زمان مطالعه: 5 دقیقه
لینک فالو و نوفالو چیست؟

لینک فالو و نوفالو چیست؟

افرادی که در زمینه سئو تازه کار هستند و در حال کسب اطلاعات در زمینه بهینه سازی سایت باشند، ممکن است از هیاهوی ایجاد شده در پی لینک های فالو و نوفالو تعجب کنند.

برای درک بهتر لینک های نوفالو و فالو ابتدا نیاز داریم که درباره چگونگی کار لینک ها در حیطه سئو بپردازیم. در این بخش آسمونی ابتدا این لینک های نوفالو و فالو را بررسی و تعریف می کنیم و بعد از بیان تفاوت آنها، به تاثیر آنها در سئو وب سایت می پردازیم.

لینک فالو چیست؟

وقتی یک سایت لینکی از یک سایت دیگر کسب می کند، آن سایت در سئو کمی ارتقا پیدا می کند. اگر هرکدام از این لینک ها را یک امتیاز در نظر بگیریم، می توان گفت  که کسب لینک های بیشتر به معنی کسب امتیاز بیشتر در سئو است. گوگل به این لینک ها توجه می کند، آنها را می شمارد و بررسی می کند که از چه سایت هایی هستند. گوگل اینطور تصور می کند که اگر افراد زیادی به یک صفحه مشخص لینک دهند پس آن صفحه، یک صفحه خوب است.

از آنجا که گوگل همواره میخواهد بهترین نتیجه را به شما نشان دهد، پس آن صفحه را به بالاترین نقطه در نتایج جستجو می رساند. گوگل فاکتور پیج رنک را ایجاد کرده تا با استفاده از آن ها ارزش لینک ها را اعلام کند. هر چه که ارزش و اعتبار لینک های ورودی بیشتر باشد، ارزش سایت شما نیز بیشتر خواهد بود. حال می توانیم لینک فالو را تعریف کنیم. لینک های فالو به عنوان امتیاز شمرده می شوند. آنها اعتبار سایت مبدا را به مقصد منتقل می کنند و باعث اغزایش اعتبار سایت مقصد می گردند. در نتیجه سایت مقصد در نتایج جستجوی گوگل، رتبه بالاتری را کسب خواهد کرد. تشخیص لینک فالو نیز با همین روش امکانپذیر است.

لینک نوفالو چیست؟

لینک نوفالو به عنوان امتیاز شمرده نمی شود، با استفاده از آن اعتبار سایت مبدا منتقل نشده و به افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو کمکی نمی کند. تگ نوفالو نشانه ای برای موتورهای جستجو هستند تا به آنها اعلام کنند که این لینک را دنبال نکنند. به نظر شما چرا کسی بایست چنین کاری کند؟ آیا این مسئله از نظر شما عجیب نیست؟ به شما قول می دهیم که این موضوع دلیلی خوبی دارد و در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

تفاوت لینک فالو و نوفالو

اینترنت بدون نوفالو پر از اسپم خواهد بود!

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، فقط لینک های فالو طبیعی در سیستم تعیین پیج رنک گوگل مورد استفاده قرار می گیرند. لینک های بیشتر به معنی اعتبار بیشتر و در نتیجه رتبه بالاتری خواهد بود. پیج رنک بیشتر، به معنی اعتبار بیشتریست و افزایش آن موجب افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو می گردد.

دنیای ما جهان بی نقصی نیست و همواره به اصلاح سئوکارهایی وجود دارند که قصد دارند با کسب لینک از روش های نامتعارف به فریب گوگل بپردازند و رتبه سایت خود را افزایش دهند. قبل از ایجاد تگ نوفالو، افراد زیادی دست به این کارها می زدند و با استفاده لینک سازی غیر طبیعی پیج رنک سایت را به صورت مصنوعی افزایش می دادند. زمانی که پیج رنک توسط سئو کاران سیاه کشف شد، به شکل افراطی از طرف آنها مورد استفاده قرار گرفت. به یکباره همه چیز سئو تبدیل به لینک ها شد. لینک های بیشتر به معنی امتیاز بیشتر بود و سئوکاران تا آنجا که می توانستند سعی می کردند از هر سایتی بک لینک بگیرند.

قسمت کامنت صفحات تبدیل به یک هرج و مرج گردید و انبوهی از اطلاعات بی معنی صرفا برای قرار دادن لینک ها در آن قرار می گرفت. ویکیپدیا نیز دچار مشکل شد و افراد زیادی که به دنبال کسب لینک بودند، خود را به عنوان منبع مطالب سعی می کردند معرفی کنند. وبلاگ های معروف نیز دچار مشکلات زیادی شده و بحث در مورد هر موضوع به موضوعات بی ربط کشیده شد. در سال 2005 گوگل شخصا وارد شد و مت کاتس و جیسون شلن از کارشناسان خبره گوگل به معرفی تگ نوفالو پرداختند.

