زمان مطالعه: 12 دقیقه
تور مصر

تور مصر

تور مصر و پایتختش قاهره همواره یکی از نقاط گردشگری پایدار جهان بوده است. پیش از سفر به مصر بهتر است با جاذبه های دیدنی آن آشنا شوید

مصر کشوری است با تاریخی طولانی، جذاب، نفس گیر و اغوا کننده که هر ماجراجویی را به سمت خود می‌کشاند. قاهره پایتخت این کشور، با وجود اینکه نمی توان آن را تمدنی باستانی نامید، اما میراث زیادی  از گذشته های دورتر را به ارث برده است. این شهر به قدری دوست داشتنی، تاریخ آن به قدری جذاب و حس ماجراجویی در آن به اندازه‌ای مرموز است که نمی دانیم از کجا باید شروع کنیم.

کافی است نیم نگاهی به صحرای جیزه‌ در قاهره، هرم عظیم خوفو و مجسمه‌ی بزرگ ابولهول بیاندازیم تا به این حقیقت پی بریم که به راستی این شهر ارزش وقتی را که صرف بازدید از آن می‌کنیم دارد. اگر قصد سفر به مصر با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور کشور مصر، جاذبه های تور مصر و هزینه سفر به مصر را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

اختلاف ساعت مصر با تهران 1:30-
زبان رسمی مصر عربی
واحد پول رسمی مصر پوند مصر (EGP)
نرخ تبدیل ارز مصر 1.28 دلار آمریکا
فرودگاه مصر (Cairo International Airport (CAI

 

مصر با نام رسمی جمهوری عربی مصر یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان است. این کشور که زمانی به عنوان «مهد تمدن» در امتداد سواحل رود نیل ساخته شد، امروز به یک کانون گردشگری تبدیل شده است.

تاریخ تمدن مصر خود را تقریباً به 8000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد و آن را به مقصدی هیجان انگیز برای مورخان و ماجراجویان تبدیل می‌کند. فرهنگ غنی این کشور با سال‌ها مدرن‌سازی و نفوذ عوامل خارجی همچنان در جای خود باقی مانده است و چیزهای زیادی برای ارائه دارد. می توانید یک روز را در ساحل بگذرانید یا با بناهای باستانی سفر در زمان را تجربه کنید؛ اما از یک چیز مطمئن باشید، هرگز خسته نخواهید شد!

مقرارت ورود به مصر، آیا برای رفتن به مصر ویزا نیاز است؟

برای ورود به مصر ویزا نیاز دارید و 2 نوع ویزا برای ورود به این کشور وجود دارد: ویزای تجاری و توریستی.

اگر صرفاً برای مقاصد تجاری از مصر بازدید می کنید باید برای ویزای کاری مصر اقدام کنید. ویزای توریستی مصر برای افرادی که به منظور تفریح ​​و گشت و گذار به این کشور سفر می کنند استفاده می شود. ویزای توریستی 90 روز اعتبار دارد و فرآیند درخواست ویزا شامل رفتن به مصاحبه سفارت نیست، مگر اینکه کسی سابقه سفر نداشته باشد یا اداره مهاجرت اصرار به مصاحبه از فرد داشته باشد.

آب و هوای مصر

با وجود اینکه قاهره به بیابانی بودن مشهور است، اما درجه حرارت آن از ماه نوامبر تا آوریل بسیار مطلوب و دلپذیر است و در طول شب کمی سرد می‌شود. از ماه مه تا اکتبر، طول روز افزایش می‌یابد و به خصوص زمانی که با رطوبت برخواسته از دره‌ی نیل ترکیب می‌شود  مقداری ناخوشآیند خواهد بود و گشت و گذار و دیدن جاذبه‌های بیرونی در طول روز طاقت فرسا است.  با این وجود حداقل شب‌های تابستان با هوای مطلوبی طرف هستیم. قاهره تقریبا در تمام طول سال هیچ بارانی به خود نمی‌ّ‌بیند. حداقل نکته‌ی مثبت این موضوع این است که لازم نیست درون چمدانتان چتر بارانی و وسایل مورد نیاز برای چنین هوایی را قرار دهید.

بهترین زمان سفر به مصر

اهرام مصر مهم ترین بخش سفر شما را تشکیل می دهد. شما به سرزمینی سفر می کنید که نمادی از کلمه باستان است و برای بهترین تجربه، همه چیز را بر اساس بهترین فصل برای رفتن به مصر برنامه ریزی کنید. به طور کلی، شرایط آب و هوایی مهم ترین عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند، زیرا گردش در گرمای شدید کویر راحت نیست. در حالی که فصول سردتر بسیار ایده آل هستند!

