زمان مطالعه: 1 دقیقه
یک ظرف خوردنی : قابلمه خوردنی

یک ظرف خوردنی : قابلمه خوردنی

قبول كنيد كه اين غذا آنقدر جديد ، زيبا و شيک است كه بايد آن را برای ميهمان هايی كه با هاشون خيلی تعارف داريم و...
قبول کنید که این غذا آنقدر جدید ، زیبا و شیک است که باید آن را برای میهمان هایی که با هاشون خیلی تعارف داریم و در مجالس کاملا رسمی درست کرد جایی که واقعا می خواهیم  همه را شگفت زده کنیم

یک ظرف خوردنی : قابلمه خوردنی
یک ظرف خوردنی : قابلمه خوردنی


مواد لازم قابلمه خوردنی :
  • آرد 3 لیوان
  • خمیر مایه 3 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شیر یا آب 1 لیوان
  • روغن 6 قاشق غذاخوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • شکر 4 قاشق چایخوری
eating-pot
eating-pot


طرز تهیه قابلمه خوردنی :
  1. خمیر مایه ، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).
  2. تخم مرغ ، باقی مانده شکر ، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند ، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید ، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.
  3. پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود ، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید ، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.
  4. داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید ، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود ، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.من یک قابلمه کوچک که روش رو فویل کشیدم وروش رو چرب کردم مانند شکل بعد خمیرو پهن کردم وروی قابلمه کشیدم وداخل فر گذاشتم تا بپزه بعد داخلش میتونین پیتزا درست کنین
 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «یک ظرف خوردنی : قابلمه خوردنی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره یک ظرف خوردنی : قابلمه خوردنی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.