زمان مطالعه: 5 دقیقه
سفر داخلی کجا بریم؟

سفر داخلی کجا بریم؟

سفر داخلی کجا بریم؟ به گزارش آسمونی تعطیلات نوروز یکی از بهترین زمان ها برای گردشگری است که می توانید به...

سفر داخلی کجا بریم؟

سفر داخلی کجا بریم؟
سفر داخلی کجا بریم؟

به گزارش آسمونی تعطیلات نوروز یکی از بهترین زمان ها برای گردشگری است که می توانید به راحتی و با فراغ بال به سفر بروید. اگر برای سفرتان در نوروز به دنبال یک تجربه ی منحصر بفرد هستید بهتر است با ما همراه باشید تا با توجه به سلیقه تان مقصد سفری جذاب را پیشنهاد کنیم.

در هنگام برنامه ریزی برای سفر یکی از مواردی که مسافران همیشه به بررسی دقیق آن می پردازند هزینه های سفر است. برای کاهش هزینه های سفر به جای سفر به مکان های دور دست می توانید سفر به شهرهای داخلی را انتخاب کنید.

برای تجربه ی سفری خاطره انگیز در نوروز بهتر است که زودتر برنامه ریزی کنید، چون این زمان با توجه به تقاضای زیاد برای سفر شلوغ ترین وقت ممکن برای گردشگری است. و این موضوع نشان دهنده این است که خوشبختانه ایرانیان همچنان به سفر و تاثیرات آن بر روی سلامتی و زندگی توجه ویژه ای دارند.

اگر به دنبال تورهای چند روزه برای سفر به شهرهای داخلی هستید در ادامه به معرفی مسیرهای پرطرفدار داخلی پرداخته ایم:

domestic-travel
domestic-travel

سفر داخلی کجا بریم : کیش

کیش بخاطر داشتن جاهای دیدنی زیاد، تفریحات مهیج، مراکز خرید مدرن و متنوع، آب و هوای مناسب، رستوران ها و هتل های لوکس گزینه ی مناسبی برای گردشگری است.

یکی از بهترین زمان ها برای سفر به کیش تعطیلات عید است و همانطور که می دانید نقاط جنوبی کشور در نوروز آب و هوایی ایده آل دارد. از اینرو در این فصل کیش آنچنان گرم نیست و دمای هوا بین 22 تا 28 درجه می باشد.

از دیگر مزایایی که تور کیش نوروز دارد این است که در این زمان برای جذب گردشگر برنامه هایی چون جشنواره ها و جنگ های شبانه، جشنواره های خرید و فستیوال های نوروزی برگزار می گردد.

به طور کلی تورهای نوروزی کیش برای مدت دو، سه و چهار شب برگزار می گردد که عموما برای تاریخ های متفاوتی رزرو می شود. برخی از مسافران پیش از شروع تعطیلات اقدام به سفر می کنند و برخی دیگر برنامه شان را برای هفته اول تعطیلات تنظیم می کنند. البته برخی دیگر در روزهای پایانی تعطیلات به دنبال استفاده از این فرصت طلایی هستند و معمولا در هفته دوم از شلوغی روزهای اول کاسته می شود.

پس توجه داشته باشید که اگر در روزهای ابتدایی تعطیلات قصد سفر به کیش را دارید باید قبل از اسفند ماه اقدام به رزرو تور کنید.

جاذبه هایی که در کیش باید از آن ها دیدن کنید!

کیش از آن جهت پر مخاطب است که جاذبه های زیادی دارد و در سفر دو سه روزه به کیش برای بازدید از همه این جاذبه ها زمان کم می آورید. قبل از گشت و گذار در کیش لیستی از جاذبه ها را داشته باشید تا با توجه به سلیقه گردشگری تان بازدید کنید.

کشتی یونانی، شهر زیر زمینی کاریز، شهر باستانی حریره (مجموعه ای شامل حمام، خانه ی اعیانی، مسجد و قنات‌)، جزیره هندورابی، روستای باغو، کلبه هور، درخت سبز، پایاب و پارک های آبی کیش از جمله مکان های گردشگری در کیش است.

تفریحاتی که در کیش می توانید تجربه کنید!

کیش مقصدی است که تفریحات زیادی دارد و گردشگران بیشتر زمانشان را در سواحل این جزیره مشغول بازی و ورزش هستند.

در واقع تفریحات این جزیره بیشتر دریایی هستند که قایق سواری با قایق های پدالی، پارویی، کف شیشه ای، بادبانی کاتاماران و تندرو گزینه هایی هستند که شما می توانید بوسیله آن گشت دریایی را تجربه کنید.

