زمان مطالعه: 9 دقیقه
راز جوانی پوست شرقی ها

راز جوانی پوست شرقی ها

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا برخی افراد ظاهر جوان و اندامی زیبا و لاغر دارند. زنان شرقی...
راز جوانی پوست شرقی ها
راز جوانی پوست شرقی ها


شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که چرا برخی افراد ظاهر جوان و اندامی زیبا و لاغر دارند. زنان شرقی (چینی ها، ژاپنی ها، کره ای ها) جزو همان دسته افرادی هستند که از اندام زیبا و صورت جوان برخوردارند. یکی از دلایل اصلی این موفقیت را می توان در سبک زندگی و نوع غذاهای سالمی که آن ها انتخاب می کنند، جست‌وجو کرد. آسمونی در این بخش در مورد راز جوانی پوست شرقی ها (چینی ها، ژاپنی ها، کره ای ها) بیشتر صحبت می کند.

راز جوانی پوست شرقی ها (چینی ها، ژاپنی ها، کره ای ها

راز زیبایی پوست زنان کره ای

از نظر مردان کره ای ، داشتن پوستی نرم، صاف و شفاف بدون هیچ نقصی مهم ترین قدم برای رسیدن به موفقیت است و برای این منظور چه مرد و چه زن از شیوه های سنتی بهره می برند. آنها حتی در مراقبت از پوست هم به اصولی پایبند هستند. مثلا با تکنیک لایه لایه پوست را از صدمه های محیطی دور می کنند. براساس آن مواد موردنیاز لایه به لایه روی هم قرار می گیرند و هدف از انجام آن، کسب بهترین نتیجه و فایده از هر ماده ای است که روی پوست می آید. کره ای ها در لایه نخست از یک لوسیون مرطوب و نرم کننده استفاده می کنند. روی این کرم سرم روشن کننده پوست، بعد کرم ضدآفتاب و در نهایت کرم های آرایشی استفاده می کنند. شاید پیروی از عادت کره ای ها در مراقبت از پوستشان بتواند به شما نیز در داشتن پوستی زیبا کمک کند. اکثر زنان کره ای ماسک های خانگی تهیه و برای روشن یا نرم شدن پوستشان در طول روز از آنها استفاده می کنند.

ماسک شیر

کره ای ها از شیر برای پاک کردن صورت استفاده می کنند و معتقدند شیر به نرم و لطیف شدن پوست کمک می کند. آنها برای این کار مقداری شیر کم چرب یا پرچرب را در کاسه ای بریزید و به کمک پنبه روی صورت بمالید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا شیر روی صورت خشک شود بعد آن را آب بکشید و از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک چای سبز

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز عملکردی ضدالتهابی دارد و از افتادگی پوست پیشگیری می کند. انواع چای حاوی ویتامین های A، B، C، E، P، تانین، فلاونول و فلور هستند. چای سبز در مقایسه با سایر چای ها، ویتامین C و چای سیاه ویتامین E بیشتری دارد و می توان از آنها به عنوان ماسک های روزانه استفاده کرد. برای تهیه ماسک چای، آن را دم کنید و اجازه بدهید در یخچال خنک شود. بعد صورتتان را با آن بشویید و از یک حوله گرم روی صورت استفاده کنید. سپس صورتتان را مجددا با چای سبز خنک شده آب بکشید. همچنین می توانید 2قاشق غذاخوری خاک سفید را با چای سبز دم شده و 2 قطره اسانس درخت چای مخلوط کنید و آن را روی صورت بمالید. بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. برای تهیه ماسک از چای سیاه نیز مقداری چای سیاه را با شکر قهوه ای در ظرفی بجوشانید و اجازه بدهید تا درجه 40-37 خنک شود. به این مخلوط آرد اضافه کنید و آن را روی صورت بزنید و بعد از 15 دقیقه آب بکشید.

ماسک برنج

برنج یک ماده غذایی حاوی ویتامین E، اسیدهای چرب اصلی و نشاسته است که به نرمی پوست کمک می کند. همچنین برنج به افزایش رطوبت پوست و تحریک و نوسازی سلولی پوستی و استحکام پوست کمک می کند. ماسک برنج در کره طرفدار دارد. برای تهیه ماسک برنج ابتدا آن را آبکش کنید. آب به دست آمده سفید و حاوی نشاسته است و از آن می توان به عنوان لوسیون استفاده کرد. از آرد برنج هم می توانید ماسک نرم کننده درست کنید. برای این منظور ابتدا مقداری روغن کنجد روی بدن بمالید بعد یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با شیر مخلوط کنید و لایه ای ضخیم روی پوست قرار دهید. بعد از 15 دقیقه آن را بشویید. این ماسک آرام بخش، نرم کننده و روشن کننده پوست است.

eastern-skin-youth-secret
eastern-skin-youth-secret


ماسک آب گازدار

زنان کره ای از آب گازدار برای روشن کردن پوستشان استفاده می کنند. آب گازدار غنی از ریزمغذی هایی مثل کلسیم، منیزیم و بی کربنات است و به پاک شدن آلودگی ها از روی پوست و افزایش جریان خون کمک می کند. مراقب باشید که از آب گازدار برای شستشوی روزانه پوست استفاده نکنید زیرا به شدت محرک است.

