زمان مطالعه: 6 دقیقه
رپورتاژ نویسی موثر

رپورتاژ نویسی موثر

اگر شما هم با رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ خبری آشنا باشید، ممکن است تهیه یک رپورتاژ موثر و به طور کلی رپورتاژ نویسی برایتان به یک چالش تبدیل شده باشد.

آیا می دانستید یکی از موفق ترین مقالات نیویورک تایمز در سال 2014 یک رپورتاژ آگهی بود؟ براساس گزارشات منتشر شده، این یکی از مقاله های برتر نشریه کانتنت در سالی بود که اولین رپورتاژ آن منتشر شد و در کنار محتوای روزنامه‌نگاری این نشریه قرار گرفت. ژورنال یک منبع خبری آنلاین در ایرلند است و یک کمپین رپورتاژ آگهی در رابطه با سلامت روان برگزار کرد. این محتوا نه تنها آگاهی کمپین را افزایش داد، بلکه میزان اشتراک‌گذاری آن را هم به صورت حضوری و هم در رسانه‌های اجتماعی به بالاترین میزان خود رساند.

رپورتاژ نویسی در سال های اخیر و در کسب و کارهای مختلف رشد چشمگیری داشته است. از آنجایی که کسب ‌و کارهای زیادی در این فضا رقابت می‌کنند، مخاطبان دوست ندارند از محتوای نامربوط، فریبنده یا ضعیف ناامید می‌شوند. درست مانند تبلیغات های سنتی که در دوران خود به خوبی حمایت می شدند، رپورتاژ شما نیز می توانند بسیار موثر واقع شوند. آسمونی در این بخش به شما آموزش می دهد که چگونه یک رپورتاژ موثر بنویسید.

خرید رپورتاژ آگهی به یکی از بهترین روش های لینک سازی تبدیل شده است که علاوه بر جذب مستقیم مشتریان بالقوه باعث ارتقاء رتبه‌ی وبسایت شما نزد گوگل نیز میشود. نحوه نگارش رپورتاژ آگهی بخش بسیار مهم آن است.

در مرحله اول باید ببینیم چگونه باید تاثیر یک رپورتاژ آگهی خوب را بررسی کرد و چه معیارهایی برای موفقیت در بازاریابی آنلاین توسط رپورتاژ وجود دارد. رپورتاژ بهترین راهکار برای بهبود رتبه سایت شما در گوگل است و انتشار آن در سایت های معتبر باعث افزایش اعتبار برند شما میشود. انتشار رپورتاژ آگهی بصورت کمپین در تعداد قابل توجهی از سایت های معتبر برای برندینگ شرکت شما بسیار موثر است.

اگر بدنبال بهبود رتبه سایت خود در الکسا هستید با تاثیر بالایی که بروی رتبه گوگل دارد ورودی قابل توجهی رو بصورت پایدار دریافت خواهید کرد. اگر رپورتاژ نگاری شما خوب باشد، قابل توجه کاربران قرار میگیرد و این یعنی بازنشر خبر در سایت های دیگر و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی. در ادامه به روش هایی برای رپورتاژنویسی خوب اشاره می کنیم.

رپورتاژ نویسی برای مخاطب

هر نشریه ای مخاطبان منحصر به فردی دارد، چه مخاطب آن عموم مردم باشند مانند روزنامه نیویورک تایمز و چه یا گروهی خاص مانند روزنامه زنان امروز. نحوه صحبت شما با خوانندگان هر کدام از این ها باید متفاوت باشد. درباره چیزی بنویسید که کاربردی و جالب باشد. صرفاً مطالعه پیشینه کسب و کار شما و نحوه ارائه خدماتتان نمیتواند برای کاربر جذاب باشد سعی کنید در قالب یک مقاله مفید و کاربردی در زمینه تخصصی خودتان با مخاطب ارتباط برقرار کنید.