جشنواره ها و جشن های سالانه ای نیز وجود دارد که بهترین زمان سفر به مصر را تعیین می کند. مثل ماه رمضان که غذا و حمل و نقل محلی تحت تأثیر قرار می گیرد. به این ترتیب، این کشور در طول سال پذیرای گردشگران است، اما همیشه بهتر است تعطیلات خود را مطابق با نیازهای سفر شخصی خود برنامه ریزی کنید.

بهترین مکان های اقامتی در مصر

قیمت هتل‌ها در مصر و قاهره بسیار وابسته به شرایط آب و هوایی است. فصل‌های پرگردشگر یا به اصطلاح "High-Season" که در آن‌ها قیمت‌ ها افزایش می‌یابند از دسامبر تا آوریل به طول می انجامد و در نقطه‌ی مقابل فصول کم گردشگر یا به اصطلاح "off-season" ماه‌های ژوئن تا آگوست (اوت) هستند. اگر به قاهره، به خصوص در طول تعطیلات زمستان سفر می‌کنید توصیه می کنیم حتما از قبل و در سریع‌ترین زمان ممکن اتاق رزرو کنید. قیمت‌ها در هتل های بین‌المللی زنجیره‌ای ممکن است نوسان زیادی داشته باشند، اما در هتل‌های زنجیره ای محلی و مستقل تقریبا با ثبات هستند.

اغلب یک هتل 2 ستاره در نزدیکی مرکز شهر قاهره، زمانی یک مکان تجملی بوده است که به مرور تبدیل به هتلی کهنه و فرسوده شده است، بنابراین اگر تصمیم به اقامت در چنین هتل هایی بگیرید، می توانید به میزان زیادی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید. تقریبا به راحتی می‌شود در بدو ورود به این شهر یک هتل خوب پیدا کرد، اما اگر ندانید مقصدتان کجا است، تاکسی‌های فرودگاه ممکن است شما را در جایی دورتر پیاده کنند تا بلکه کرایه‌ی بیشتری دریافت کنند، پس خیلی مراقب باشید که کلاه سرتان نرود. پیشنهاد ما این است که حداقل  شب قبل از سفر، تکلیف هتل را مشخص کنید و اتاقتان را از قبل رزرو کنید.

جاذبه های دیدنی مصر

  • اهرام مصر

تور اهرام مصر
اهرام مصر

مشهورترین اهرام جهان، آن‌هایی هستند که در مصر واقع شده‌اند. احتمالا اغلب کسانی که به مصر سفر می کنند دلیل اصلی‌شان همین اهرام باشد. سازه‌هایی عظیم، که از آجر و سنگ ساخته شده‌اند و برخی از آن‌ها در میان بزرگترین بناهای جهان قرار دارند. تعدادی از این اهرام جلا داده شده‌اند و سطح سفید سنگی‌ آن‌ها بازتاب زیادی دارند. دلیل اینکار این بوده است که از فاصله‌های دور درخشان به نظر برسند.

از حدود 2,700 تا 1,700 سال قبل از میلاد، یعنی حدود هزار سال، مصری‌ها به دستور فراعنه شروع به ساخت این بناهای غول پیکر کردند. اولین هرم در طول پادشاهی شاه جوزر (معروف ترین فرعون سلسله‌ی سوم) و به وسیله‌ِ معمارش یعنی ایمهوتب ساخته شد. با این وجود، بزرگترین آن‌ها اهرام جیزه هستند. برزرگترین هرم از میان اهرام ثلاثه جیزه، هرم بزرگ خوفو است که تا قبل از ساخت کلیسای کاتدرال لینکولن در سال 1311 میلادی، بلندترین بنای جهان به شمار می‌رفت. همچنین هرم بزرگ خوفو یکی از عجایب هفتگانه‌ی باستانی دنیا به شمار می‌رود. بازدید از این شگفتی های دنیای باستان را از دست ندهید.

  • موزه‌ی ملی مصر

موزه‌ی ملی مصر
موزه‌ی ملی مصر

یکی از مشهورترین و البته غنی ترین موزه های جهان که در میدان تحریر قاهره واقع شده است. بیش از 120,000 مصنوعات از فرهنگ مصری در این موزه وجود دارد که تنها بخشی از آن‌ها در معرض دید عموم گذاشته شده است. به طور کلی هفت بخش در این موزه وجود دارد که به ترتیب زمانی مشخص شده‌اند. معروف‌ترین بخش گنجینه‌ی توت عنخ آمون  است. اگر دوست دارید با گذشته‌ و فرهنگ مصر بیشتر آشنا شوید به هیچ وجه بازدید از این موزه را از دست ندهید.

