زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا

بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا

دونالد ترامپ ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده است که 20 ژانویهٔ 2017 قدرت را در دست گرفت. او بیزنس من،...
بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا
بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ ، چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده است که 20 ژانویهٔ 2017 قدرت را در دست گرفت. او بیزنس من، نویسنده، سیاستمدار و شخصیت تلویزیونی آمریکایی بود . اگر می خواهید در مورد دونالد ترامپ بیشتر بدانید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید .

زاده دونالد جان ترامپ 14 ژوئن 1946 24 خرداد 1325 خورشیدی کویینز، نیویورک سیتی، نیویورک، ایالات متحده
محل سکونت برج ترامپ، منهتن
ملیت  آمریکایی
آلما ماتر دانشگاه فوردهام دانشگاه پنسیلوانیا (B.S.)
شغل رئیس هیئت مدیره و رئیس سازمان ترامپ؛
سال‌های فعالیت 1968 – تاکنون
درآمد 60 میلیون دلار
دارایی خالص 3٫7 بیلیون دلار آمریکا
حزب سیاسی مستقل (2011–2012) جمهوری‌خواه (1987–99; 2009–11; 2012–تاکنون) دموکرات (2001–09) حزب رفرم (1999–2000)
دین پرسبیتری
همسر(ها) ایوانا ترامپ (1977–92) ماریا می‌پلز (1993–99) ملانیا ترامپ (2005 – تاکنون)
فرزندان دونالد ترامپ جونیور (1977) ایوانکا ترامپ (1981) اریک ترامپ (1984) تیفانی ترامپ (1993) برن ترامپ (2006)
   
donald-trump
donald-trump

دونالد جی ترامپ (Donald J. Trump) چهاردهم ژوئن 1946 در در بخش کویینز نیویورک به دنیا آمد. او یک آمریکایی تاجر، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون است. ترامپ که از چهره‌های معروف صنعت املاک و مستغلات در آمریکا است، رئیس هیئت مدیره و رئیس سازمان ترامپ و فرزند فرد ترامپ، ساختمان ساز ثروتمند است که شرکت او را از 1971 تاکنون در اختیار گرفته است. او که دانش آموختهٔ مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است و مدرک کارشناسی در اقتصاد دارد کاندیداتوری خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2016 آمریکا به عنوان جمهوریخواه اعلام کرده است. او از اواخر ژوئیه 2015 به طور مستمر در صدر نظرسنجی‌های افکار عمومی برای نامزدی حزب جمهوریخواه قرار داشت. او که نام ترامپ را بر روی محصولات فراوان و بر روی هتل‌ها و برج‌ها و کالاها و املاک فراوان زده است؛ عملا صاحب برند گرانقیمت ترامپ است. فوربز در سال 2011، ارزش براند ترامپ را 200 میلیون دلار تخمین زداما ترامپ این ارزش گذاری را قبول ندارد و می‌گوید برند او در حدود 3 میلیارد دلار ارزش دارد. ترامپ رئیس هیئت مدیره و رئیس سازمان ترامپ است. میزبانی برنامه‌هایی چون ریلتی شوی کارآموز ان بی سی بر معروفیت او افزوده است. ترامپ فرزند فرد ترامپ، ساختمان ساز ثروتمند است که شرکت او را از 1971 تاکنون در اختیار گرفته است. او دانش آموختهٔ مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا است. ترامپ از چهره‌های مهم صنعت املاک و مستغلات آمریکا و یک ابرستارهٔ رسانه‌ای بوده است.

بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا
بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا

اوایل زندگی دونالد ترامپ  : ترامپ در 14 ژوئن 1946 در بخش کویینز در نیویورک به دنیا آمد. او فرزند چهارم از پنج فرزند مری ان و فرد ترامپ است که در سال 1936 ازدواج کردند. خواهر او مرین ترامپ بری، قاضی فدرال ایالات متحده در وضعیت ارشدیت در دادگاه استیناف حوزه سوم ایالات متحده آمریکا است.مادر ترامپ مهاجری اسکاتلندی بود، که در جزیره لوییس در ساحل غربی اسکاتلند متولد شده بود. پدربزرگ و مادر بزرگ پدری ترامپ مهاجرینی آلمانی آمریکایی بودند؛ پدر بزرگ او، فریدریش درومپف، رستوران داری موفق در دوره مهاجرت وسیع به کلوندایک بود که اسم خود را انگلیسی سازی کرده بود.

