زمان مطالعه: 3 دقیقه
نگهداری از حیوانات خانگی، مخصوصا سگها

نگهداری از حیوانات خانگی، مخصوصا سگها

ترفندهایی جالب برای نگهداری اقتصادی از حیوانات خانگی، مخصوصا سگها

حیوان کوچک خانگی شما همواره نیاز به توجه و تشویق شما دارد، اما با هزینه های زندگی امروز، خیلی از ما از پس نگهداری حیوانات خانگی برنمی آییم، هر موضوعی مربوط به حیوان خانگی ما برای انجام نیاز به پول دارد، بعضی از ما نیز خودمان از مراجعه به دکتر پرهیز میکنیم، اما چک آپ حیوان خانگی خود را به موقع و سر وقت انجام میدهیم، یا جایزه های گران قیمت برایشان میخریم و به طور خلاصه، اگر صاحب حیوان خانگی هستیم در خرج بسیار افتاده ایم اما باید چه کار کرد؟ آسمونی در ادامه این مطلب به معرفی چند ترفند اقتصادی برای نگهداری از حیوانات خانگی خصوصاً برای سگ ها می پردازد.

جایزه خوراکی

خودمان جایزه خوراکی برای سگمان بسازیم!

مواد لازم:

  • 1 واحد شیر
  • 1 واحد کره بادام زمینی
  • آرد (هر نوع از آرد)

همه ی این مواد را با هم مخلوط کنید و در قالب یخ کوچک بریزید و در فریزر قرار دهید. هربار یکی از آنها را به حیوان خانگیتان جایزه دهید. (بعداً از آسمونی تشکر میکنید!)

بی قراری سگ

سگ شما به غذایش حمله میکند و کل غذا را یکباره میبلعد؟ طبیعیست چون هنوز مایل به شکار است. اما برای جلوگیری از این موضوع، مانند عکس زیر عمل کنید. نترسید، عصبانی و رنجیده نمیشود، بلکه حین غذا خوردن بازی هم میکند!

بیقراری سگ در غذا خوردن
بیقراری سگ در غذا خوردن

همه جای خانه راه می افتد و همه چیز را گاز میزند و میجود؟ آسایش ندارید؟
اسپری تلخ تهیه کنید و روی چند جای رندوم از منزل اسپری کنید. خوردن آن اصلا برای سگها مضر نیست و سگ ما متوجه میشود همیشه هم جویدن مبل، لباسها و لبه فرش خوشایند نخواهد بود!

شامپوی مخصوص سگ

برای سگتان شامپو نخرید!
میتوانید خودتان شامپو سگ درست کنید. جوش شیرین و سرکه و مقداری مایع ظرف شویی و کمی آب برای رقیق سازی کافیست. (همچنین بوی بد دستشویی سگ نیز پس از 10 دقیقه با به کار بردن همین ترکیب برطرف میشود.)

منظم کردن ناخن های حیوان خانگی

چیدن ناخن های حیوان خانگی
چیدن ناخن های حیوان خانگی

از یک ابزار چرخشی کوچک یا درِمِل (dremel) برای منظم کردن ناخن های حیوان خانگی تان استفاده کنید!
رشد بیش از حد ناخن های حیوان خانگی ما میتواند باعث فرو رفتن ناخن هایش در پنجه و درد و عفونت شدید شود، این کار را آرایشگران پت میتوانند انجام دهند، اما پول و وقت برای این کار همیشه نیست! پس چه کار میکنیم؟ استفاده از یک مصراب کاملا موثر و بی خطر است و مانند ناخنگیر فشار ناگهانی به ناخن های ضخیم حیوان دلبندمان وارد نمیکند و حتی صدای مضراب نیز برایشان جالب است. (مطمئن شوید هر چند ثانیه درمل را خاموش میکنید تا به خاطر اصطکاک داغ نشود. همچنین جهت چرخش درمل باید در جهت رشد ناخن های پنجه باشد.)

بررسی دستگاه گوارش حیوان خانگی

اگر دستگاه گوارش پت شما او را اذیت میکند، یک سوپ خوشمزه با برنج و مرغ درست کنید. البته ابتدا بهتر است با دکتر دامپزشک صحبت و مشورت کنید.

برای چند دقیقه او را از خود دور کنید

چند دقیقه و ساعت برای خودتان تنهایی میخواهید و سگتان شما را به حال خودتان رها نمیکند؟ میفهمیم!
اسباب بازی مورد علاقه اش چیست؟ همان را در کاسه ای بیندازید و رویش آب سوپ مرغ یا آب خالی بریزید و در فریزر بگذارید. چند ساعت بعد آن را از کاسه درآورید. به محض اینکه بفهمد اسباب بازی محبوبش میان یخ و آب مرغ یخ زده گیر افتاده، تا وقتی یخ را با لیسیدن آب نکند آن را رها نمیکند! در این مدت به کارتان برسید.

با سگ های پرانرژی چکار می توان کرد؟

اگر سگتان خیلی پرانرژی است و همه جا میدود و آرامش ندارد چی؟
یک جلیقه ی کوچک برای او تهیه کنید. (خودتان هم میتوانید این جلیقه را از شلوارهای کهنه کوهنوردی یا هر لباس کهنه دیگری بسازید.) با توجه به جثه ی سگ، به دو طرف جلیقه دو عدد بطری آب وصل کنید. لباس سنگین خواهد شد و سگتان زودتر از حد معمول خسته میشود و کنار شما مینشیند.

چند ترفند دیگر برای نگهداری از سگ های خانگی

  1. حتما روش تنفس مصنوعی دادن به سگتان را با توجه به نژاد او یاد بگیرید.
  2. اگر سگتان در طبیعت گم شد، فیلم بازی کنید که در خطر افتاده اید. در صورتی که نزدیکتان در حال بازیگوشی باشد، دوست کوچولوی شما حتما برمیگردد.
  3. بوی بد دهان سگ را با چند تکه جعفری میان غذای او پنهان کنید.
  4. برف آمده و پت خود را برای پیاده روی میبرید؟ حتما کف پنجه هایش را وازلین بزنید تا خوشحال تر باشد.
  5. تابستان همیشه مواقعی او را به پیاده روی ببرید که آسفالت داغ نیست. همچنین آنها را هیچوقت (تاکید میکنیم، هیچوقت!) در خودرو خود تنها نگذارید.
  6. به جای کفش و پاپوش برای سگتان میتوانید 4 بادکنک با سایز مناسب تهیه کنید. مطمئن شوید که دهانه بادکنک ها خیلی تنگ نباشند.
  7. اگر از جاروبرقی میترسد، با جایزه میتوانید به او یاد دهید که جارو برقی خیلی هم دستگاه خوبی است. (به نفع خودتان است قبل از ریزش فصلی موی سگ حتما این را به او آموزش دهید تا مجبور نشوید به جای بدن سگتان، هرروز کل خانه را جاروبرقی بکشید!) اگر دیر شده و همین که این مطلب را میخوانید، مبل و فرش خانه پر از موی سگ است، یک دستکش ظرفشویی خیس دستتان کنید و چندبار روی سطح مورد نظر بکشید و شاهد معجزه اش باشید.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نگهداری از حیوانات خانگی، مخصوصا سگها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نگهداری از حیوانات خانگی، مخصوصا سگها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.