زمان مطالعه: 1 دقیقه
خورش قیمه بادمجان

خورش قیمه بادمجان

(برای 4 نفر)مواد لازم برای خورش قیمه بادمجان:گوشت                     150 گرملپه                          1/2لیوانپیاز...

Eggplant-stew(2)
Eggplant-stew(2)

(برای 4 نفر)

مواد لازم برای خورش قیمه بادمجان:

گوشت                     150 گرم
لپه                          1/2لیوان
پیاز متوسط              1 عدد
رب                          1 قاشق غذاخوری پر
لیمو عمانی              4 عدد
بادمجان سرخ شده به تعداد دلخواه
نمک ،فلفل ،زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان :
ابتدا پیاز را ریز خرد میکنیم و در روغن سرخ میکنیم تا حدی که سبک و نرم شود سپس گوشت را اضافه کرده کمی تفت میدهیم بعد ادویه ها را اضافه و با گوشت خوب تفت میدهیم سپس لپه ای را که حداقل 3 ساعت خیس کرده بودیم را اضافه و حدود یک دقیقه با گوشت تفت میدهیم تا بوی خامی لپه گرفته شود سپس رب گوجه را اضافه و مجدد حدود یک دقیقه تفت میدهیم تا رب خوش رنگ شود حالا حدود 3 لیوان آب جوش اضافه میکنیم و حرارت را زیاد میکنیم تا جوش بیاد، سپس حرارت را کم میکنیم و در ظرف را میبندیم تا پخته شود . لیمو را هم نیم ساعت در ظرف آب گرم میگذاریم تا تلخی آن گرفته شود سپس با چاقو چند سوراخ روی آنها ایجاد کرده و به خورش اضافه میکنیم،حدود چهار ساعت برای پخت خورش زمان لازم است ،بعد از آن در ظرف را برداشته و یک ساعت هم با در باز میگذاریم تا خورش جا افتاده و به روغن بیفتد . حالا نمک را هم اضافه کرده و یک ربع آخر پخت، بادمجانهای سرخ شده را هم به خورش اضافه کرده تا پخته شود . بعد از اضافه کردن بادمجان دیگه خورش را هم نمیزنیم و بیشتر از یک ربع هم بادمجانها نیاز به پخت ندارند در نهایت کمی زعفران و فقط چند قطره گلاب به خورش اضافه کرده تا از عطر و طعمش لذت ببریم .
نوش جان

Eggplant-stew(1)
Eggplant-stew(1)

نظر خود را درباره «خورش قیمه بادمجان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خورش قیمه بادمجان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.