trump2
trump2

ترامپ در کتاب ترامپ: هنر توافق خود که در 1987 منتشر شده، به غلط ادعا کرد فریدریش درومپف از تبار سوئدی بوده، حرفی که فرد ترامپ پیشتر سالها زده بود. ترامپ بعداً پذیرفت که تبار آلمانی دارد و در رژه آلمانی آمریکایی اشتویبن در 1999 در نیویورک به عنوان گرند مارشال فعالیت کرد. ترامپ دو سال در دانشگاه فوردهام در برانکس تحصیل کرد و سپس به مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، منتقل شد زیرا وارتون دارای یکی از تنها دانشکده‌های مطالعات املاک در دانشگاه‌های آمریکا بود. او در سال 1968 با مدرک کارشناسی در اقتصاد فارغ‌التحصیل شد.

donald-trump
donald-trump

ازدواج و زندگی شخصی دونالد ترامپ : ترامپ در سال 1977، با مانکن اهل جمهوری چک ایوانا ترامپ، در نیویورک ازدواج کرد. این دو با هم سه فرزند دارند: دانلد، جونیر، ایوانکا ترامپ و اریک. ایوانا در سال 1988 تابعیت آمریکا را در حالی که ترامپ در کنارش بود، کسب کرد. این زوج در سال 1991 طلاق گرفتند. ترامپ در سال 1993 دو ماه پس از تولد دخترش به نام تیفانی با هنرپیشه‌ای به نام مارلا میپل، با او ازدواج کرد. آنها در سال 1999 طلاق گرفتند. ترامپ در سال 1998، با ملانیا کناوس مانکن مد اهل اسلوونی ملاقات کرد. آنها در سال 2005 در پالم بیچ، فلوریدا، ازدواج کردند. ملانیا در سال 2006 تابعیت آمریکا را دریافت کرد. در همان سال او بارون پنجمین فرزند ترامپ را به دنیا آورد. در سال 2011 ملانیا گفت که پسرش به هر دو زبان انگلیسی و اسلوونیایی مسلط است.

بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا
بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ هشت نوه دارد . سابقه کسب و کار : ترامپ صاحب یک شرکت عظیم ساختمان‌سازی در آمریکا است و چندین هتل بزرگ به او تعلق دارد. او از چند سال پیش مجری برنامه کارآموز شده است که درآمد این برنامه در سال گذشته او را در رده پنجم بالاترین دستمزدهای تلویزیونی قرار داد. ثروت فراوان، چندین آسمانخراش، هتل و سازمان مختلف در کنار موفقیت تجاری، ترامپ را به ستاره‌ای مشهور تبدیل کرده است. وی همچنین در سال 2012 هزینه‌های برگزاری مراسم دوشیزه جهان را بر عهده گرفت. او با تکیه بر موفقیت فراوان در ساخت و ساز و تلویزیون، نام «ترامپ» را بر کالاهای بسیاری زد. لباس مردانه، رستوران، بستنی، عطر، آب معدنی، مجله، زمین گلف و دانشگاه. همچنین به نام ترامپ چندین کتاب نیز نوشته که همه در مورد چگونگی موفقیت در تجارت و مدیریت است. اکثر آن کتاب‌ها نیز در لیست کتاب‌های پرفروش قرار دارند.

donald-trump
donald-trump

ریاست جمهوری دونالد ترامپ : دونالد ترامپ 16 ژوئن 2015، کاندیداتوری خود برای کسب نامزدی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 را از مقر خود در برج ترامپ در نیویورک اعلام کرد. ترامپ توجهات را در کمپینی که شدیداً بر شعار «آمریکا را دوباره عالی کن!» تکیه داشته، معطوف به مسایل داخلی ای نظیر مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده آمریکا، انتقال به خارج مشاغل آمریکایی‌ها، بدهی ملی ایالات متحده آمریکا، و تروریسم اسلامی کرد. و بالاخره دونالد ترامپ 20 ژانویهٔ 2017 قدرت ریاست جمهوری را در دست گرفت.

بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا
بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا

مدل موی دونالد ترامپ که همیشه سوژه رسانه ها بوده 

donald-trump
donald-trump

تصویری از برن ترامپ فرزند کوچک دونالد ترامپ که در روز سوگند ریاست جمهوری او , بخاطر حرکات بچگانه اش مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود !

بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا
بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا

دونالد ترامپ در کنار سه فرزند بزرگش از همسر اولش ایوانا 

donald-trump
donald-trump

همسر سوم دونالد ترامپ , ملانیا و پسرش برن

نظر خود را درباره «بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین آمریکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.