زمان مطالعه: 4 دقیقه
شرکت های بیمه تجهیزات الکترونیکی (موبایل، تبلت، لپ تاپ)

شرکت های بیمه تجهیزات الکترونیکی (موبایل، تبلت، لپ تاپ)

آیا می‌دانید با هزینه‌ای معادل یک‌دهم قیمت دستگاه‌‌ها و تجهیزات الکترونیک می‌توان آنها را در برابر...

آیا می‌دانید با هزینه‌ای معادل یک‌دهم قیمت دستگاه‌‌ها و تجهیزات الکترونیک می‌توان آنها را در برابر خطرات بسیاری بیمه نمود؟ آسمونی در این بخش به معرفی بیمه موبایل، تبلت و لپ تاپ می پردازد و شرکت های بیمه تجهیزات الکترونیکی (موبایل، تبلت، لپ تاپ) را معرفی می کند.

شرکت های بیمه تجهیزات الکترونیکی (موبایل، تبلت، لپ تاپ)

سرعت پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر را می‌توان جزو عجایب این قرن به شمار آورد، به جرات می‌توان گفت صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، پرچمدار این نوآوری‌ها وپیشرفت‌ها در عرصه تکنولوژی است. بیشترین نمود این پیشرفت را موبایل‌ها، تبلت‌ها، لپ تاپ‌ها و به طور کلی تجهیزات الکترونیک به خود اختصاص داده‌اند؛ که رابطه‌ای مستقیم و جدانشدنی با زندگی عموم مردم دارند.

امروزه شاید حتی فکر کردن به حذف این دستگاه‌ها از زندگی روزمره و یا فعالیت‌های اقتصادی و حرفه‌ای برای بیشتر مردم ناممکن و نشدنی باشد.

این گستردگی استفاده از تجهیزات الکترونیک مانند موبایل، تبلت و لپ تاپ خالی از دغدغه‌های فکری نیست؛ مخصوصا در شرایطی که هر روز مدل‌های جدیدی از موبایل‌ها و تبلت‌های هوشمند با قیمت‌های نجومی به بازار می‌آیند.

هم‌زمان با تمام دغدغه‌های فکری درمورد ریسک‌ها و آسیب‌هایی که ممکن است متوجه موبایل، تبلت و لپ تاپ گران‌قیمت‌مان باشد، بیمه‌نامه‌های تجهیزات الکترونیکی و محصولات نوین بیمه‌ای متناسب با پیشرفت تکنولوژی و نیازهای مردم شکل گرفته‌اند و در قالب بیمه‌نامه‌ای تحت عنوان “بیمه تجهیزات الکترونیکی” که ما امروزه آن را بیشتر با عنوان ” بیمه موبایل، تبلت و لپ تاپ ” می‌شناسیم، ارائه می‌گردد.

هدف بیمه موبایل، تبلت و لپ تاپ ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مخاطبین این حوزه است که روز به روز به تعداد آنها اضافه می‌شود.

بیمه تجهیزات الکترونیکی و موبایل، تبلت و لپ تاپ چیست؟

بیمه موبایل، تبلت و لپ تاپ بخشی از بیمه تجهیزات الکترونیک است. بیمه تجهیزات الکترونیک بیمه بسیار گسترده‌ای است که می‌توان گفت تقریبا تمام تجهیزات الکترونیک تحت پوشش این بیمه قرار می‌گیرد. تجهیزاتی مانند وسایل الکترونیک مورد استفاده در بخش صنعت، تجهیزات الکترونیک آزمایشگاه‌ها، لوازم و تجهیزات اداری، سیستم‌های فیلم‌برداری، دوربین‌ها و تجهیزات سینما و تلوزیون و رادیو، سیستم‌های کامپیوتری، رایانه‌ها و PCهای خانگی، تجهیزات الکترونیکی پزشکی و دندانپزشکی، دوربین‌های مداربسته و تجهیزات وابسته به آن و …

این روزها با توجه به گسترش استفاده از لپ تاپ و تبلت و از همه مهمتر تلفن‌های هوشمند، که بخش اعظمی از زندگی و کارهای ما وابسته به آنهاست، داشتن بیمه تجهیزات الکترونیک از نیازهایی است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن گذشت. نیاز ما به این بیمه وقتی مشهودتر می‌شود که بسیاری از کارهای ما از عملیات‌های بانکی و مبادلات ارزی و ریالی گرفته تا خریدهای روزمره با این وسایل انجام می‌شود و همچنین قیمت این تجهیزات به صورت دوره‌ای و حتی روزانه در حال افزایش است.

خسارت‌های تحت پوششش بیمه تجهیزات الکترونیکی موبایل، تبلت و لپ تاپ

بیمه موبایل، تبلت و لپ تاپ می تواند برای خسارت‌های اصلی و پوشش‌های اضافی ارائه شود.