  • پارک الاَزهر مصر

هزینه تور اهرام مصر
پارک الاَزهر مصر

بعد از داشتن یک روز طولانی و گشت و گذار در تعدادی از جاذبه‌های قاهره، بهترین کاری که می توان انجام داد، نشستن یا دراز کشیدن در جایی خوش آب و هوا و تماشای کودکان، بزرگسالان وخانواده ها در حال خنده و تفریح است. پیشنهاد ما برای چنین کاری پارک زیبا و بزرگ الازهر خواهد بود. این پارک با 30 هکتار مساحت، و محوطه‌ای پر از درخت، گل، چمن، یک دریاچه کوچک، زمین بازی کودکان و  کانال‌های آبی نزدیک مرکز شهر  در خیابان "صلاح سالم" قرار دارد.

نکته‌ی جالب در مورد این پارک این است که تا چندین سال قبل محل جمع آوری آشغال‌ها شهری بود ولی به کمک بنیادی به نام آقا خان تبدیل به چنین محیط زیبایی شد. محیط پارک سر سبز و انبوه است و همین موضوع موقعیتی عالی را برای فرار از شلوغی شهر به وجود آورده است. مسلم است که در شهری همچون قاهره، وجود چنین فضای زیبایی نعمت بزرگی محسوب می‌شود.

  • ممفیس، پایتخت باستانی مصر

ممفیس یا منف 30 دقیقه از قاهره فاصله دارد. این شهر توسط منس (یکی از فرعون های اولین سلسله‌ی امپراطوری در مصر که گمان می‌رود مصر علیا و سفلا به دست او یکپارچه شده باشد) در 3,100 سال قبل از میلاد ساخته شده است. ممفیس در طول پادشاهی سلسله‌ی دوم موقعیتش را به عنوان پایتخت از دست داد و تنها چیزی که از آن زمان به جا مانده است یک موزه‌ی کوچک روباز است که ارزش بازدید زیادی دارد.

تور مصر
ممفیس، پایتخت باستانی مصر

در  این موزه می توانید مجسمه‌ی عظیم رامسس دوم (بزرگترین فرعون مصر باستان متعلق به سلسله‌ی نوزدهم) را ببینید که به صورت افقی قرار دارد. موارد جالب زیادی در اینجا برای تماشا وجود دارد که پیشنهاد می کنیم خودتان ببینید.

  • خان الخلیلی مصر

خان الخلیلی محله‌ای جالب در قاهره است که اتمسفری منحصر به فرد دارد. همچنین می توان آن را بهشت کسانی نامید که دنبال خرید سوغاتی هستند. اینجا صدها مغازه در کنار هم ردیف شده‌اند که اجناسی شبیه هم را به فروش می‌رسانند و همین موضوع فرصتی عالی را به وجود آورده است تا با کمی گشت و گذار بیشتر، بهترین معامله را انجام دهیم. شاید نقاط دیگری هم در این شهر برای خرید وجود داشته باشد، اما علاوه بر مقرون به صرفه بودن این منطقه، احساس خرید همچون یک بومی چیزی است که احتمالا جای دیگری نتوان به آن دست پیدا کرد.

  • رستوران سابایا مصر (Sabaya)

رستوران سابایا در مصر
رستوران سابایا در مصر

رستورانی عالی به همراه پیش‌غذاها، غذاها و دسرهای بسیار خوشمزه که شبی رویایی را برای شما رقم خواهد زد. گرچه قیمت های این رستوران کمی گران است، اما طعم لذیذ غذاهای لبنانی، مدیترانه‌‌ای و مصری در محیطی آرام با خدمه‌ای خوب ارزش چنین هزینه‌ای را خواهد داشت. به گفته‌ی بسیاری از گردشگرانی که به مصر سفر کرده‌اند این رستوران بهترین غذاهای لبنانی را در تمام این کشور پخت می کند. همین خود به تنهایی دلیلی کافی برای تجربه‌ی حداقل یک باره‌ی این مکان است. 

