زمان مطالعه: 3 دقیقه
نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکترا و مدارک مورد نیاز جهت اپلای

نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکترا و مدارک مورد نیاز جهت اپلای

ممکن است شما نیز قبلا برای اخذ پذیرش مستقیم از دانشگاه ها تلاش نموده اما با مشکلاتی برخورد کرده باشید. به طور...

نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکترا و مدارک مورد نیاز جهت اپلای
نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکترا و مدارک مورد نیاز جهت اپلای
ممکن است شما نیز قبلا برای اخذ پذیرش مستقیم از دانشگاه ها تلاش نموده اما با مشکلاتی برخورد کرده باشید. به طور کلی، اقدام به اخذ پذیرش مستقیم از دانشگاه های ایتالیا امری مشکل است. به همین دلیل آسمونی در این بخش شما عزیزان را به طور کامل و دقیق برای اخد پذیرش از دانشگاه های ایتالیا راهنمایی می کند. پس اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که کشور ایتالیا را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید.

نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکترا و مدارک مورد نیاز جهت اپلای

دانشگاه های ایتالیا معمولا بر دو اساس دانشجوی دکترا میگیرند، اگر فرض رو بر این قرار بدیم که فلان رشته مثلا حدود 10 دانشجوی دکترا میگیره معمولا 2 یا 3 نفر رو بر اساس ارزیابی مدارک پذیرش میدن و 7-8 نفر رو بر اساس آزمون ورودی.

روش اول: پذیرش بر اساس ارزیابی مدارک

رزومه تحصیلی (CV)، ترجمه مدارک دانشگاهی با ریز نمرات و ریسرچ پروپوزال یا پروژه تحقیقاتی که برای موضوع پیشنهادی اون رشته نوشته میشه که این پروژه معمولا نمره زیادی داره، و همچنین یک مصاحبه کوتاه در حدود 10- 15 دقیقه.

روش دوم: آزمون ورودی

در این روش دانشجوها بر اساس ارزیابی اولیه مدارک، مصاحبه با اسکایپ و از همه مهم تر شرکت در یک آزمون ورودی پذیرفته میشن، که در این فاز آزمون ورودی بسیار تعیین کننده است.

documents-required-admission-phd
documents-required-admission-phd
نکات مهم:

  1. معمولا برای پذیرش از طریق روش دوم نیاز به سفر به ایتالیا دارید.
  2. معمولا 90% افراد گروه 2 بورسیه 13600یورویی در سال رو از دانشگاه میگیرند.
  3. بیشتر بچه های ما ناچار به گرفتن پذیرش از راه اول هستند چون نمیتونن برن ایتالیا، مخصوصا اگر چند جا تقاضا داده باشن.
  4. معمولا از 2-3 نفری که از طریق اول پذیرش میگیرن یک نفر موفق به اخذ بورس میشه.
  5. در روش اول بیشترین نقش تعیین کننده رو مرتبط بودن مدرک فوق لیسانس و لیسانس، مقاله ISI، پروژه تحقیقاتی قوی یا Resarch proposal و مصاحبه نسبتا خوب با اسکایپ داره. معدل، دانشگاهی که درس خوندین و نمره زبان از اهمیت بسیار کمتری برخوردار هستند، به عنوان مثال دانشگاه ساپینزای رم امسال مدرک زبان نمیخواست.

البته کسانی که موفق به اخذ بورس تحصیلی دانشگاه نمیشن شانس اقدام برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی استانی رو دارن که حدودا 5200 یورو در سال هست.

آخرین نکته اینکه این قاعده  100 % برای همه دانشگاهها یکسان نیست ولی اکثر دانشگاه های سطح A ایتالیا تقریبا از این روال خارج نبودند.

مدارک مورد نیاز جهت اپلای

تقریبا شرایط مورد نیاز برای تمام مقاطع دکترا در ایتالیا یکسان هست و شما بر اساس مدارکی که در زیر لیست میشن ارزیابی میشین:

  1. ترجمه رسمی انگلیسی یا ایتالیایی اصل مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات.
  2. ترجمه رسمی انگلیسی یا ایتالیایی اصل مدرک کارشناسی و ریز نمرات.
  3. ترجمه رسمی کارت شناسایی معتبر یا پاسپورت.
  4. رزومه تحصیلی یا CV استاندارد (از نظر فرمت).
  5. توصیه نامه با فرمت مناسب از دونفر از اساتید دوره های ارشد یا کارشناسی (ترجیها اگر یکی از این افراد خارج از کشور درس خونده باشه خیلی بهتر هست).
  6. انگیزه نامه تحصیلی که باید هدفتون از انتخاب این رشته و مختصری در مورد خودتون باشه.
  7. مدرک زبان انگلیسی درصورت داشتن مدرک و الزامی بودن.

نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکترا و مدارک مورد نیاز جهت اپلای
نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکترا و مدارک مورد نیاز جهت اپلای
مدارک زیر نیز درواقع بسته به دانشگاه متغیر هستند و بعضی دانشگاهها یکی دوتا از اینها را میخواهند و بعضی ها هیچکدام را نمیخواهند:

  1. مهمترین این مدرکها research proposal هست که تقریبا اکثر دانشگاهها میخوان. و شما یا به اختیار خودتون یا طبق موضوعی که دانشگاه ارایه میکنه در حد چند صفحه به طراحی مدل و بررسی اون موضوع میپردازین.
  2. خلاصه ی انگلیسی پایان نامه دوره ارشد.
  3. رزومه تصویری (بیشتر مربوط به رشته های معماری و هنر).
  4. مدرک زبان ایتالیایی (معمولا اختیاری است).
  5. گزارش report of any research یا گزارشی از فعالیتهای علمی (مفصل تر از CV).
  6. مدرک Dichiarazione di valore که درواقع مهر تایید سفارت ایتالیا در ایران مبنی بر اصالت مدارک تحصیلی شما است. (معمولا این مدرک در روزهایی که جواب پذیرش ها اومده و شما برای دریافت ویزا میرین سفارت به دستتون میرسه، البته افرادی که سال قبل اپلای کردن و به هر دلیلی نشد برن این مدرک خیلی موثر هست).
  7. مدرک self declaration که اطلاعاتی فردی از شما میخواد و معمولا این مدرک به همراه فایل فراخوان دانلود میشه از سایت دانشگاه و چند جای خالی داره که پر و امضا میشه.
  8. ترجمه اصل مدرک دوران دبیرستان و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات (البته بعدا در زمان صدور ویزا سفارت این مدرک رو اجبارا با ترجمه ایتالیایی ازتون میخواد).

نکته1: معمولا در 50-60% دانشگاهها، برای تکمیل پروسه پذیرش دکترا مبلغی تحت عنوان aplication fee باید پرداخت بشه. این مبلغ بین 15 تا 60 یورو در دانشگاههای مختلف نوسان داره.

نکته 2: در صورت گرفتن پذیرش از دانشگاهی و اقدام برای اخذ ویزا از سفارت به یاد داشته باشین که سفارت فقط از شما مدارک با ترجمه ایتالیایی قبول میکنه پس اگر فقط قصد اپلای در دانشگاههای ایتالیا رو دارین از ابتدا مدارک رو برای ترجمه به یکی از دارالترجمه های ایتالیایی مورد تایید سفارت بدین.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکترا و مدارک مورد نیاز جهت اپلای» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نحوه اخذ پذیرش در مقطع دکترا و مدارک مورد نیاز جهت اپلای فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.