زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ دورتموند ، از پروس تا بروسیا

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ دورتموند ، از پروس تا بروسیا

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ دورتموند /  اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعیدورتموند ، از پروس تا...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ دورتموند /  اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

دورتموند ، از پروس تا بروسیا

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ دورتموند ، از پروس تا بروسیا
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ دورتموند ، از پروس تا بروسیا

در بین تیمهای فوتبال ، باشگاههای آلمانی یک ویژگی خاص دارند و این ویژگی ، استفاده از سال تاسیس باشگاه در لوگوی تیم و حتی نام باشگاه است . مثلاً هانوفر 96 به معنای سال 1896 است که باشگاه هانوفر تاسیس شده است . اسم مونیخ 1860 هم اشاره به سال شکل گیری این تیم مونیخی می کند . زمانی که هنوز خبری از تیم فوتبال در این باشگاه نبود و تنها تیم ژیمناستیک باشگاه مونیخی مشغول فعالیت بود . در چنین شرایطی وقتی در لوگوی بروسیا دورتموند ، عدد 09 را می بینیم ، این عدد نماد سال 1909 است و زمانی که دورتموند کار خود را آغاز کرد ؛ یعنی سال 1909 . با این وجود ، نخستین نمادی که تیم دورتموند استفاده کرد ، مربوط به سال 1945 بود . آسمونی ، در این نماد ، یک دایره زردرنگ دیده می شد که علاوه بر سال تاسیس باشگاه ، عبارت دورتموند در پایین دایره دیده می شد . علاوه بر آن ، سه حرف B ، V و B با فونت بزرگ در داخل دایره دیده می شدند . این سه حرفف ابتدای عبارت Ballspiel Verein Borussia( باشگاه فوتبال بروسیا) بودند . اما چرا این باشگاه را بروسیا نامیدند ؟

dortmund-logo-during-time
dortmund-logo-during-time

پاسخ این سوال را باید در تاریخ آلمان جستجو کرد و زمانی که کشور آلمان « پروس » نامیده می شد . عبارت بروسیا ، شکل لاتین کلمه پروس بود و متصل کننده این تیم به اجداد ژرمن این تیم . در سال 1964 و بعد از گذشت 19 سال ، نماد باشگاه تغییر کرد اما در ماهیت نماد ، تغییر چندانی ایجاد نشد . لوگوی زردرنگ ، کوچک شد و داخل یک دایره سیاه قرار گرفت که عبارت بروسیا دورتموند با خط زرد ، در آن بخش دیده می شد . آسمونی ، این نماد ده سال روی پیراهن باشگاه ماند. باشگاهی که به خاطر استفاده از این دو رنگ، به schwarzgelben ( سیاه و زردها ) ملقب شد . در سال 1974 عبارت بروسیا دورتموند و بخش سیاه لوگو حذف شدند و بار دیگر، دایره ای زرد رنگ در روی پیراهن تیم دیده شد که تنها سال تأسیس باشگاه و سه حرف B ، V و B را در آن می شد دید . دو سال بعد یک شیر وارد لوگوی باشگاه شد اما این علامت خیلی سریع از لوگوی تیم کنار رفت و دیگر هرگز به نماد باشگاه بازنگشت . از آن زمان تا به امروز ، این نماد با کمترین تغییرات ممکن روبه رو شده است و هنوز هم می توانیم این علامتها را داخل لوگوی دورتموند ببینیم . ستاره هایی هم که در بالای این دایره دیده می شوند هیچ ارتباطی با تنها قهرمانی زنبورها در لیگ قهرمانان اروپا در سال 1997 ندارد، بلکه نشانه هشت قهرمانی است که این تیم در بوندس لیگا کسب کرده و به لطف این عناوین ، به دومین قدرت فوتبال آلمان بدل شده است .   اختصاصی آسمونی

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ دورتموند ، از پروس تا بروسیا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ دورتموند ، از پروس تا بروسیا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.