  • مسجد جامع محمد علی مصر

با اینکه مصر قرن‌ها زیر سلطه‌ی حکومت عثمانی بود، اما طراحی مساجد آن تا قبل از به قدرت رسیدن محمد علی پاشا بیشتر به سبک های منسوب سلسله‌ی قبلی (مملوک) بوده است.  مسجد مذکور در سال 1848 میلادی توسط موسس مصر جدید، محمد علی پاشا، درون قلعه‌ی صلاح الدین ساخته شد. این بنای زیبا دارای چند گنبد نقره ای و دومناره 82 متری زیبا است. یوسف بوشناک، معمار یونانی –عثمانی برای طراحی این مسجد، به طور غیر قابل انکاری از سبک سلطنتی عثمانی الهام گرفته است. بازدید از این بنای زیبا را از دست ندهید.

  • خوردن یک شام دلچسب بر روی رود نیل

نیل رودی است که طی هزاران سال گذشته تمدن های بسیاری را به شکوفایی رسانده است. هر یک از این تمدن‌ها آمدند و رفتند اما نیل هنوز پابرجاست. این رود فرصت های بسیاری را در اختیار کشور مصر گذاشته است. یکی از سرگرمی‌هایی که با وجود گران بودن، ارزش وقت و هزینه‌ای را که می کنید  دارد، گشت و گذار بر روی این رود است.  تعداد زیادی کشتی کروز وجود دارد که برای تفریح روی رود نیل و ارایه یک وعده شام یا ناهار خوشمزه آماده خدمت رسانی هستند.این تورها معمولا بین 2 تا 3 ساعت طول می کشد و در آن برنامه‌هایی از قبیل رقص سنتی، موزیک، نمایش tanoura (نوعی رقص سنتی) اجرا می‌شوند. مهمتر از همه یک وعده غذای عالی که تجربه شما از این نوع تورها را تکمیل می کند.

  • بخش اسلامی قاهره مصر (قاهره اسلامی)

متاسفانه اکثر گردشگران تنها در مورد بازار خان الخلیلی که فقط بخش کوچکی از قاهره اسلامی است می دانند. این ناحیه وسیع بناهای بسیار زیادی با قدمت صدها سال را در خورد نگه داشته است که بازدید از آن‌ها بر هر مسافری که به مصر می رود واجب است. منطقه‌ای شلوغ و فشرده از قاهره که با وجود خیابان‌های قدیمی، مساجد زیبا، بازارهای سنتی و قلعه‌ی صلاح الدین به همراه اتمسفری بسیار جادویی (به خصوص در ماه رمضان)،  به راحتی 1 تا 2 روز از وقت شما را می گیرد. بازدید از این منطقه را به هیچ وجه از دست ندهید.

  • پانوراما از برج القاهره

تور مصر
برج القاهره مصر

بدون شک دیدن همه جای شهری همچون قاهره که پر از آثار تاریخی باستانی و اسلامی است روزها و شاید هفته‌ها وقت می‌برد و تجربه‌ی چنین چیزی برای اغلب مردم ممکن نیست. اما شاید بشود همه‌ی این شهر راه هرچند از دور یکجا به تماشا نشست.  که با 187 متر ارتفاع بلندترین بنا در  کشور مصر به شمار می رود، در جزیره‌ی گیزا واقع شده است. گفته می‌شود این برج با الهام از یک گیاه لوتوس طراحی و ساخته شده است. تماشای بهترین مناظر از بالای نیل و شهر قاهره تجربه‌ای است که تا مدت‌ها از خاطرتان نخواهد رفت.

حمل و نقل در مصر

حمل و نقل در مصر
حمل و نقل در مصر

انواع وسایل نقلیه در سیستم حمل و نقل مصر وجود دارد تا هم ساکنان و هم توریست‌ها به راحتی به طرف مقصد مورد نظرشان جابجا شوند. تنها مشکل این است که، امکان دارد گردشگران خیلی در استفاده از آن و شلوغی جمعیت موجود در اتوبوس ها و تراموای احساس راحتی نکنند و این دو سیستم به طور 100 درصد قابل اطمینان نیستند. خوشبختانه سیستم متروی این شهر به سمت اکثر نثاط مهم و توریستی جابجا می‌شود. سیستم اتوبوس قاهره شامل چندین خط خدماتی متفاوت می‌شود. خدمات متفاوت، هزینه‌ های متفاوت دارند. در این شهر اتوبوس و مینی بوس های استاندارد وجود دارد که توسط سازمان حمل  و نقل قاهره (CTA) اداره می‌شود.

