مفهوم فیلم دو زبانه

ممکن است شما هم فیلم‌ها یا ویدئوهایی را با نام "دوبله فارسی" تهیه کرده باشید اما هنگام مشاهده فیلم صدایی با زبان دیگر مثلاً زبان اصلی فیلم را می‌شنوید. بسیاری از فرمت فایل‌های چند رسانه‌ای مانند MKV این اجازه را به سازندگان فایل می‌دهند که برای یک رسانه تصویری یک یا چندین صدای مجزا را در نظر گرفته و به آن بیفزایند.به این ترتیب می‌توان یک فایل ویدئوای مثلاً یک فیلم را با چندین زبان منتشر کرد و به کاربر این اختیار را داد که به صورت اختیاری و دلخواه بین زبان‌های مختلف سوئیچ کند.

آموزش تغییر زبان فیلم در Windows Media Player

ویندوز مدیا پلیر (Windows Media Player) برنامه پیشفرض ویندوز برای اجرای فایل‌های صوتی و تصویری است. اما به دلیل امکانات محدود و انعطاف پذیری کم معمولاً از برنامه‌های دیگر نظیر KMPlayer برای مشاهده فیلم‌ها استفاده می‌شود. همچنین مدیا پلیر ویندوز به تنهایی قابلیت اجرای فرمت‌های مختلف مثل MKV را نداشته و باید برای اجرای این گونه فایل‌ها بسته‌های کدک (Codec) را نصب کنید. در ویندوز مدیا پلیر برای تغییر دادن زبان فیلم مراحل زیر را بپیمائید:

1- فایل چندرسانه‌ای را توسط برنامه Windows Media Player اجرا کنید.
2- پنجره برنامه را از حالت تمام صفحه (Full screen) خارج کرده و کلید Alt را بزنید تا منوی آن پدیدار شود.
3- از طریق منوی Play به Audio and language tracks بروید. سپس زبان مورد نظر را انتخاب کنید. حال می‌توانید با زبان انتخاب شده فیلم را مشاهده کنید.

آموزش تغییر زبان فیلم در KMPlayer

1- فایل چندرسانه‌ای را با استفاده از KMPlayer باز کنید.
2- بر روی قسمتی از فیلم کلیک راست کرده و از قسمت Audio سپس Stream Selection استریم صوتی دلخواه خود را انتخاب کنید. مثلا در فیلم زیر (فرار از زندان - فصل دوم) می‌توانید ببینید که دو فایل صوتی یکی با نام per و دیگری با نام eng وجود دارد. per مخفف Persian (فارسی) بوده و eng هم English (انگلیسی) است.

همچنین برای سوئیچ کردن بین این دو قطعه صدا می‌توانید از کلید ترکیبی Ctrl + X استفاده کنید.

آموزش تغییر زبان فیلم در JetAudio

از برنامه JetAudio معمولاً برای ساخت لیست آهنگ‌ها و گوش دادن به آن‌ها استفاده می‌شود.
1- فایل چندرسانه‌ای را توسط JetAudio باز کنید.
2- بر روی فضای دلخواهی از پنجره ویدئو یا فیلم کلیک راست کرده سپس از قسمت Audio زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین با کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + L نیز می‌توانید بین زبان‌ها سوئیچ کنید.
3- بر روی قسمتی از پنجره فیلم کلیک راست کرده و به بخش Audio سپس Audio Track بروید. حال زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید تا بتوانید فیلم را با آن زبان مشاهده کنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با فیلم های دو زبانه (Dubbed) + آموزش تغییر صدای فارسی و انگلیسی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با فیلم های دو زبانه (Dubbed) + آموزش تغییر صدای فارسی و انگلیسی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.