زمان مطالعه: 2 دقیقه
هشتمین خورشید در کلام بزرگان

هشتمین خورشید در کلام بزرگان

بزرگان زیادی درباره امام هشتم، علی بن موسی الرضا، سخنانی دارند که سعی کردیم چند مورد از آنها را در اینجا گردآوری کنیم.

همانطور که می دانید شهادت امام رضا (ع) نزدیک است و بسیاری از افراد می خواهند در روز شهادت امام رضا (ع) به زیارت ایشان بروند چرا که زیارت امام رضا (ع) در روایات بسیار سفارش شده است. از امامان معصوم علیهم السلام و بزرگان در مورد امام رضا (ع) سخنان بسیاری نقل شده است که آسمونی در این بخش تعدادی از این سخنان را برای شما عزیزان گردآوری کرده است.

  •  امام باقر (ع)، از جدّش، از امیرالمؤمنین (ع) نقل کرده است که پیامبر (ص) فرمود:

پاره ای از پیکر من در خراسان دفن خواهد شد، هر گرفتاری که او را زیارت کند، خدا ناراحتی او را برطرف سازد، و هر گنهکاری که به زیارت او رود، خداوند گناه او را ببخشد.
عیون اخبار الرضا(ع) 2:257؛ امالی صدوق:119

  • ابوهاشم جعفری گوید:

از امام جواد(ع) شنیدم که فرمود: میان دو کوه طوس، پاره ای است که آن را از بهشت ستانده اند، هر که بدان جا درآید، روز رستاخیز از آتش ایمن خواهد ماند.
عیون اخبارالرضا(ع) 2:256

  • حسین بن زید گوید:

از امام صادق(ع) شنیدم که می فرمود: مردی از نسل فرزندم موسی ، قیام خواهد کرد که همنام امیرالمؤمنین(ع) است و در سرزمین طوس که در خراسان است، دفن خواهد شد... او در همان جا با زهر کشته می شود و غریبانه به خاکش می سپارند. هر که او را با معرفت زیارت کند، خداوند او را همسان کسانی که پیش از پیروزی، بخشش و پیکار کرده باشند، پاداش خواهد داد.
عیون اخبارالرضا(ع) 2:255؛ امالی صدوق 118.

  •  بزنطی گوید:

از امام رض ا(ع) شنیدم که فرمود: هر یک از دوستان من که عارفانه به دیدار من آید، من خود در روز رستاخیز از او شفاعت کنم.
امالی صدوق 119.

  •  امام رضا (ع) فرمود:

هر کس که دوری سفر را بر خود بپذیرد و به زیارت من آید، من در روز قیامت در سه جایگاه به نزد او خواهم شتافت تا او را از تنگنا به در آورم: آن جایی که نامه اعمال دست به دست می شود، در صراط، و هنگام سنجش اعمال.
خصال 1:109؛ امالی صدوق 121.

  •  هروی گوید:

امام رضا(ع) وارد بارگاهی شد که هارون را آن جا در خاک نهاده بودند، در کنار گور او با دست خویش خطی بر زمین کشید و فرمود: این تربت من است که در آن دفن می شوم و خدا این جا را محل آمدوشد پیروان و دوستداران من خواهد ساخت. هر زائری که به دیدار من آید و هر مسلمانی که بر من سلام دهد، با شفاعت ما اهل بیت، بخشش و رحمت خداوندی را از آن خود خواهد کرد.
عیون اخبارالرضا(ع) 2:136.

  • عبدالعظیم حسنی گوید:

به امام جواد(ع) عرض کردم: من میان زیارت قبر جدّتان امام حسین(ع) و زیارت بارگاه پدرتان در طوس حیران مانده ام، شما چه می گویید؟ فرمود: اندکی درنگ کن! سپس به خانه رفت و در حالی که گونه هایش آغشته به اشک بود، بیرون آمد و فرمود: زائران بارگاه امام حسین(ع) فراوان اند و زائران قبر پدرم در طوس اندک.
عیون اخبارالرضا 2:256.

  • صقر بن دلف گوید:

از سرورم امام هادی (ع) شنیدم که فرمود: هر که به درگاه خداوند نیازی دارد، قبر جدّم امام رضا(ع) در طوس را بدین سان زیارت نماید که نخست غسل کند، در بالاسر دو رکعت نماز بگزارد و در قنوت حاجت خویش را بر زبان آورد... اگر در خواسته اش معصیت یا بریدن از خویشان نباشد، مستجاب خواهد شد؛ زیرا جای قبر آن حضرت پاره ای از بهشت است و هر مؤمنی که آن را زیارت کند، خدا او را از آتش رهایی بخشد و در سرای امنیت جای دهد.
عیون اخبارالرضا(ع) 2:262؛ امالی صدوق 588.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «هشتمین خورشید در کلام بزرگان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره هشتمین خورشید در کلام بزرگان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.