زمان مطالعه: 1 دقیقه
فریب پیامک کلاهبرداری به اسم همتا را نخورید

فریب پیامک کلاهبرداری به اسم همتا را نخورید

ویژگی‌های اولیه درگاه پرداخت معتبر شامل عبارت https و همچنین علامت تأیید سرویس‌دهنده (معمولاً به‌صورت قفل سبزرنگ) است.

فریب پیامک کلاهبرداری به اسم همتا را نخورید-dont be fooled by hamta name گفته شده برخی از کاربران، یک سری پیامک با مضمون اینکه تلفن همراه مذکور در سامانه همتا ثبت نشده، برای آنها ارسال می شود. مدیر سامانه همتا در واکنش به این اخبار هشدار داده که افراد به هیچ وجه فریب این پیامک‌ها را نخورند. در حالی که سایت رسمی سامانه همتا hamta.ntsw.ir است، کلاهبرداران برای فریب و سوءاستفاده کاربران، پیامک‌هایی به همراه لینک سایت‌های فیشینگ ارسال می‌کنند.

فریب پیامک کلاهبرداری به اسم همتا را نخورید
فریب پیامک کلاهبرداری به اسم همتا را نخورید

در یکی از جدیدترین نمونه‌های این کلاهبرداری، با هدایت کاربران به سایت‌های فیشینگ، اطلاعات را از آنها درخواست می‌کنند. این درحالی است که با مراجعه به وب‌سایتی که لینک آن در پیامک آمده است، متوجه می‌شویم این وب‌سایت فیلتر شده است.

پیامک جعلی سامانه همتا
پیامک جعلی سامانه همتا

ویژگی‌های اولیه درگاه پرداخت معتبر شامل عبارت https و همچنین علامت تأیید سرویس‌دهنده (معمولاً به‌صورت قفل سبزرنگ) است. سامانه همتا برای انجام فرآیندهای خود وجهی دریافت نمی‌کند. به محض دریافت چنین پیامکی به هیچ عنوان وارد وب سایت ذکر شده نشوید. پیامک ارسالی با محتوای "ثبت تلفن همراه" جعلی و به قصد سرقت اطلاعات کارت بانکی شما بوده است، در صورت ورود به سایت معرفی شده، سریعاً نسبت به تغییر رمزهای کارت(بویژه رمز دوم) خود اقدام نمایید. لینک این خبر را برای دوستان خود ارسال کنید.

توضیح پلیس فتا بابت پیامک جعلی سامانه همتا

در این مورد سرهنگ جلیلیان، رئیس پلیس فتای استان البرز در گفتگو با خبرنگاران اعلاک کرده است که کلاهبرداران با ارسال یک لینک جعلی در پوشش پیامک سامانه همتا و ثبت رجیستری گوشی همراه، کاربران را به سایت‌های جعلی و پس از آن درگاه پرداخت جعلی که از قبل طراحی کرده‌اند هدایت و پس از سرقت اطلاعات، اقدام به خالی کردن حساب بانکی افراد می‌کنند.

جلیلیان در ادامه افزود: کلاهبرداران با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه سایت‌های اصلی استش، به سرقت اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند. کاربران باید توجه داشته باشند هرگونه اطلاع‌رسانی در زمینه طرح ثبت تلفن‌همراه، از طریق سرشماره پیامکی HAMTA (با حروف بزرگ انگلیسی) انجام می شود.

توصیه پلیس فتا در خصوص پیامک جعلی سامانه همتا
توصیه پلیس فتا در خصوص پیامک جعلی سامانه همتا

این مقام نیروی انتظامی در ادامه خاطر نشان کرد: ازطرفی نباید فراموش کرد سایت رسمی سامانه همتا، hamta.ntsw.ir و سایت اطلاع‌رسانی همتا، hamtainfo.ntsw.ir است و سامانه همتا هیچ دامنه دیگری ندارد. در پایان لاز به ذکر است که پلیس فتا بار ها در خصوص پیامک های جعلی سامانه های مختلف از قیبل همتا به شهروندان هشدار داده است. به پیامک های ناشناس که درخواست ثبت اطلاعات را دارند به هیچ عنوان اعتماد نکرده و بر روی لینک های ارسالی کلیک نکنید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «فریب پیامک کلاهبرداری به اسم همتا را نخورید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره فریب پیامک کلاهبرداری به اسم همتا را نخورید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.