زمان مطالعه: 2 دقیقه
این غذاها را بخورید ؛ کاهش التهاب بدن

این غذاها را بخورید ؛ کاهش التهاب بدن

فلفل قرمز حاوی بتاکاروتن است و مصرف آن همراه با سیب زمینی شیرین و کدو، میزان جذب ویتامین آ در بدن را افزایش می دهد.

بهترین راه برای سرکوب التهاب نهفته در بدن، استفاده از برخی مواد غذایی است نه دارو.

به گزارش آسمونی به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیستم ایمنی بدن به هر عنصر خارجی که آن را به رسمیت نشناسد حمله می کند اعم از میکروب های مهاجم، گرده گیاهان و یا حتی عناصر شیمیایی. این فرایند خود سبب التهاب می شود. حملات متناوب سیستم ایمنی بدن به مهاجمان خارجی گاه سبب تهدید سلامت بدن می شود.

این غذاها را بخورید ؛ کاهش التهاب بدن
این غذاها را بخورید ؛ کاهش التهاب بدن

در اینجا 7 جفت ماده غذایی که مصرف آنها منجر به کاهش التهاب در بدن می شود، معرفی شده است:

سبزیجات تیره رنگ و روغن زیتون

تحقیقات نشان می دهد که ترکیب سبزیجات و منابع چربی سالم یک راه برای افزایش جذب آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و بتاکاروتن در بدن است. لوتئین یک آنتی اکسیدان موجود در سبزیجات برگ دار است که منجر به کاهش التهاب در چشم می شود و از اختلالات عصبی مانند دژنراسیون ماکولا وابسته به سن جلوگیری می کند. بتاکاروتن نیز آنتی اکسیدان دیگری است که نشان داده شده منجر به کاهش التهاب در افراد مسن می شود.

اسفناج و زغال اخته

در یک مطالعه نشان داده شد ورزشکارانی که هر روز و به مدت 6 هفته زغال اخته مصرف می کنند، کاهش التهاب بعد از تمرینات ورزشی را تجربه می کنند. در تحقیقات دیگر نیز نشان داده شده مصرف اسفناج می تواند منجر به بهبود تنفس و جریان اکسیژن در طول تمرینات ورزشی شود. نیترات موجود در اسفناج برای افزایش توده عضلانی و کاهش درد عضلانی بعد از ورزش مفید است.

عدس و لیمو

اگر شما یک زن یائسه هستید، بدن تان در معرض خطر کمخونی فقر آهن قرار دارد. این نوع کم خونی باعث واکنش های التهابی در بدن می شود. بنابراین مصرف غذاهای غنی از آهن از قبیل عدس و لوبیا همراه با مرکباتی که دارای اسید اسکوربیک و کاروتنوئیدها هستند، مانند لیمو، برای جذب آهن، بسیار مفید است.

eat-these-foods-reduce-inflammation-in-the-body
eat-these-foods-reduce-inflammation-in-the-body

سیب زمینی شیرین و فلفل قرمز

فلفل قرمز حاوی بتاکاروتن است و مصرف آن همراه با سیب زمینی شیرین و کدو، میزان جذب ویتامین آ در بدن را افزایش می دهد. نشان داده شده که مصرف ویتامین آ، شرایط التهابی ناشی از آکنه و همچنین دیسپلازی ریوی را کاهش می دهد.

بادام و کفیر

کفیر سرشار از باکتری های مفید برای حفظ سلامت روده و بهبود فرایند هضم در دستگاه گوارش بعلاوه تقویت سیستم ایمنی بدن است. پوست بادام نیز حاوی پری بیوتیک برای کاهش التهاب مزمن روده و کاهش شرایطی مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو است.

تمشک و انگور

این دو میوه حاوی میزان بسیار بالای آنتی اکسیدان ها هستند و نشان داده شده مصرف همزمان آنها برای مبارزه با التهاب، کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، پوکی استخوان و سرطان ریه بسیار مفید است.

سیر، پیاز، برنج قهوه ای

سیر و پیاز و مصرف آنها با غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای یا ماکارونی کامل، می تواند جذب روی در بدن را سه برابر افزایش دهد. جذب بیشتر روی در بدن نیز مساوی است با کاهش خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با التهاب مزمن از قبیل آترواسکلروز، سرطان، واکنش های ایمونولوژیک و ...

نظر خود را درباره «این غذاها را بخورید ؛ کاهش التهاب بدن» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره این غذاها را بخورید ؛ کاهش التهاب بدن فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.