زمان مطالعه: 2 دقیقه
دامین اتوریتی چیست؟

دامین اتوریتی چیست؟

در این بخش با دامین اتوریتی بیشتر آشنا خواهیم شد.

دامین اتوریتی چیست؟

سایت Moz برای امتیاز دادن به رتبه سایت ها در صفحات نتایج موتورهای جستجو ، مقیاسی به نام دامین اتوریتی (Domain Authority) را پیشنهاد کرده است که مبتنی بر مقایسه است . این مقیاس لگاریتمی ، عددی است که بین صفر تا صد امتیازدهی را انجام می دهد . دامین اتوریتی را با ارزیابی پارامترهای به دست آمده از MozTrust ,  MozRank  (در پست دیگری در مورد آنها صحبت خواهیم کرد) و با بررسی تعداد کل لینک ها ، محبوبیت سایت و چندین فاکتور دیگر ( جمعا 40 فاکتور) به دست می آورند . این عدد با مقایسه سایت های مختلف با یکدیگر یا با تکیه و پیگیری اینکه کدام سایت “رنک بالاتر” ی دارد انجام می گیرد. بنابراین هر چه عدد به دست آمده به 100 نزدیکتر باشد ، سایت در رتبه بالاتری قرار می گیرد. به دلیل لگاریتمی بودن این مقیاس ، مشخص است که افزایش اتوریتی سایت از 20 به 30 بسیار آسانتر از رسیدن آن از 60 به 70 است.با آسمونی همراه باشید.

Domain Authority

دامین اتوریتی چیست؟
دامین اتوریتی چیست؟

MOZ BAR  و Open Site Explorer  برخی از  ابزارهای متداول برای به دست آوردن عدد DA یا PA  هستند. اگر نیازمند چک کردن دامین اتوریتی برای تعداد زیادی سایت هستید می توانید از سایت هایی که به شکل فله ای (Bulk) این کار را انجام می دهند بهره ببرید. مثل: سایت pre post SEO که در مطلب ابزار سئو در مورد آن توضیح داده شده است. یک نکته مهم در مورد دامین اتوریتی این است که نمی توان بطور مستقیم روی آن اثر گذاشت. زیرا این کمیت خودش از یکپارچه شدن امتیازها و فاکتورهای دیگری نظیر MozRank , MozTrust حاصل شده است . این مساله کاملا بطور عمد انجام شده است تا بتواند مقیاس قابل قبولی از رقابت سایت ها در موتور جستجوی گوگل را نمایش دهد. در واقع به دلیل اینکه گوگل برای رتبه بندی از فاکتورهای زیادی کمک می گیرد ، لازم است که برای تعیین دامین آتوریتی نیز فاکتورهای زیادی اعمال گردد. بهترین راه بهبود DA این است که شما بهبود سئوی کلی را مد نظر قرار دهید. با تمرکز بر فاکتورهایی که به عنوان مثال MozRank  را ارتقا می دهند می توان در نهایت به دامین اتوریتی بهتری نیز دست یافت.  آسمونی : دقت داشته باشید که که فاکتورهایی مانند MOZRank می توانند “محبوبیت” و “ارزش”  یک لینک معین را مشخص کنند . و شمارش لینک ها می تواند تعداد صفحات لینک شده را نشان دهند، اما دامین اتوریتی “قابلیت رنک گرفتن” (rankability) یک دامین را مشخص می کند. به عبارت ساده تر، گوگل در تلاش است

پیج اتوریتی چیست؟

آسمونی : اما صحبت از page authority بخش کامل کننده تاپیکی به نام DA و PA ( مخفف Domain Authority و Page Authority) است که در این بخش به آن می پردازیم. پیج آتوریتی  یکی دیگر از مقیاس های ارائه شده سایت Moz است که پیش بینی کننده رنک یک ” صفحه مشخص” در نتایج جستجوی گوگل است. بنابراین در حالیکه دامین اتوریتی را برای کل یک دامنه تعریف می کنند ، page authority  فقط برای یک صفحه اندازه گیری می شود. سیستم و روش اندازه گیری این دو پارامتر بسیار شبیه به هم است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دامین اتوریتی چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دامین اتوریتی چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.