ماسک تخم مرغ و عسل

برای تهیه این ماسک سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و قبل از خواب روی صورت بمالید. اجازه بدهید ماسک روی صورتتان خشک شود. بعد آن را با آب ولرم بشویید. سفیده تخم مرغ محرک سلول های پوستی و افزایش دهنده جریان خون است و تاثیرات آن در تسریع بهبود زخم های پوستی و سوختگی به اثبات رسیده است.

ماسک عسل

یک قاشق غذاخوری عسل را با شیرخشک و سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به کمک یک دستمال روی صورت قرار دهید. بعد از 20 دقیقه می توانید آن را بشویید. این ماسک مخصوصا برای افرادی که پوست خشکی دارند مناسب است و انجام آن هر 2 هفته یکبار توصیه می شود.

چند نکته :

پوست هم مانند سایر اعضای بدن برای سالم و شاداب بودن به موادمغذی نیاز دارد. از آنجا که سلول های پوستی عمر کوتاهی دارند و مرتب از بین می روند و سلول های جدید جایگزین آنها می شود، لازم است تمام موادمغذی همیشه در دسترس باشد.

تغذیه متعادل و متناسب در درجه اول برای داشتن پوست سالم و شاداب ضروری است اما مصرف برخی مواد نقش پررنگ تری در سلامت پوست دارد که از آن جمله می توان به اسیدهای چرب ضروری که در روغن زیتون و روغن کانولا موجود است، آنتی اکسیدان ها، به خصوص ویتامین C و E و موادمعدنی مثل روی و سلنیوم اشاره کرد.

بهترین منبع این ریزمغذی ها، میوه و سبزی های تازه، گوشت، حبوبات و مغزهاست. غیر از این موادغذایی، روش پخت نیز در سلامت پوست تاثیرگذار است زیرا براساس روش پخت است که به برخی ریزمغذی ها دسترسی پیدا می کنیم.

سرخ کردن موادغذایی در روغن جامد و اشباع و پخت طولانی غذا برای به اصطلاح جاافتادن آن و مصرف موادغذایی سرشار از اسیدهای چرب ترانس و اشباع مثل فست فودها فقط باعث می شود ریزمغذی ها از بین بروند و ارزش تغذیه ای غذا پایین بیایدکه بر سلامت پوست اثر منفی دارند.

مصرف زیاد میوه و سبزی ها و روش پخت آرام موادغذایی که کره ای ها از آن تبعیت می کنند، شاید از جمله دلایل اصلی زیبایی و سلامت پوست آنهاست.

راز جوانی زنان ژاپنی

راز اول: نوشیدن سالم ترین چای دنیا

«ماچا» یکی از چای های معروف در ژاپن است، چای سبز پودر مانند، پسته‌ای رنگ و گران‌قیمتی که  جز نوشیدنی های مرسوم و روزمره اکثر ژاپنی‌ها است و  به شکل سرد و گرم مصرف می شود. این چای سبز، یکی از سالم ترین چای های دنیا و غنی از آنتی اکسیدان و از مبارزان سرسخت رادیکال های آزاد است و در کند کردن روند پیری و از دست دادن وزن نقش میسری دارد.

طبق مطالعات صورت گرفته، چای سبز خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

راز دوم: خوردن غذاهای تخمیری

ژاپنی ها اغلب غذاهای تخمیر شده مانند (کفیر، کومبوجا، کلم ترش، میسو، تمپه و کیمچی) مصرف می کنند. غذاهای تخمیر شده، یا غذاهای زنده، نتیجه قرار گرفتن غذاها تحت پروسه تخمیر لاکتو هستند.

در این فرآیند باکتری ها از قند و نشاسته غذا تغذیه می کنند و در نتیجه اسید لاکتیک تولید می شود. در طول این پروسه، آنزیم های سودمند، ویتامین B، اسید چرب های امگا 3 و انواع بسیاری پروبیوتیک برای حفاظت از غذا و مواد مغذی آن تولید می شوند. سیستم گوارش بدن به غذاهای تخمیر شده خیلی خوب پاسخ می دهد چون کیفیت آنها فوق العاده است.

روده یکی از اجزای قدرتمند بدن است که در حدود 80 درصد از سیستم ایمنی بدن را شامل می شود . پس وقتی با باکتری های مضر رفتار مناسبی نداشته باشیم ، به سلامت خود آسیب وارد کرده ایم . غذاهای تخمیر شده سرشار از باکتری های مفید هستند که به سلامت روده کمک می کند و شما را از ابتلا به بیماری ها مصون می دارد .

