زمان مطالعه: 1 دقیقه
در زندگی مشترک با کنایه صحبت نکنیم

در زندگی مشترک با کنایه صحبت نکنیم

زمانیکه شما از روی دلخوری صحبت میکنید ویا  رفتاری را انجام میدهید و بخواهی با رفتار و یا در حرفهایت نشان دهی ناراحتـــی اما دلیلش را نگویي و یا این که با رفتار

به نام یگانه عالم


خداوند متعال به ما نعمت زبان راعطا فرموده تا به درستی از ان استفاده کنیم زمانیکه شما از روی دلخوری صحبت میکنید ویا  رفتاری را انجام میدهید و بخواهی با رفتار و یا در حرفهایت نشان دهی ناراحتـــی اما دلیلش را نگویی و یا این که با رفتارت طرف مقابلت را وادار کنی بارها و بارها از خودش بپرسد مرتکب چه گناهی شده، آیا خطایی ازش سر زده و در انتها نتواند جواب و دلیل این همه دلسردی را پیدا کند و در واقع جوابی نداشته باشد.این شیوه یعنی تواو را به تنهایی متهم کنی برایش حکم صادر کنی و فرصت دفاع از خودش را از او بگیری. یادمان باشد که زندگی واقعیت است پس با واقعیت باید رفتارکرد. پس نه زندگی صحنه نمایش است و نه ما بازیگران پانتومیم هستیم تا اطرافیمان بتوانند از روی صحبت ویا رفتار ما علت ناراحتی را حدس بزنند. پس نباید بگویید اگر شعور داشت با رفتار من میفهمید یا از روی صحبتم میفهمید.
در زندگی مشترک باید همه چیز را واضح فهمید و درست فهماند.
پس روراست باشیم و با احترام با یکدیگر گفتگو کنید زیرا گاهی وقتها مطالب ومسائلی پیش می اید که شاید طرف مقابل اصلا متوجه نشده پس سعی کنید درست وبا احترام و به دور از کنایه باهم گفتگو کنید تا تمام سو تفاهم ها واختلافات حل گردد.
(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «در زندگی مشترک با کنایه صحبت نکنیم» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره در زندگی مشترک با کنایه صحبت نکنیم فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.