زمان مطالعه: 1 دقیقه
در زندگی مشترک تغییر دهنده نباشیم!

در زندگی مشترک تغییر دهنده نباشیم!

در زندگی مشترک اغلب زوج ها به شدت تمایل به کنترل و تغییر دیگری دارند زیرا میخواهند به خواسته ها و ایده آل‌هایشان که در ذهن دارند نزدیک‌تر شوند.غافل از اینکه ..

بنام یگانه عالم


بیشتر عزیزان ومراجعه کنندگان این سوال را مطرح میکنند است که چرا بعضی از دوستی‌ها صمیمانه‌تر از بیشتر ازدواج هاست؟
در ابتدا باید به یک نکته اشاره کنیم که دوستی بسیار متفاوت از زندگی مشترک است پس هرگز دو معقوله ی متفاوت را نمیتوان باهم مورد قیاس قرارداد.ولی بعضی ها از کنترل گری بیش از حد گلایه میکنند.
ما در روابط دوستانه نیازی به کنترل و تغییر دیگری نمی‌بینیم و سعی میکنیم طرف مقابل را همانگونه که هست بپذیریم و سعی می‌کنیم با عیب و حسن او کنار بیاییم و از بودن در کنارش لذت ببریم.
ولی در زندگی مشترک اغلب زوج ها به شدت تمایل به کنترل و تغییر دیگری دارند زیرا میخواهند به خواسته ها و ایده آل‌هایشان که در ذهن دارند نزدیک‌تر شوند
غافل از این که ما قادر نیستیم تا در دیگران تغییر ایجاد کنیم و همین تلاش دائمی برای تغییر و کنترل اینکه آیا طرف مقابل تغییر کرده باعث می‌شود ما نتوانیم حقیقتا از بودن در کنار یکدیگر لذت ببریم.قبل از اینکه دیر شود و باعث خراب شدن رابطه و زندگیمان شود باید یاد بگیریم طرف مقابلمان را نمیتوانیم تغییر بدهیم.ما قادر به تغییر خودمان هستیم اما دیگران نه.

روزی که متوجه بشویم این موضوع از توان ما خارج است و دست از کنترل دیگری برداریم، صمیمت به رابطه ما برمی‌گردد.


(سارافلاحی-کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «در زندگی مشترک تغییر دهنده نباشیم!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره در زندگی مشترک تغییر دهنده نباشیم! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.