 رپورتاژ اگهی رایگان
نوشتن رپورتاژ آگهی

 

برای یک لحظه، بیایید وانمود کنیم که برند شما با یک وبسایت خیالی قراردادی امضا کرده است. شما یک رپورتاژ آگهی از این وبسایت خریداری کرده اید و اکنون باید محتوا را برای درج در آن وبسایت ارسال کنید. مقالات وبسایت خیالی را بخوانید تا با نوع محتوا و لحن آن آشنا شوید. این موضوع برای رپورتاژ نویسی موثر به کارتان می آید. این چیزی است که خوانندگان انتظار خواندن آن را دارند و می‌خواهند با همان لحن با آنها صحبت شود.

از عبارات تخصصی و نامفهوم استفاده نکنید. حتی اگر در یک وبسایت کاملاً تخصصی رپورتاژ آگهی شما منتشر شود بازهم احتمال آنکه یک کاربر غیر تخصصی آنرا بخواند زیاد است سعی کنید رپورتاژ خودتان را به صورت ساده و قابل درک برای تمام کاربران بنویسید تا علاوه بر کاربران تخصصی بتوانید برخی از کاربران غیر تخصصی را هم به موضوع خودتان جذب کنید.

داستان گویی در رپورتاژ نویسی

درخواست خرید و فروش نکنید! حتی اشاره نکنید که می خواهید چیزی را بفروشید. این بزرگترین اشتباه در نگارش رپورتاژ آگهی است و برند شما را از بین می برد. سعی کنید روی حقایق تمرکز کنید. هدف رپورتاژ آگهی فقط فروش نیست، بلکه برای اطلاع رسانی مخاطبان نوشته می شود. این یک تمایز مهم است و اغلب بازاریاب ها در تشخیص آن اشتباه می کنند. محتوایی که می نویسید باید منحصر به فرد و ذاتا دارای ارزش باشد. یعنی خواننده باید با مصرف چیزی، کیفیت آن را درک کند؛ نه اینکه شما به او بگویید محصولتان با کیفیت است.

نمایش لوگو در محتوای رپورتاژ بسیار موثر است. در واقع، بر اساس نتایج یک مطالعه، نمایش لوگوی و قابل کلیک بودن آن ممکن است نرخ کلیک سایت شما را 15٪ افزایش دهد. همچنین به شفافیت محتوا کمک می‌کند و نشان می دهد که این مطلب در دسته رپورتاژ آگهی جای می گیرد.

تیترهای جذاب بنویسید. هدف از انتشار رپورتاژ علاوه بر ایجاد بک لینک های باکیفیت، خوانده شدن آن توسط کاربران و جذب مشتری جدید است و این موضوع فقط وقتی رخ می دهد که عنوان بتواند کاربران را متقاعد به خواندن رپورتاژتان کند.

در رپورتاژ نویسی صادق باشید

به مخاطب بگویید که این مقاله رپورتاژ آگهی است. در غیر این صورت برند خودتان هزینه را می پردازد. به این فکر کنید که وقتی کسی شما را فریب می دهد چه احساسی دارید. خوانندگان فکر می کنند در حال خواندن محتوای نویسندگان هستند، اما بعداً متوجه می شوند که این محتوا رپورتاژ آگهی است و احساس خوبی پیدا نمی کنند.

تقریباً 33٪ افراد ادعا می کنند که اگر محتوای رپورتاژ آگهی جالب به نظر برسد، می توانند روی آن کلیک کنند؛ همانطور که روی مقاله غیرحمایت شده کلیک می کنند. اینجاست که برند شما فرصتی برای درخشیدن خواهد داشت: فقط باید محتوای فوق العاده تولید کنید، بصورت مداوم!

محتوای خود را بین 200 تا 600 کلمه نگه دارید

هنگام رپورتاژ نویسی برای یک برند، مانند محتوای وبسایت، متن باید به اندازه کافی طولانی باشند تا اطلاعات قابل توجهی به مخاطب ارائه دهد و به اندازه کافی کوتاه باشد تا توجه خواننده را جلب کند. اغلب، در انتهای یک متن رپورتاژ یک تماس یا پیام مهم قرار دارد، بنابراین مدیریت طول محتوا یک عنصر مهم برای راضی نگه داشتن برند و جذب خوانندگان است.

