زمان مطالعه: 1 دقیقه
فعالیت اقتصادی چیست؟ + انواع فعالیت های اقتصادی

فعالیت اقتصادی چیست؟ + انواع فعالیت های اقتصادی

اقتصاد هر کشور قلب آن کشور محسوب می شود و تمام فعالیت های دیگر تحت شعاع آن قرار دارد. در مورد فعالیت اقتصادی...

اقتصاد هر کشور قلب آن کشور محسوب می شود و تمام فعالیت های دیگر تحت شعاع آن قرار دارد. در مورد فعالیت اقتصادی چقدر اطلاعات دارید؟ اگر می خواهید بدانید فعالیت اقتصادی چیست؟ و با انواع فعالیت های اقتصادی آشنا شوید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید.

فعالیت اقتصادی چیست؟ + انواع فعالیت های اقتصادی
فعالیت اقتصادی چیست؟ + انواع فعالیت های اقتصادی

فعالیت اقتصادی چیست؟ + انواع فعالیت های اقتصادی

اقتصاد یا ترازمان به یک نظام اقتصادی در یک یا چند منطقه جغرافیایی یا سیاسی خاص اطلاق می‌شود و در برگیرنده تولید، توزیع یا تجارت و مصرف کالاها و خدمات در آن منطقه یا کشور می‌باشد. آسمونی : یک اقتصاد مجموع کل ارزش معاملات میان فعالان اقتصادی نظیر افراد، گروه‌ها، سازمانها و حتی ملتهاست. اقتصاد برآیند کلیه فرایندهایی است که فرهنگ، ارزشها، آموزش، تکامل تکنولوژیکی، تاریخ، سازمان اجتماعی، ساختار سیاسی و سیستمهای قانونی و همین‌طور جغرافیا و مواهب طبیعی را دربر می‌گیرد. این عوامل زمینه، محتوا و شرایطی را که یک اقتصاد در آن عمل می‌کند را تعیین می‌نمایند. برخی فرهنگها اقتصادهای مولدتری را به وجود می‌آورند و لذا ارزش یا GDP بیشتری را تولید می‌کنند.

انواع واحدهای اقتصادی را از نظر نوع فعالیت در سه دسته می توان طبقه بندی کرد:

الف) مؤسسات خدماتی مؤسساتی نظیر بانک ها، تعمیرگاه ها، هتل ها، درمانگاه ها و آموزشگاه ها را که خدماتی به مشتریان ارائه می کنند و از این راه کسب درآمد می نمایند، مؤسسات خدماتی می گویند. ب) مؤسسات بازرگانی آسمونی : مؤسسات بازرگانی مؤسساتی هستند که به خرید و فروش کالا اشتغال دارند، بدون آنکه شکل کالای مورد مبادله را تغییر دهند. مؤسسات بازرگانی، عمده فروشان یا بنکداران و خرده فروشان را شامل می شود. فروشگاه ها و خوار و بار فروشی ها نمونه هایی از مؤسسات بازرگانی هستند. ج) مؤسسات تولیدی مؤسساتی را که مواد اولیه و کالاهایی را خریداری و آنها را تغییر شکل می دهند یا به کالای دیگری تبدیل می کنند و به فروش می رسانند، مؤسسات تولیدی می گویند. مانند شرکت های خودروسازی، صنایع شیمیایی، کارگاه های تجاری و… . مؤسسات تولیدی با استفاده از عوامل تولید به ساخت کالا می پردازند.

انواع واحدهای اقتصادی

آسمونی : بنابراین، انواع واحدهای اقتصادی را از نظر نوع فعالیت عبارتند از:

  • مؤسساتی که از طریق ارائۀ خدمات کسب درآمد میکنند، مؤسسات خدماتی نامیده می شوند.
  • مؤسسات بازرگانی مؤسساتی هستند که به خرید و فروش کالا اشتغال دارند، بدون آنکه شکل کالای مورد مبادله را تغییر دهند.
  • مؤسسات تولیدی مؤسساتی هستند که مواد اولیه و کالاهایی را خریداری می کنند و آنها را تغییر شکل می دهند و یا به کالای دیگری تبدیل می کنند.
نظر خود را درباره «فعالیت اقتصادی چیست؟ + انواع فعالیت های اقتصادی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فعالیت اقتصادی چیست؟ + انواع فعالیت های اقتصادی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.