زمان مطالعه: 1 دقیقه
می‌خواهید فراموشی نگیرید؟ شکلات داغ بنوشید

می‌خواهید فراموشی نگیرید؟ شکلات داغ بنوشید

به گزارش آسمونی به نقل از خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوشیدن...

hot-chacalete
hot-chacalete

به گزارش آسمونی به نقل از خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوشیدن شکلات داغ فواید ناشناخته و جالبی دارد که بسیاری افراد از آن بی‌خبر هستند. مطالعه‌ای که بر روی 60 فرد بزرگسال با متوسط سن 73 سال انجام شد، نشان داد نوشیدن شکلات داغ به طور منظم در مدتی مشخص و محدود می‌تواند عصب‌ها و عروق افراد را تقویت کند و عملکرد آن را بهبود بخشد. دلیل این بهبود تغییر در جریان خون و تحریک فعالیت مغز است که از طریق نوشیدن این نوشیدنی خوش‌طعم بدست می‌آید.
 
در این مطالعه به منظور ارزیابی عملکرد مغز این افراد بعد از خوردن نوشیدنی شکلات داغ به مدتی محدود اسکن مغزی انجام شد و نشان داد که این نوشیدنی می‌تواند عملکرد حافظه افراد را نیز بهبود بخشد. در ابتدای آزمایش شرکت‌کنندگان توانستند آزمون حافظه را در 167 ثانیه انجام دهند و بعد از مصرف این نوشیدنی به طور منظم در مدتی محدود توانستند این آزمون را در 116 ثانیه انجام دهند.
 
به گفته محققان، بخش‌های مختلف مغز برای بهبود عملکرد خود علاوه بر انرژی به جریان خون بیشتر در آن نواحی نیاز دارند و این افزایش میزان جریان خون و انرژی در بخش‌هایی از مغز می‌تواند در درمان برخی بیماری‌های روانی و عصبی همچون آلزایمر و زوال عقلی نقش مهمی را ایفا کند.
 
در واقع شکلات داغ حاوی آنتی‌اکسیدانی قوی به نام پلی‌فنل است که جریان خون را در سراسر بدن به‌ خصوص در مغز تقویت می‌کند. بهترین شکلات، شکلات سیاه ارگانیک است که حاوی مقادیر کمی شکر و مقادیر زیاد آنتی‌اکسیدان است.
 
نظر خود را درباره «می‌خواهید فراموشی نگیرید؟ شکلات داغ بنوشید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره می‌خواهید فراموشی نگیرید؟ شکلات داغ بنوشید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.