از رسانه هایی مانند تصاویر و ویدئو استفاده کنید

هزینه نوشتن رپورتاژ آگهی
رپورتاژ نویسی موثر

محتواهایی که شامل تصاویر، گرافیک، عکس یا ویدیو هستند بسیار جذاب‌تر اند. وقتی محتوای شما با عکس و ویدئو تکمیل می‌شود، مخاطب مدت بیشتری در سایت شما می‌ماند و احتمال بیشتری دارد که پست شما را در دیگر پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. محتوای چند رسانه ای برای یک برند شما یک فرصت طلایی است و شما را از سایر سایت ها متمایز می کند. برنامه های جدید عکاسی و فیلمبرداری که این روزها به ترند تبدیل شده، ایجاد محتوای سرگرم کننده را بسیار آسان کرده است.

سئو و کلمات کلیدی را فراموش نکنید

اگر محتوای یک رپورتاژ آگهی، سؤالات متداول یا اطلاعاتی در مورد محصول را در اختیار شما قرار دهد، ممکن است شامل کلمات کلیدی و عباراتی باشد که شما را به یک سایت خاص هدایت کند. وقتی آن کلمات یا عبارات جستجو می‌شوند، رپورتاژ شما ترافیک بیشتری خواهد گرفت و در نتیجه، سایت میزبان نیز ترافیک بیشتری را از طریق رپورتاژ شما دریافت خواهد کرد. یک معامله برد - برد!

محتوای تکراری دشمن شماست!

برای رپورتاژ نویسی و نگارش یک رپورتاژ آگهی خوب نیاز به تخصص و منابع زیادی است. محتوایی که می نویسید باید یونیک باشد. اگر یک سایت دارید، استفاده مجدد از محتوایی که قبلاً برای مخاطبان سایت شما نوشته شده است، هیچ لطفی برای شما نخواهد داشت. با خیال راحت از سایت خود الهام بگیرید، اما آن را برای رپورتاژ آگهی تغییر دهید.

برای تاثیر گذاری بیشتر رپورتاژ آگهی چه اقداماتی لازم است؟

سعی کنید قبل از انتشار رپورتاژ آگهی در خصوص محدودیت های زمانی رپورتاژ آگهی در وبسایت مقصد مطمئن شوید. در هر وبسایت ضرورتی به انتشار بیشتر از 1 رپورتاژ آگهی وجود ندارد مگر اینکه وبسایت مورد نظر شما برای چند موضوع کلیدی در جایگاهی ایده آل باشد و شما قصد رقابت در آن موضوعات را داشته باشید.

در صورت تمایل به انتشار چندین رپورتاژ آگهی سعی کنید محتوای تبلیغاتی منحصر به فردی را برای هر سایت آماده کنید تا علاوه بر تنوع محتوا بتوانید آنکرتکست بهتری برای کلمات کلیدی و صفحات مدنظرتان انتخاب کنید. از مدیر وبسایت بخواهید که رپورتاژ آگهی شما را در صورت امکان در دسته بندی مرتبط و با برچسب های مرتبط منتشر کند. از دیده شدن رپورتاژ آگهی خود حتی برای چند ساعت (اگر چند روز باشد که چه بهتر) در صفحه اصلی وبسایت مقصد مطمئن شوید. حتماً از چند تصویر گیرا و کاربردی در متن رپورتاژ آگهی خود استفاده کنید.

آسمونی تجربه بسیاری در زمینه رپورتاژ آگهی و بک لینک دارد و بستری مناسب برای دستیابی به اهداف تبلیغاتی شما فراهم کرده است. برای سفارش بک لینک و رپورتاژ به آیدی تلگرام Asemooni_admin@ پیام دهید.

نظر خود را درباره «رپورتاژ نویسی موثر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رپورتاژ نویسی موثر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.