زمان مطالعه: 1 دقیقه
خوراک بادمجان و گوشت کبابی

خوراک بادمجان و گوشت کبابی

بادمجان یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی به ویژه در ایران است که با ترکیب آن با گوشت می توان خوراک ها و غذاهای...

بادمجان یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی به ویژه در ایران است که با ترکیب آن با گوشت می توان خوراک ها و غذاهای خوش طعمی را تهیه کرد. آسمونی در این بخش طرز تهیه خوراک بادمجان و گوشت کبابی را منتشر می کند.

خوراک بادمجان و گوشت کبابی
خوراک بادمجان و گوشت کبابی



خوراک بادمجان و گوشت کبابی

مواد لازم خوراک بادمجان و گوشت کبابی:

گوشت بره 500 گرم

پودر رازیانه نصف قاشق چایخوری

فلفل قرمز خرد شده نصف قاشق چایخوری

نمک به میزان دلخواه

بادنجان متوسط دو عدد

روغن زیتون 5 قاشق غذاخوری

برگ های تازه ریحان 3 قاشق غذاخوری

نان تست 4 عدد

پنیر فتا پیمانه

لیموترش یک عدد

eggplant-and-grilled-meat
eggplant-and-grilled-meat

دستور پخت خوراک بادمجان و گوشت کبابی

سیخ های چوبی را در آب قرار دهید تا خیس شوند. گوشت های فیله بره را نیز به مکعب های دو سانتی متری برش دهید. درون یک کاسه به آنها، نمک، فلفل قرمز خرد شده و پودر رازیانه بزنید و با دست ورز دهید تا به همه جای گوشت ها برسد. بادمجان ها را از طول به ورقه های نازک برش دهید. روی آنها نمک بپاشید و داخل دستمال کاغذی حوله ای بگذارید تا تلخی آنها گرفته شوند. 20 دقیقه بگذارید بمانند. در این فاصله، کباب پز را روشن کنید. در یک کاسه، نعنا، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و نوک انگشت نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. آن را کنار بگذارید. روی بادنجان ها روغن زیتون بمالید. روی نان ها نیز روغن زیتون بمالید و کنار بگذارید. گوشت ها را به سیخ بکشید. آنها را به همراه بادنجان و نان ها روی کباب پز بگذارید. آنها را مرتب برگردانید تا همه جای گوشت ها به خوبی پخته شوند. 4 تا 6 لایه بادنجان را در هر بشقاب بچینید. روی آنها یک یا دو سیخ کباب بگذارید. روی آنها از سس نعنا بریزید و در آخر، فتاهای خرد شده را اضافه کنید. این غذا را با نان های تست شده، گرم و به همراه یک قاچ لیموترش سرو کنید.

خوراک بادمجان و گوشت کبابی
خوراک بادمجان و گوشت کبابی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «خوراک بادمجان و گوشت کبابی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره خوراک بادمجان و گوشت کبابی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.