زمان مطالعه: 2 دقیقه
حاشیه سازی درسا درخشانی

حاشیه سازی درسا درخشانی

ماجرای حاشیه های درسا و برادرش برنا درخشانی در مسابقات شطرنج جبل الطارق :درسا و برنا درخشانی دو شطرنج...

حاشیه سازی درسا درخشانی در مسابقات شطرنج جبل الطارق

 درسا و برنا درخشانی دو شطرنج باز نوجوان ایرانی و خواهر و برادر هستند. در مسابقات جبل الطارق یکی از این دو بدون حجاب اسلامی ظاهر شد و دیگری با حریفی از رژیم صهیونیستی بازی کرد. برنا درخشانی، 15 ساله، در این مسابقات با الکساندر هوزمان از رژیم صهیونیستی بازی کرد و باخت. خواهرش درسا، 18 ساله، نیز در این مسابقات بدون حجاب اسلامی ظاهر شد. مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج حضور بدون حجاب درسا را به این دلیل که او “اصلاً ساکن ایران نبوده و در اسپانیا دانشجو است” توجیه کرد و در توجیه بازی برنا با حریف صهیونیست هم گفت که “مسابقات جبل الطارق هم به صورت آزاد بوده و هر کسی می‌توانست آن‌جا شرکت کند”. اظهارات پهلوان زاده در حالی است که هر دو شطرنج‌باز فوق سابقه حضور در تیم ملی و قهرمان شدن در ایران را دارند و حتی درسا درخشانی، نفر ششم جوانان جهان است. پهلوان‌زاده بازی برنا با حریف صهیونیست را هم این طور توجیه کرده است که “در این رقابت‌ها چون تعداد شرکت کننده زیاد است، روی میزها پرچم نمی‌گذارند و فقط اسامی را می‌نویسند و خیلی مشخص نیست که با کدام کشور بازی می‌کنند و فقط در سایت نام‌نویسی می‌کنند”. او در عین حال وعده داده است که “اولین اقدام ما این است که این افراد را از تمام مسابقاتی که در ایران و به نام ایران برگزار می‌شود، محروم می‌کنیم و دیگر شانس حضور در تیم ملی را نخواهند داشت”.

 

dorsa-derakhshani
درسا درخشانی

درسا درخشانی در تیم ملی شطرنج آمریکا

درسا درخشانی که سال 1395 حضور بدون حجاب او در تورنمنت شطرنج جبل الطارق برای فدراسیون ایران و رئیس این فدراسیون دردسرساز شده بود، بعد از گذشت یک سال و از مهر ماه 1396 به طور کامل فدراسیون خود را تغییر داده و قرار شد برای فدراسیون شطرنج آمریکا به میدان برود. در همین رابطه مهرداد پهلوان زاده رییس فدراسیون شطرنج گفت: انتقال شطرنج بازان بین فدراسیون‌ها انجام می‌شود، درخشانی نیز در واقع فدراسیون خود را از ایران به آمریکا تغییر داده است. پهلوان زاده با یادآوری این‌که این شطرنج‌باز طی دو سال گذشته در آمریکا حضور داشت خاطرنشان کرد: طبق قوانین، شطرنج‌بازی که کشور خود را تغییر می‌دهد، بعد از دو سال می تواند برای فدراسیون شطرنج آن کشور بازی کند، درسا درخشانی هم از این قانون به نفع خود استفاده کرده است.

بیوگرافی کوتاه درسا درخشانی

درسا درخشانی در تاریخ 26 فروردین 1377در تهران به دنیا آمد . او استاد بین‌المللی شطرنج است. درسا پس از سارا خادم‌الشریعه، دومین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن 18 سالگی، در هشتاد و هفتمین کنگرهٔ شطرنج جهان عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورد. درسا درخشانی سابقه قهرمانی شطرنج نوجوانان آسیا در سال 2012 و کسب مقام ششمی شطرنج جوانان جهان در سال 2015 را نیز در کارنامه خود دارد.

 

بیوگرافی درسا درخشانی ، شطرنج باز پرحاشیه

درسا درخشانی

نظر خود را درباره «حاشیه سازی درسا درخشانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره حاشیه سازی درسا درخشانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.