البته که برای گشت دریایی، کشتی های تفریحی مانند کشتی های سیمرغ خلیج فارس، آکواریوم طوطیا، دنا، نوید، آکواریوم گردشگر و کشتی ستاره را نام برد.

سایر تفریحات ساحلی کیش شامل؛ غواصی، اسکوتر غواصی، فلای بورد، اسکوتر زیر آبی، جت اسکی، پاراسل سواری، اسکی روی آب، کیبل اسکی، کایت بوردینگ، بنانا و شاتل.

سفر داخلی کجا بریم؟
سفر داخلی کجا بریم؟

سفر داخلی کجا بریم : قشم

قشم هم مانند کیش یکی از جزایر پر طرفدار جنوبی است که فصل بهار یکی از بهترین زمان ها برای سفر به این جزیره زیباست. قشم از آن جهت که جاذبه های تاریخی زیادی دارد و مانند کیش دارای تفریحات دریایی و ساحلی است می تواند مقصدی جذاب برای تعطیلات نوروز باشد.

یکی از زمان های شلوغ و پرگردشگر قشم عید است پس برای رزرو تور بهتر است که از یک ماه قبل اقدام به رزرو کنید.

قشم سواحل زیبا، جنگل های دریایی سرسبز، غارهای دیدنی و عجایب هفتگانه را دارد که بازدید از هر کدام جذاب است.

همچنین در ایام نوروز معاونت فرهنگی قشم، برنامه های شاد و تفریحی را اعم از کنسرت های جذاب، جنگ های شادی برگزار می کند. علاوه بر این مراکز خرید در این ایام تخفیفات خوبی را ارائه می دهند.

جاذبه هایی که در قشم باید از آن ها دیدن کنید!

دیدنی های قشم نه تنها کمتر از کیش نیست بلکه جاذبه های قشم علاوه بر اینکه بیشتر است بلکه بکر و شگفت انگیز است.

جزایر ناز، دره ستارگان، جنگل های دریایی حرا، تنگه چاهکوه، غار خربس، روستای لافت، روستای توریان، کاسه سلخ، قلعه پرتغالی ها، غار نمک، سد گوران، بام قشم، گورستان های تاریخی قشم، آب انبار بی بی، پارک کروکودیل ها و آکواریوم پروانه طلایی از دیدنی های این جزیره زیبا هستند.

تفریحاتی که در قشم می توانید تجربه کنید!

قشم مانند کیش تنوع بالایی از تفریحات دریایی را دارد که غواصی، بنانا سواری، شاتل سواری، جت اسکی، پاراسل سواری، اسکی روی آب با قایق، قایق سواری در قشم را می توان نام برد.

domestic-travel
domestic-travel

سفر داخلی کجا بریم : مشهد

شهر مقدس مشهد پایتخت معنوی کشورمان، در تعطیلات نوروز بیش از هر زمان دیگری میزبان زائران امام رضا است.

شهر مشهد برای گشت و گذار در تعطیلات یکی از بهترین گزینه هاست چرا که در این شهر امکانات و جاذبه های زیادی از جمله بناهای تاریخی، مناظر زیبا، مراکز خرید بزرگ و مراکز تفریحی گوناگون را دارد. همچنین برای اقامت می توانید در هتل های لوکس و مدرن اقامت کنید.

بیشتر مسافران دوست دارند که در زمان تحویل سال در حرم امام رضا حضور داشته باشند پس عجیب نیست که ظرفیت تورهای نوروزی مشهد به سرعت تکمیل می شود و بهتر است پیش از اسفند اقدام به رزرو تور کنید.

تورهای مشهد عموما برای مدت زمان دو الی سه شب برگزار می شود که برای تاریخ های مختلف رزرو می گردد و بیشترین تقاضا برای سفر، از تعطیلات قبل عید شروع می شود و تورهای نوروزی برای سه تاریخ قبل از عید، هفته اول عید و هفته دوم برگزار می گردد که هفته دوم معمولا خلوت تر است.

جاذبه هایی که در مشهد باید از آن ها دیدن کنید!

جاذبه های دیدنی مشهد بسیار زیاد است که در زمان کم سفر نمی توانید از همه این مکان ها دیدن کنید، پس با توجه به سبک گردشگری تان برنامه سفرتان را تنظیم کنید.

مدرسه عباسقلی خان، چهار باغ، چهارطاقی بازه هور، گنبد هارونیه، فرهنگسرای بهشت، خانه توکلی، خانه پیشه وران، خانه ملک، خانه تاریخی داروغه، آرامگاه نادرشاه افشار، آرامگاه مهدی اخوان ثالث، آرامگاه گیلاس، باغ خونی و جنگل جیغ از جاذبه های دیدنی شهر مشهد است.

نظر خود را درباره «سفر داخلی کجا بریم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سفر داخلی کجا بریم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.