راز سوم: شیفته غذاهای دریایی بودن

ژاپنی ها خوردن غذاهای دریایی را به گوشت های قرمز که مشکلاتی برای سلامتی از قبیل چاقی، کلسترول بالا و بیماری های التهابی همراه دارند، ترجیح می دهند. برنج و رشته فرنگی همراه با انواع مختلف غذاهای دریایی از وعده های غذایی رایج در ژاپن محسوب می شوند.

ماهی به دلیل پروتئین بالا،اسید های چرب امگا3 و مواد مغذی ضروری که برای مغز و قلب و دیگر ارگان های بدن مفید هستند، بسیار دوستدار سلامتی است. اسیدهای چرب امگا3 باعث زیبایی پوست می شوند.

راز جوانی پوست شرقی ها
راز جوانی پوست شرقی ها


راز چهارم: غذا خوردن به میزان کم

کم خوردن از عادت های خوب فرهنگ ژاپنی است و همین موضوع یکی از دلایل جوان و لاغر بودن مردم ژاپن است. غذا در مقدار کم باعث می شود که به کمتر خوردن عادت کنید و همچنین باید غذا را در بشقاب کوچک میل کنید که در مقایسه بشقاب کوچک، مقدار غذا زیاد به نظر برسد.

برخی اصولی که ژاپنی ها در خوردن غذاهای خانگی رعایت می کنند شامل موارد زیر است.

هرگز بشقاب را کامل پر نمی کنند.

از هر نوع غذا به مقدار کم می خورند.

آن ها معتقدند که مواد غذایی هر چه تازه تر باشند بهتر و سالم تر هستند.

به مواد غذایی باید چاشنی زده شود و هر غذا در منو برای زیبایی طبیعی آن باید به درستی مرتب شود.

راز پنجم: علاقه خاص به پیاده روی

پیاده روی بهترین روش برای رسیدن به اندام مناسب است.در ژاپن مردان و زنان بسیار پیاده روی می کنند. پیاده روی نه تنها باعث از دست دادن وزن می شود، بلکه سلامت قلب و عروق، افزایش انرژی، حال خوش و کاهش استرس را همراه دارد. ژاپن از پرجمعیت تین کشور ها محسوب می شود و مردم علاوه بر استفاده از قطار و مترو برای جا به جایی از دوچرخه نیز استفاده می کنند که نوعی ورزش محسوب می شود.

راز ششم: زمان غذا خوردن مقدس است

ژاپنی ها برای خوردن غذا ارزش زیادی قائل هستند علاوه بر اینکه مواد غذایی با ارزش را در سبد غذایی خود می گنجانند، زمان غذا خوردن را هم مهم می شمارند. هرگز نمی توانید ژاپنی ها را در مکان های عمومی یا خیابان ها پیدا کنید که در حال غذا خوردن باشند. آن ها به آرامی غذا می خورند و با این کار به هضم غذا کمک می کنند.

راز زیبایی پوست زنان چینی

چینی‌ها از یک دستورالعمل گیاهی و طبیعی استفاده می کنند که درسلامت، زیبایی و جوانی آن ها به خصوص در سنین پیری تاثیر خارق العاده ای دارد.

برنج حاوی یک ماده قدرتمند به نام "اسکوالین و اسید لینولئیک" است. این اسید یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث تحریک تولید کلاژن و کاهش چین و چروک می شود. اسکوالین پوست را از آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت می کند.

علاوه بر این،روغن سبوس برنج باعث کاهش سطح کلسترول و کمک به سلامت قلب شما می شود همچنین حاوی میزان فراوانی ویتامین E است که فواید آن برای سلامتی بدن ثابت شده است.

این دستور غذایی ژاپنی به طور قابل توجهی و تنها در یک هفته جوانی پوست شما را جوان می کند همچنین چین و چروک ها را ازبین برده و موجب نرمی، زیبایی و درخشش پوست شما شده و 10 سال جوانتر به نظر می رسید.

عناصرتشکیل دهنده:
  • 3 قاشق غذاخوری برنج
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری  شیر
دستورالعمل ها:

ابتدا برنج را برای حدود 2 دقیقه پخته و آب برنج را برای استفاده های بعدی نگه داری کنید،سپس برنج پخته شده  را با یک قاشق غذاخوری شیر گرم و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید.

صورت خود را به خوبی بشویید و این ترکیب را  مانند  ماسک بر روی پوست خشک خود قرار داده و اجازه دهید تا زمانی که خشک شود بر روی پوستتان باقی بماند حال صورت خود را با آب برنج پخته شده آبکشی کنید.

آب برنج و خواص آن:

آب برنج دارای خواص مفید زیادی برای پوست است و بهبود جریان خون و ازبین بردن چین و چروک از فواید ان است.

علاوه بر این موارد آب برنج به کاهش التهاب، آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست نیز کمک می کند به همین دلیل توصیه می شود که شما این روش را حداقل یک باردر هفته تکرارکرده و نتایج شگفت آور آن را ببینید.

 
نظر خود را درباره «راز جوانی پوست شرقی ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره راز جوانی پوست شرقی ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.