همچنین تعدادی میکرو بوس وجود دارد که توسط سازمان‌های خصوصی اداره می‌شوند. قسمت تاسف بر انگیز در مورد میکروبوس‌ها این است که با وجود اینکه ارزان هستن، اما قایل اطمینان (به دلیل وجود تعداد زیاد جیب برها) نیستند. سیستم تراموای این شهر  از سال 1896 مشغول به کار است. این سیستم شامل سه خط است که توسط CTA اداره می‌شود. برخلاف اتوبوس، سیستم متروی قاهره هم کارآمد و هم قابل اعتماد است. این سیستم زمستان‌ها از 5:30 دقیقه صبح تا نیمه‌های شب، و تابستان‌ها از 5:30 دقیقه‌ی صبح تا ساعت 1:00 بامداد مشغول سرویس دهی به مردم است. متروهای این شهر هم در زمستان و هم در طول تابستان هر 6 دقیقه یک بار توقف دارند. این سیستم در حال حاضر دو خط دارد و سریع ترین و به علاوه ارزان‌ترین راه جابجایی در قاهره به شمار می‌رود.

قیمت تور کشور مصر

  • هزینه‌ی هاستل

تنوع هاستل‌ها در قاهره چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت نسبتا خوب است. برای یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی باید حدود 27 تا 81 پوند مصری بپردازید. اگر دوست دارید در اتاق های خصوصی اقامت داشته باشید هم باید به طور میانگین متحمل پرداخت حدود 50 تا 100 پوند مصری برای یک شب اقامت در اتاق خصوصی با تخت دو نفره یا دو تخت مجزا شوید. البته با کمی جستجو هم می توانید هاستل‌های ارزن تری هم پیدا کنید.

  • هزینه‌ی اقامت در هتل

خوشبختانه کسانی که از نظر بودجه محدودیت دارند، می توانند هتل‌هایی خوب با قیمت‌های منطقی پیدا کنند. همانطور که پیش‌تر گفتیم برای کسانی که تجملاتی هستند هم گزینه‌های بسیار خوبی در این شهر پیدا می شوند.

تور مصر
هتل 5ستاره در مصر

همانطور که مشاهده می کنید شروع قیمت حداقل هتل‌های 4 ستاره از قیمت حداقل هتل های 3 ستاره بسیار کمتر است. پس اگر کمی حوصله به خرج دهید و هتل مناسبی پیدا کنید، می توانید با پرداخت هزینه‌ی کمتر خدمات بهتری را دریافت کنید.

  • متوسط قیمت مواد غذایی مصر

غذا و نوشیدنی در این کشور با وجود داشتن استاندارد اروپایی کاملا ارزان هستند.

صبحانه

بسیاری از هتل‌های این شهر وعده‌ی صبحانه را ارائه می دهند، اما اگر اینگونه نبود سری به کافه‌های محلی و غرفه های غذا فروشی خیابانی بزنید و صبحانه‌ی مورد علاقه‌تان را سفارش دهید. (4 تا 10 پوند مصری)

ناهار

تا زمانی که از رستوران های توریستی اجتناب کنید، می توانید غذاهای واقعا ارزانی را میل کنید. (6 تا 20 پوند مصری)

شام

با فرض اینکه شما می خواهید شامتان را در کافه‌ها یا رستوران‌های محلی میل کنید، می توانید غذاهای خوشمزه‌ی محلی را با قیمت های کمی تهیه کنید. (12 تا 40 پوند مصری)

اگر دوست دارید خودتان پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

نکات گردشگری مصر

در ادامه نکاتی در مورد بایدها و نبایدهایی که در سفر به مصر باید در نظر داشته باشید آورده شده است.

  1. همیشه مقدار زیادی آب همراه خود داشته باشید چون آب و هوا در اکثر نقاط گرم است.
  2. به خاطر داشته باشید که به کارکنان انعام بدهید. انعام بخش بزرگی از فرهنگ مصر می باشد.
  3. به قوانین و مقررات بناهایی که بازدید می کنید احترام بگذارید. این قوانین برای محافظت از بناهای تاریخی برای اعمال می شوند.
  4. زمانی که در شهرهای قاهره یا الکساندرا نیستید، و به خصوص هنگام بازدید از مکان های مذهبی، پوشش خود را رعایت کنید.
  5. کفش مناسب همراه داشته باشید تا زیر آفتاب داغ با دمپایی راه نروید!
  6. در ماه رمضان در مکان های عمومی چیزی نخورید و سیگار نکشید.
  7. با زنان محلی بدون اجازه صحبت نکنید و از آن ها عکس نگیرید.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تور مصر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تور مصر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.