زمان مطالعه: 1 دقیقه
تاثیر خنده بر سلامت

تاثیر خنده بر سلامت

زمانیکه مقدار زيادی انرژی منفی در بدن ذخيره مي‌ شودپس بهتر است از شر این انرژیهای منفی خلاص شد و اين انرژي از طريق خنده از ذهن و بدن ما تخليه مي ‌شود و هميشه ب

بنام یگانه عالم

تاثیر خنده بر سلامت روان

خنده چیست؟

خنده غالبا برای ابراز شادمانی به کار می ‌رود و فقط انسان است که این توانایی رادارد.
زمانیکه مقدار زیادی انرژی منفی در بدن ذخیره می‌ شودپس بهتر است از شر این انرژیهای منفی خلاص شد و این انرژی از طریق خنده از ذهن و بدن ما تخلیه می ‌شود و همیشه بعد از خنده، احساس آرامش می کنیم.
خنده دارای جایگاه ویژه و پرارزشی است و موجب کاهش هورمون‌ های استرس ‌زاو افزایش هورمون‌هایی مانند آندورفین می شود.و در پی آن شادابی ونشاط را به ارمغان می اورد.
خنده درمانی به عنوان یکی از روش‌ های موثر در اختلالات رفتاری است و حتی این روش در بیمارانی که مبتلا به افسردگی هستند تاثیر بسزایی دارد.
خندیدن باعث میشود تا شما زود تر بفهمید و حافظه ای قوی و همچنین قدرت استدلال و منطق بیشتر ی داشته باشید. شاید برایتان پیش آمده باشد زمانیکه درس یا مطلبی را با خنده یاد میگیرید ملکه ذهن شما میشود و کسانیکه بیشتر میخندند سازگارتر هستند.
افراد خنده رو جذاب تر هستند و باعث میشود حرفهایشان برای ما شیرین تر و قابل فهم تر باشد و روابط اجتماعی خیلی بهتری دارند.
بعضی از افرادکه خیلی سخت می ‌خندند، معمولا از نظر روانی، افراد پرتنش و پر استرسی هستند.
هر موقعیت بدی که ما در آن قرار میگیریم اگر واقعا با دید بهتری به آن نگاه کنیم انقدر هم بد نیست پس بهتر است که به آن بخندیم چون خنده بر هر درد بی درمان دواست.
بیماری‌ هایی که منشا عصبی و فکری دارند بهتر است که با خنده درمان شوند.
(سارا فلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تاثیر خنده بر سلامت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تاثیر خنده بر سلامت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.