شرکت های بیمه تجهیزات الکترونیکی (موبایل، تبلت، لپ تاپ)
شرکت های بیمه تجهیزات الکترونیکی (موبایل، تبلت، لپ تاپ)

خسارت‌های اصلی در بیمه تجهیزات الکترونیکی شامل خطراتی است که در اثر موارد زیر رخ می‌دهد و به دستگاه آسیب می‌رساند:

  • ضربه فیزیکی و شکست (سقوط، تصادم، واژگونی و …)
  • آب خوردگی و نفوذ مایعات (سیل، آب گرفتگی، نم، رطوبت، ریختن مایعات داخل دستگاه و …)
  • نوسانات ولتاژ برق (اتصال کوتاه و …)
  • بلایای طبیعی (رانش زمین، نشست زمین، لغزش زمین، ریزش کوه یا صخره، باران، برف، تگرگ، بهمن، یخ زدگی، یخ شناور، دمای بالا، بخارات غیر خورنده و …)
  • آتش سوزی (صاعقه، انفجار، آتش‌سوزی در اثر بلایای طبیعی)
  • غفلت، عدم مهارت، سهل‌انگاری
  • دود، دوده، ذرات معلق در هوا، گرد و خاک
  • خسارت‌های هنگام تمیز کردن یا تعمیر کردن
  • خسارت‌های هنگام باز و بسته کردن
  • همچنین سایر حوادثی که صراحتا در بیمه‌نامه مستثنی نشده باشد.

پوشش‌های اضافی در بیمه تجهیزات الکترونیکی این پوشش‌ها معمولا خسارت‌های وارد شده به نرم افزار را شامل می‌شود و با پرداخت حق بیمه اضافه قابل بیمه شدن هستند.( البته این پوشش صرفا در برخی شرکت‌ها مثل بیمه ایران پوشش داده می‌شود) پوشش سرقت با شکست حرز در بیمه تجهیزات الکترونیکی با توجه به خسارت‌های تحت پوشش بیمه موبایل، تبلت و لپ تاپ، سرقت دستگاه در برخی از شرکت‌های بیمه مثل بیمه سامان جزو پوشش‌های اصلی است و در برخی از شرکت‌های بیمه جزو پوشش‌های اضافی محسوب می‌شود و باید با پرداخت حق بیمه بیشتر آن را خریداری نمود. Data و اطلاعات ذخیره شده در تجهیزات الکترونیکی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد؛ زیرا اطلاعات غیرقابل ارزشگذاری است و طبق اصول بیمه هر چیزی که قابلیت قیمت‌گذاری نداشته باشد قابل بیمه شدن نیز نیست. همچنین به دلیل اینکه اطلاعات ممکن است خصوصیت امنیتی داشته باشند و یا مشمول مرور زمان گردند، غیرقابل بیمه شدن می‌باشند. مدت بیمه تجهیزات الکترونیکی موبایل، تبلت و لپ تاپ مانند اکثر بیمه‌های اموال مدت این بیمه‌نامه یکسال است که می‌تواند بنا به درخواست بیمه‌گذار تمدید شود. اما در برخی شرکت‌های بیمه مثل بیمه سامان می‌توان قرارداد بیمه موبایل، تبلت و لپ تاپ را به صورت دو ساله منعقد نمود. فرانشیز بیمه تجهیزات الکترونیکی و موبایل، تبلت و لپ تاپ فرانشیز در خسارت‌های بیمه موبایل در دو حالت کلی و جزئی محاسبه می‌شود:

  • فرانشیز خسارت کلی 30 درصد است.
  • فرانشیز خسارت جزئی 20 درصد است.
  • در خسارت دوم به فرانشیز هر خسارت 10 درصد اضافه می‌شود.
electronic-equipment-insurance
electronic-equipment-insurance

شرکت های بیمه تجهیزات الکترونیکی (موبایل، تبلت، لپ تاپ) شرکت بیمه تجهیزات الکترونیکی سامان حامی samanhami.com شرکت بیمه تجهیزات الکترونیکی سامان si24.ir شرکت بیمه تجهیزات الکترونیکی آل دیجیتال alldigitall.ir شرکت بیمه تجهیزات الکترونیکی بیمه بازار bimebazar.com شرکت بیمه تجهیزات الکترونیکی بیدبرگ bidbarg.com شرکت بیمه تجهیزات الکترونیکی بیمه من 24 mybimeh24.com شرکت بیمه تجهیزات الکترونیکی پانیار panyar.ir

نظر خود را درباره «شرکت های بیمه تجهیزات الکترونیکی (موبایل، تبلت، لپ تاپ)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره شرکت های بیمه تجهیزات الکترونیکی (موبایل، تبلت، لپ تاپ) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.