زمان مطالعه: 2 دقیقه
راهنمای خرید از سایت ebay + معرفی ای بی

راهنمای خرید از سایت ebay + معرفی ای بی

در سال 1995 یک آمریکایی ایرانی الاصل متولد فرانسه، به نام Pierre Omidyar زمانی که تنها 28 سال سن داشت وبسایت خرید، فروش و مزایده آنلاین eBay را تاسیس کرد.

در سال 1995 یک آمریکایی ایرانی الاصل متولد فرانسه، به نام Pierre Omidyar زمانی که تنها 28 سال سن داشت وبسایت خرید، فروش و مزایده آنلاین eBay را تاسیس کرد. امروزه این وبسایت بدل به یک شرکت چند ملیتی با سرمایه ی چند میلیارد دلاری شده است که در بیش از 30 کشور دنیا شعبه دارد. این وبسایت بزرگ به کاربرانش اجازه می دهد که کالاهای خود را به فروش یا مزایده (حراج) بگذارند یا کالاهای مورد نیازشان را با خرید آنلاین از آن تامین کنند. خرید از eBay شاید در نگاه اول کمی پیچیده به نظر بیاید، اما در این مقاله این فرآیند به ظاهر پیچیده را برای شما کاربران عزیز آسمونی توضیح می دهیم.

راهنمای خرید از eBay

به طور کلی و مشابه هر وبسایت آنلاین دیگر، خرید از eBay نیز نیاز مند داشتن حساب کاربری در این وبسایت است. برای داشتن حساب کاربری باید امکان پرداخت های آنلاین بین المللی با کارت های ویزا و مسترکارت را داشته باشید، همچنین نیاز دارید که یک آدرس پستی معتبر نیز در حساب کاربری خود ثبت کنید. متاسفانه در شرایط فعلی، کاربرانی که ساکن ایران هستند امکان ثبت آدرس خود را ندارند. همچنین دسترسی این کاربران به مسترکارت و ویزاکارت بسیار محدود و غیر فراگیر است. در چنین شرایطی شاید به نظر برسد خرید از eBay برای ایرانیان امکانپذیر نیست. اما آسمونی اینجاست تا این موانع را از پیش روی شما بردارد.

  1. به صفحه اصلی وبسایت eBay بروید.
  2. اولین مرحله از فرآیند خرید از ای بی یافتن کالای مورد نظرتان است. برای این منظور چند روش وجود دارد که ساده‌ترین راه استفاده از امکان جستجو در خود وبسایت است. تنها کافیست شما کلمات کلیدی کالای مورد نظرتان را در قسمت جستجوی سایت وارد نمایید.
  3. بعد از انتخاب کالا با استفاده از محاسبه‌گر قیمت موجود در صفحه اول سایت می‌توانید قیمت تخمینی کالای مورد نظرتان را طبق نرخ همان روز به علاوه هزینه‌های گمرک و ... مشاهده کنید.
  4. بعد از پرداخت هزینه ثبت شده در پیش فاکتور، خرید شما انجام می‌شود و بلافاصله بعد از آن فرآیند ارسال کالا آغاز می‌شود.

تعهد فروشندگان در eBay بر اصل بودن کالاهای عرضه شده است و در صورتی که eBay متوجه شود که کالایی غیراصل می‌باشد حساب کاربری فروشنده را مسدود می کند.

راهنمای شرکت در مزایده های eBay

در اولین قدم مزایده مورد نظرتان را ثبت نمایید. لازم به ذکر است که ثبت سفارش مزایده باید حداقل 24 ساعت قبل از شروع مزایده انجام شود.در زمان ثبت سفارش حداکثر مبلغی که می خواهید با آن در مزایده شرکت کنید را اعلام کنید چراکه در حین شرکت در مزایده امکان افزایش مبلغ وجود ندارد. بعد از ارسال پیش فاکتور از طرف ما و پرداخت هزینه توسط شما، فرآیند شرکت در مزایده آغاز می شود.

در صورتی که شما با مبلغی کمتر از حداکثر مبلغ پیشنهادی برنده شدید، اختلاف هزینه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.برای اینکه شانس برنده شدن خود را بالا ببرید توجهی به مبلغ شروع مزایده نداشته باشید و بالاترین مبلغی که آن کالا برای شما ارزش خرید دارد را پیشنهاد بدهید، چرا که معمولا در ساعات پایانی همه شروع به افزایش قیمت پیشنهادهایشان می کنند.

البته دادن پیشنهاد بالا به این معنی نیست که حتما با عدد حداکثری شما در مزایده شرکت می شود بلکه پیشنهاد از حداقل شروع شده و تنها در صورتی تا حداکثر پیشنهاد شما بالا می رود که شخص دیگری بیشتر از شما پیشنهادی برای خرید ارسال کند.در صورتی که برنده مزایده شوید، هزینه ای جهت شرکت در مزایده از شما دریافت نمی گردد. در غیر اینصورت مبلغ 30 هزارتومان از وجه واریزی شما به عنوان هزینه شرکت در مزایده کسر شده و الباقی وجه به حساب شما باز گردانده می شود.

نظر خود را درباره «راهنمای خرید از سایت ebay + معرفی ای بی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راهنمای خرید از سایت ebay + معرفی ای بی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.