

مزایای پرداخت الکترونیک عوارض خودرو:

از مزایای پرداخت الکترونیک عوارض خودرو می‌توان به مواردی مانند صرفه جویی در زمان و هزینه، فرار از ترافیک‌های شهری و آسودگی و راحتی را بیان کرد. در ادامه، مراحل پرداخت الکترونیک عوارض خودرو از پورتال شهر تهران را به شما نشان می‌دهیم تا متوجه شوید پرداخت آنلاین عوارض خودرو چقدر ساده و سریع است.

ابتدا به سایت شهر تهران به آدرس www.tehran.ir مراجعه کنید. از بخش عوارض، گزینه «پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو» را انتخاب کنید.

حالا باید شماره شناسنامه خودرو خود را در محل مورد نظر وارد کنید. این کد 17 رقمی کد VIN نیز نامیده می‌شود و همان کد 17 رقمی است که سمت راست پشت کارت خودرو نوشته شده است. پس از رفتن به مرحله بعد اطلاعات کامل خودرو شما نمایش داده خواهد شد.

علاوه بر اطلاعات خودروی شما و نشان دادن جزئیات و مبلغ عوارض خودروی شما، یک شناسه قبض و یک شناسه پرداخت نیز در اخر صفحه نمایش داده شده است. اگر بخواهید عوارض خودروی خود را همین الان اینترنتی پرداخت کنید می‌توانید از طریق درگاه‌های اینترنتی بانک‌های مختلف این کار را انجام دهید. اما اگر می‌خواهید از طریق دستگاه خودپرداز این قبض را پرداخت کنید فقط کافیست شناسه قبض و شناسه پرداخت را یک جا یادداشت کنید و بعدا با وارد کردن آن بر روی دستگاه خودپرداز قبض را پرداخت کنید. در صورت تمایل به پرداخت اینترنتی قبض عوارض خودروی خود، وارد یکی از درگاه‌های شوید و پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود، قبض را پرداخت کنید. لازم به ذکر است پس از پرداخت یک کد رهگیری و شناسه رهگیری به شما داده می‌شود، این کد و شناسه را برای مواردی مانند اثبات پرداخت نزد خود نگه دارید. هر چند خیلی مورد نیاز نیست.

 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری تهران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض شهرداری تهران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.