تگ نوفالو، تگی است که اینترنت به آن نیاز دارد

ضرورت استفاده از نوفالو، در نتیجه نگاه اسپم وار به مسئله سئو ایجاد شد، اما هیچ شکی نیست که ما بدون آن نمی توانیم ادامه دهیم. تگ نوفالو مزایای زیادی برای دنیای وب داشته است. دیگر هیچ کس به خود زحمت نمی دهد تا به زور لینکی را در یک وبلاگ یا فروم منتشر کند که نوفالو است. سیستم مدیریت محتوای وردپرس به صورت اتوماتیک تگ نوفالو را به لینک های تمام کاربران اضافه می کند و ویکی پدیا نیز از همین راهکار برای قسمت منابع خود استفاده می کند.

با اینکه همچنان اسپم کردن در کامنت وبلاگ ها وجود دارد، اما ایجاد تگ نوفالو در کاهش آن نقش زیادی داشته است. به عنوان یک وبمستر احتمالا تا حالا متوجه شده اید که در کدام قسمت ها از لینک ها فالو استفاده کرده و در کدامیک نبایست اجازه انتشار لینک فالو داد. لینک های نوفالو اساسا در قسمت های زیر کاربرد دارند:

  • لینک های پولی
  • کامنت ها
  • فروم ها
  • هر چیزی که گوگل از آن به عنوان محتوای غیر قابل اعتماد یاد می کند

بعضی از وبمسترها ممکن است تگ نوفالو را از قسمت کامنت ها بردارند و از آن به عنوان جایزه ای برای کامنت گذاران بهره ببرند. اما این یک تصمیم شخصیست و ما به شخصه آن را تایید نمی کنیم.

آیا لینک های نوفالو ارزش دارند؟

فقط به این خاطر که لینک های نوفالو ارزش سئو ندارند، نمی تواند دلیلی بر عدم ایجاد آنها باشد. با استفاده از لینک های نوفالو می توان ترافیک ارجاعی کسب کرد. با استفاده از یک کامنت مناسب و یا یک مطلب خوب در یک انجمن گفتگو، می توان افراد را به بازدید از سایتتان ترغیب کرد و این مسئله باعث افزایش ترافیک سایت می شود. نتیجه این امر نیز می تواند موجب افزایش نرخ گردد. به علاوه موتورهای جستجو امروزه به پارامترهایی فراتر از پیج رنک و بک لینک ها نگاه می کنند.

سیگنال های مثبتی که از طریق شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر ایجاد می شود به شدت در حال افزایش است، با اینکه نوفالو هستند. کلید برندسازی در دنیای امروز اینست که این گونه فکر نکنید که کدام لینک ها در سئو مفید هستند. به جای این نوع تصور این گونه فکر کنید که لینک ها در هر صورت برای کسب و کارتان مفید هستند و باعث افزایش اعتبار سایتتان می گردند. به خاطر داشته باشد که لینک چه فالو باشند و چه نوفالو باعث ایجاد اعتماد می شوند.

چگونه متوجه شویم که یک لینک، فالو یا نوفالو است؟

چگونه لینک های نوفالو را از فالو تشخیص دهیم؟ اگر از مرورگر کروم استفاده می کنید به ترتیب به قسمت View>Developer>View Source بروید. از طریق رایت کلیک بر روی هر لینک و رفتن به گزینه Inspect Element نیز می توانید جزییات هر لینک را مشاهده کنید.

در مرورگر فایر فاکس نیز بر روی صفحه رایت کلیک کرده و به View Page Source بروید. در سورس هر صفحه می توانید نوفالو بودن یا فالو بودن هر لینک را بررسی نمایید. برای افراد حرفه ای که دائما میخواهند از فالو یا نوفالو بودن لینک ها آگاهی یابند، افزونه هایی هم برای مرورگر کروم و هم برای فایرفاکس وجود دارد که به صورت اتوماتیک و از طریق رنگ ها، این دو نوع لینک را از هم تفکیک می کنند. اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می کنید افزونه Nodofollow و اگر کاربر مرورگر کروم هستید افزونه NoFollow Simple را نصب کنید.

چگونه لینک فالو کسب کنیم؟

تا اینجا جدا از وضعیت لینک ها، درباره اهمیت آنها صحبت کردیم. اما شاید شما بخواهید که چند لینک فالو نیز برای سایت خود داشته باشید. بهترین راه کسب لینک های فالو روش های نرمال است. محتوای کاربر پسند ایجاد کنید تا آنها به صورت طبیعی به اشتراک گذاشته شوند. روش های دیگر مانند پست مهمان مخصوصا در سایت های مرتبط می تواند علاوه بر بهبود سئو سایت، باعث ایجاد ترافیک ارجاعی به سایت شما شود.

لینک فالو یا نوفالو؟ به دنبال کدام یک باشیم؟

برای داشتن یک استراتژی خوب در کسب بک لینک ها همواره بین کسب هر دو نوع لینک نوفالو و فالو تعادل ایجاد کنید. لینک های فالو تاثیر زیادی در سئو دارند، اما استفاده از هر دو نوع لینک در بازاریابی آنلاین مهم است.

نظر خود را درباره «لینک فالو و نوفالو چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره لینک فالو و نوفالو چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.